23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland


Region Nordjylland

272439-2025 - Resultater
Danmark – Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker – Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland
OJ S 82/2025 28/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland
Beskrivelse Udbuddet omfatter en Rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjyllands medarbejdere. Region Nordjyllands medarbejdere gives adgang til et sortiment af produkter, tilbehør og services, som de kan finansiere over lønnen. Sortimentet består bl.a. af tablets, smartphones, smartwatches, computere samt velfærdsydelser mv. Region Nordjylland ønsker at indgå rammeaftale med en leverandør, der stiller populære produkter, tilbehør og services til rådighed til attraktive priser for Ordregivers medarbejdere. Leverandørens omsætning på rammeaftalen er således afhængig af Ordregivers medarbejderes forbrug, og derfor er pris og kvalitet afgørende faktorer for, hvor stor en omsætning, leverandøren kan generere på rammeaftalen. Region Nordjylland forventer at gennemføre to (2) årlige bestillingsrunder for medarbejderne. Første bestillingsrunde afholdes i 2. kvartal 2025. Efterfølgende bestillingsrunder planlægges i et samarbejde mellem Ordregiver og Leverandør. Leverandøren stiller en webportal til rådighed, hvor medarbejderne kan logge ind vha. single sign on og bestille produkter, tilbehør og services. Herudover varetager Leverandøren en supportfunktion, hvor medarbejderne og Region Nordjylland kan stille spørgsmål til ordningen mv. På baggrund af opgørelser fra tidligere tilbudte medarbejderordninger forventer Region Nordjylland, at op til 1.800 medarbejdere vil benytte tilbuddet pr. bestilling, svarende til ca. 3.600 medarbejdere pr. år. De primære produkter, der bestilles af medarbejderne, er smartphones, som udgør ca. 40 - 50 % af det samlede forbrug. Herudover er tablets også et populært produkt, som historisk har udgjort ca. 15 % af omsætningen. Dette er historisk data og kan dog ikke lægges til grund for fremtidige bestillinger. Den årlige totale volumen er estimeret til cirka 15.000 medarbejdere. Tallet er baseret på antallet af medarbejdere ansat i Region Nordjylland, og er fastsat ud fra, at alle medarbejdere skal have mulighed for at benytte medarbejderordningen. Graden af anvendelse afhænger dog af ordningens popularitet, og Ordregiver henstiller derfor til, at Tilbudsgiver orienterer sig i ovenstående, historiske data. Rammeaftalens maksimale omfang/værdi er i bekendtgørelsen angivet i kr./øre, baseret på, at samtlige ansatte i Region Nordjylland (15.000 medarbejdere) i gennemsnit køber produkter, tilbehør og/eller services for 2.500 kr./år. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret, fremtidig omsætningsstørrelse.
Identifikator for proceduren 46e7eb0b-c2fe-41c2-93e5-0f0ebf53e9bd
Tidligere bekendtgørelse fdd6e523-7874-4567-9e6a-6ad751961f43-01
Intern ID Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213200   Tabletcomputere, 32250000   Mobiltelefoner, 32342000   Højttalere, 32510000   Trådløst telekommunikationssystem, 48220000   Programpakke til internet og intranet, 98330000   Virksomhed i forbindelse med fysisk velvære, 98333000   Massage
2.1.2.
Udførelsessted
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland
Beskrivelse Udbuddet omfatter en Rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjyllands medarbejdere. Region Nordjyllands medarbejdere gives adgang til et sortiment af produkter, tilbehør og services, som de kan finansiere over lønnen. Sortimentet består bl.a. af tablets, smartphones, smartwatches, computere samt velfærdsydelser mv. Region Nordjylland ønsker at indgå rammeaftale med en leverandør, der stiller populære produkter, tilbehør og services til rådighed til attraktive priser for Ordregivers medarbejdere. Leverandørens omsætning på rammeaftalen er således afhængig af Ordregivers medarbejderes forbrug, og derfor er pris og kvalitet afgørende faktorer for, hvor stor en omsætning, leverandøren kan generere på rammeaftalen. Region Nordjylland forventer at gennemføre to (2) årlige bestillingsrunder for medarbejderne. Første bestillingsrunde afholdes i 2. kvartal 2025. Efterfølgende bestillingsrunder planlægges i et samarbejde mellem Ordregiver og Leverandør. Leverandøren stiller en webportal til rådighed, hvor medarbejderne kan logge ind vha. single sign on og bestille produkter, tilbehør og services. Herudover varetager Leverandøren en supportfunktion, hvor medarbejderne og Region Nordjylland kan stille spørgsmål til ordningen mv. På baggrund af opgørelser fra tidligere tilbudte medarbejderordninger forventer Region Nordjylland, at op til 1.800 medarbejdere vil benytte tilbuddet pr. bestilling, svarende til ca. 3.600 medarbejdere pr. år. De primære produkter, der bestilles af medarbejderne, er smartphones, som udgør ca. 40 - 50 % af det samlede forbrug. Herudover er tablets også et populært produkt, som historisk har udgjort ca. 15 % af omsætningen. Dette er historisk data og kan dog ikke lægges til grund for fremtidige bestillinger. Den årlige totale volumen er estimeret til cirka 15.000 medarbejdere. Tallet er baseret på antallet af medarbejdere ansat i Region Nordjylland, og er fastsat ud fra, at alle medarbejdere skal have mulighed for at benytte medarbejderordningen. Graden af anvendelse afhænger dog af ordningens popularitet, og Ordregiver henstiller derfor til, at Tilbudsgiver orienterer sig i ovenstående, historiske data. Rammeaftalens maksimale omfang/værdi er i bekendtgørelsen angivet i kr./øre, baseret på, at samtlige ansatte i Region Nordjylland (15.000 medarbejdere) i gennemsnit køber produkter, tilbehør og/eller services for 2.500 kr./år. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret, fremtidig omsætningsstørrelse.
Intern ID Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30213100   Bærbare datamater, 30213200   Tabletcomputere, 32250000   Mobiltelefoner, 32342000   Højttalere, 32510000   Trådløst telekommunikationssystem, 48220000   Programpakke til internet og intranet, 98330000   Virksomhed i forbindelse med fysisk velvære, 98333000   Massage
Mængde 3 600   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 12   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver ønsker at indgå rammeaftalen med én (1) Leverandør for en periode på 12 måneder. Ordregiver kan yderligere forlænge rammeaftalen i op til 1 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser
ID for den foregående bekendtgørelse 188199-2025
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildeles til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbud med den laveste, evalueringstekniske pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud(i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Nordjylland
Organisation, der udfører betalingen Region Nordjylland
Organisation, der underskriver kontrakten Region Nordjylland
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 966 493,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 966 493,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Der er kun modtaget uregelmæssige eller uantagelige tilbud som svar på en foregående bekendtgørelse. Alle og kun de tilbud i den foregående procedure, som opfylder udvælgelseskriterierne, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder de formelle krav, blev inkluderet i forhandlingerne
Anden begrundelse Overgået til udbud med forhandling, da alle tilbud i tidligere procedure var uantagelige. Alle tilbud i foregående procedure opfylder egnethedskriterierne og er ikke omfattet af udelukkelsesgrundene.
ID for den tidligere procedure, der begrunder direkte tildeling 188199-2025
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 75 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 966 493,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn ed A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse af rammeaftale vedr. medarbejderordning til Region Nordjylland
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 966 493,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale om medarbejderordning til Region Nordjylland
Titel Rammeaftale om medarbejderordning til Region Nordjylland
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 21/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 24/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 188199-2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Nordjylland
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 966 493,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 1 081 118,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Nordjylland
Registreringsnummer 29190941
Postadresse Niels Bohrs Vej 30
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
E-mail kontakt@tohv.dk
Telefon 53360036
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn ed A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 27192920
Postadresse Ved Skoven 15
By Skødstrup
Postnummer 8541
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail rfh@ed-data.dk
Telefon 70220150
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 4ad9f929-1daa-4ed1-afd8-4563706b66a4   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 25/04/2025   11:53:58 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 25/04/2025   12:25:48 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 272439-2025
EUT-S-nummer 82/2025
Offentliggørelsesdato 28/04/2025

Send til en kollega

0.063