23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
06.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

GloBE - Udbud af implementering, applikationsdrift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af GloBE-systemet


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

290672-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – GloBE - Udbud af implementering, applikationsdrift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af GloBE-systemet
OJ S 87/2025 06/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel GloBE - Udbud af implementering, applikationsdrift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af GloBE-systemet
Beskrivelse Formålet med anskaffelsen er at sikre OECD-aftalen om international minimumsbeskatning (Global Minimum Tax) mhp. at begrænse skatteundgåelse blandt de største internationale koncerner med grænseoverskridende transaktioner. Aftalen kaldes GloBE (Global Anti-Base-Erosion), der supplerens af EU-kommissionens direktivforslag til DAC9, som præciserer anvendelsen af GloBE-aftalen i EU-regi, og som efter vedtagelse vil skulle implementeres i Danmark senest 31. december 2025. Skatteforvaltningen skal derfor anskaffe standardsoftware, der enten direkte indeholder eller under-støtter følgende fem hovedydelser: • Indberetning af GIR-skemaer • Udveksling af GIR-data med andre skattemyndigheder • Samling af metadata til udstilling • En række integrationer til relevante eksterne systemer • Applikationsdrift – og vedligehold
Identifikator for proceduren 632ea753-5205-4d5b-ae43-fbb4858e8b24
Tidligere bekendtgørelse 208138-2025
Intern ID GloBE
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Efter modtagelse af de indledende tilbud afholder ordregiver individuelle forhandlingsmøder med alle tilbudsgivere, der rettidigt har afleveret et indledende tilbud. Forhandlingerne gennemføres i overensstemmelse med ligebehandlingsprincippet, og alle tilbudsgivere får tildelt den samme tid til forhandlinger med ordregiver. Efter forhandlingerne kan ordregiver udsende et revideret udbudsmateriale med henblik på et yderligere indledende eller endeligt tilbud. Tilbudsgivere vil på samme tid blive informeret herom med opfordring til at afgive indledende eller endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele aftalen på grundlag af det indledende tilbud. Ordregiver yder ikke deltagelsesvederlag til tilbudsgiverne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72130000   Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg, 72150000   Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72212400   Udvikling af programmel til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72300000   Datatjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 57 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til UBL §§ 151-152, jf. § 153. Ordregiver forbeholder sig retten til at bede ansøger om at fremlægge dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD iht. UBL §§ 151-152 efter prækvalificering, jf. § 151, stk. 2. Ordregiver kan i udbudsprocessen anmode ansøger om dokumentation, hvis nødvendigt for at sikre, at proceduren foregår korrekt. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/1256) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/vejledning-aktiviteter-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel GloBE - Udbud af implementering, applikationsdrift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af GloBE-systemet
Beskrivelse Formålet med anskaffelsen er at sikre OECD-aftalen om international minimumsbeskatning (Global Minimum Tax) mhp. at begrænse skatteundgåelse blandt de største internationale koncerner med grænseoverskridende transaktioner. Aftalen kaldes GloBE (Global Anti-Base-Erosion), der supplerens af EU-kommissionens direktivforslag til DAC9, som præciserer anvendelsen af GloBE-aftalen i EU-regi, og som efter vedtagelse vil skulle implementeres i Danmark senest 31. december 2025. Skatteforvaltningen skal derfor anskaffe standardsoftware, der enten direkte indeholder eller under-støtter følgende fem hovedydelser: • Indberetning af GIR-skemaer • Udveksling af GIR-data med andre skattemyndigheder • Samling af metadata til udstilling • En række integrationer til relevante eksterne systemer • Applikationsdrift – og vedligehold
Intern ID GloBE
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72130000   Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg, 72150000   Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72212400   Udvikling af programmel til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72300000   Datatjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Mulighed for 2 gange 1 års forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 57 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser
ID for den foregående bekendtgørelse 571613-2024
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til UBL §§ 151-152, jf. § 153. Ordregiver forbeholder sig retten til at bede ansøger om at fremlægge dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD iht. UBL §§ 151-152 efter prækvalificering, jf. § 151, stk. 2. Ordregiver kan i udbudsprocessen anmode ansøger om dokumentation, hvis nødvendigt for at sikre, at proceduren foregår korrekt. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/1256) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/vejledning-aktiviteter-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Positiv egenkapital
Beskrivelse en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår. Baserer ansøgeren sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapital i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede egenkapital i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. Ansøger skal fremlægge bilag G - Støtterklæring for, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens egenkapital i de 3 seneste disponible årsrapporter /årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for virksomhedens egenkapital foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal oplysningerne i de 3 seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Kan førnævnte oplysninger tilgås via offentligt tilgængelige elektroniske registre, f.eks. CVR.dk, kan ansøger opfylde sin dokumentationspligt ved at henvise hertil.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger: En liste over de 3 betydeligste sammenlignelige ydelser, som ansøger har udført i løbet af de sidste 5 år inden ansøgningsfristen. Hver reference må ikke indeholde mere end 7.200 anslag (antal tegn med mellemrum). Hvis en reference indeholder mere end 7.200 anslag, vil alene de første 7.200 anslag blive taget i betragtning. Kun referencer, der vedrører ydelser, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelser, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen. Det skal fremgå af referencen, hvilke af de omhandlede ydelser der er udført inden for 5-årsperioden, såfremt kontraktperioden starter tidligere. Det skal ligeledes fremgå, om ydelserne leveret inden for 5-årsperioden er igangværende og endnu ikke afsluttet. Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet. Der kan maksimalt angives 3 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives mere end 3 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 3 nyeste referencer. Referencer herudover vil blive set bort fra. Såfremt det ikke kan afgøres, hvilke referencer, der er de nyeste 3 referencer, vil referencerne blive udvalgt ved lodtrækning. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter. Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til de ydelser/services, som kontrakten omfatter. Relevansvurderingen foretages på baggrund af, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer erfaring med levering af ydelser, der er sammenlignelige med de udbudte ydelser/services herunder også i relation til størrelse og kompleksitet, jf. ”Aftalens genstand”. I vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, vil ordregiver tildele ansøgerne point på en skala fra 1-5 for hver af nedenstående to erfaringsområder baseret på, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med at levere ydelserne indenfor områderne. Der vil i den forbindelse blive lagt vægt på referencer, der dokumenterer erfaring med levering, vedligehold og support af systemer, der: - understøtter løsninger til indberetning og validering af skatte- og/eller finansielle data til myndigheder, herunder særligt til skattemyndigheder i henhold til internationale aftaler, og - filtrerer, strukturer, samler og håndterer data og metadata til udstilling samt dataudveksling, herunder særligt i relation til data indeholdt i et XML-skema. På den baggrund tildeles ansøgeren en samlet karakter, der beregnes som gennemsnittet af point tildelt for hvert af de to erfaringsområder.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet "Kvalitet" har nedenstående delkriterier: a. Kvalitet i systemunderstøttelse ved validering og udstilling af indberetninger (35 %) b. Kvalitet i systemunderstøttelse af international udveksling (50 %) c. Kvalitet af driftssamarbejde og teststrategi (15 %)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypePris
Navn Evalueringsteknisk pris
Beskrivelse Bedømt på grundlag af den samlede evalueringstekniske pris, jf. Bilag 17.a Specifikation af priser.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 26/05/2025   21:55:00 (UTC) Western European Time, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud 04/06/2025
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 02/06/2025   21:59:00 (UTC) Western European Time, GMT
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver kan anmode ansøger eller tilbudsgiver om yderligere oplysninger iht. Udbudslovens § 159, Stk. 5: Ordregiveren kan under overholdelse af principperne i § 2 anmode ansøgeren eller tilbudsgiveren om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen eller tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis de oplysninger eller dokumenter, som ansøgere eller tilbudsgivere har indsendt i forbindelse med en ansøgning eller tilbud, er ufuldstændige eller fejlbehæftede, eller når der mangler specifikke dokumenter. Anmodningen må ikke føre til, at ansøgeren eller tilbudsgiveren fremsætter en ny ansøgning eller et nyt tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klageprocedure (dansk)I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er nh@naevneneshus.dk.Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Organisation, der behandler tilbud Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Registreringsnummer 19552101
Afdeling Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Jeppe Barlach Isaksen
Telefon +45 72 37 85 38
Internetadresse https://ufst.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 3529100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f7be1793-4d83-4ece-8186-bdcd95c3113f   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/05/2025   13:24:49 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 02/05/2025   13:25:09 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 290672-2025
EUT-S-nummer 87/2025
Offentliggørelsesdato 06/05/2025

Send til en kollega

0.047