23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Dinel A/S

Udbud af kontrakt om anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af Markedssystem til el-netvirksomhed


Dinel A/S

304048-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Programpakker og informationssystemer – Udbud af kontrakt om anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af Markedssystem til el-netvirksomhed
OJ S 91/2025 13/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Dinel A/S
E-mail niju@aura.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af Markedssystem til el-netvirksomhed
Beskrivelse Den udbudte kontrakt omfatter implementering af et Markedssystem til markedsrollen som netvirksomhed, som skal håndtere Dinels forretningsopgaver i forbindelse med a) kommunikation med Energinets DataHub i Danmark (markedskommunikation), b) vedligeholdelse og udstilling af stamdata relateret til elmålere og deres administration, og c) modtagelse og processering af målerdata relateret til markedskommunikationen. Markedssystemet bliver en central og vigtig del af Dinels IT-strategi og system-landskab. Grundet ibrugtagningen af DataHub 3.0 fase 3 vil Dinel ibrugtage Markedssystemet hurtigst muligt og ideelt inden årsskiftet 2025/26. Leverandøren skal gennemføre projektet om implementering af Markedssystemet og som led heri levere alle nødvendige ydelser, herunder de nødvendige integrationer, migrering af stamdata og målerdata til Markedssystemet, deltage i afprøvninger med Kunden mv. Leverandøren har efterfølgende ansvaret for idriftsættelse samt drift, vedligehold og support af Markedssystemet. Som en del af Leverandørens ydelse, skal Leverandøren blandt andet levere: • Standardløsning til måler, måledata, engrosafregning og måledatahåndtering (validering, editering og estimering). • Integration mod markedet og aktører – håndtering og validering af alle markedsprocesser mod DataHub (BRS-processerne på elmarkedet). • Ejerskab og fælles håndtering af forsyningsrelaterede stamdata og håndtering af nye installationer, jf. markedskrav og brancheløsninger for de enkelte forsyningsbrancher. • Integration mod Kundens egne domæner og systemer (fx HES). • Sikring af overholdelse af reguleringskrav: Overholde alle nødvendige reguleringskrav for afregning i elmarkedet. For en nærmere beskrivelse af projektets omfang henvises der til Leverancebeskrivelsen og Kravspecifikationen, som indgår i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 20a4ce39-2dec-417b-8af1-e457f9f59fc3
Intern ID 2025/11
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Ordregiver vil prækvalificere 3 tilbudsgivere. Ved udvælgelsen blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere, vil ordregiver vælge de 3 ansøgere, som i lyset af den udbudte opgave vurderes at have den bedste tekniske og faglige formåen baseret på de fremsendte referencer. Ordregiver vil ved udvælgelsen vurdere, hvilke ansøgere der gennem de fremsendte referencer har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Ved relevante referencer forstås referencer, der omfatter levering, drift, vedligeholdelse og support af markedssystemer til el-netvirksomheder. Ved vurderingen af relevansen af referencerne lægges der særlig vægt på følgende: a) Hvor mange målere der er tilknyttet det leverede markedssystem, idet det vægtes positivt jo større antallet af tilknyttede målere er. b) At det leverede markedssystem kommunikerer med Energinets DataHub eller tilsvarende DataHub, der understøtter processer svarende til Energinets krav til dokumentation og regelgrundlag for DataHub. c) At det leverede markedssystem er idriftsat og ibrugtaget. d) At leverandøren forestår driften af markedssystemet. e) At leverandøren har etableret integrationer fra referencesystemet til andre IT-systemer. Referencerne vurderes ud fra en helhedsbetragtning, hvor referenceprojekter, som opfylder de fleste (eller alle) af de kriterier, som er nævnt ovenfor, vil vægte højere end referencer, der kun delvist opfylder de nævnte kriterier. ***** Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af tilbudsgiverens indledende tilbud. Hvis ordregiver ikke benytter denne adgang til at tildele kontrakten på baggrund af tilbudsgiverens indledende tilbud, vil ordregiver forud for tildeling af kontrakten føre forhandlinger med tilbudsgiverne. Forhandlingerne forventes i forhold til de afgivne tilbud yderligere at kunne afdække og udvikle den samlede kvalitet af den tilbudte ydelse, herunder sikre imødekomme eventuelle risici, som processen måtte afdække. Efter forhandlingerne får tilbudsgiverne mulighed for at udarbejde endelige justerede tilbud, på grundlag af de løsninger, der har været præsenteret, drøftet og præciseret i forhandlingfasen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48460000   Programpakke til analyse-, forsknings-, beregnings- eller prognoseformål, 48613000   Elektronisk datastyring, 48614000   Dataregistreringssystem, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning, 48810000   Informationssystemer, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72240000   Systemanalyse og programmering, 72250000   System- og supporttjenester, 72263000   Implementering af programmel, 72267100   Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Knudsminde 10    
By Odder
Postnummer 8300
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ansøgere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134 a, § 135 og § 136, eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - nr. 5, er afskåret fra at afgive tilbud. Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134 a, § 135 og § 136 eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1 - nr. 5. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A, B, C og D. ***** Opmærksomheden henledes desuden på artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen"), som indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og senere ændret ved Rådets forordning (EU) nr. 2022/879 af 3. juni 2022, Rådets forordning (EU) nr. 2022/1269 af 21. juli 2022 og Rådets forordning (EU) nr. 2023/1214 af 23. juni 2023. Tildeling af kontrakten forudsætter således, at tilbudsgiver, herunder dennes underrådgivere/-leverandører eller støttende enheder, hvis de tegner sig for mere end 10 % af kontraktværdien, ikke er omfattet af den personkreds, som er angivet i Forordningens artikel 5k, stk. 1, litra a-c. Tilbudsgiver skal derfor erklære, at tilbudsgiver ikke er omfattet heraf, og indlevere erklæringen som en del af tilbuddet. Der indgår en tro- og loveerklæring i udbudsmaterialet, som tilbudsgiver bedes benytte. Hvis tilbudsgiver udgør en gruppe af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger (et konsortium, joint venture eller lignende), som deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører afleveres en tro- og loveerklæring vedr. russisk deltagelse. ***** Opmærksomheden henledes endvidere på lov nr. 842 af 10. maj 2021 om screening af visse udenlandske investeringer m.v. i Danmark (investeringsscreeningsloven) med senere ændringer, som har til formål at forhindre at visse udenlandske direkte investeringer og særlige økonomiske aftaler kan udgøre en trussel mod den nationale sikkerhed eller offentlige orden. Loven trådte i kraft den 1. juli 2021 og finder anvendelse på udenlandske direkte investeringer og særlige økonomiske aftaler, der gennemføres eller indgås efter den 1. september 2021. Ordregiver vurderer, at den kontrakt, der indgås mellem ordregiver og den vindende tilbudsgiver som følge af dette udbud, kan udgøre en særlig økonomisk aftale efter investeringsscreeningslovens § 7. Dette betyder, at hvis den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, er en udenlandsk investor efter investeringsscreeningslovens regler, vil der være krav om, at den udenlandske investor forudgående skal ansøge om tilladelse til indgåelse af kontrakten hos Erhvervsstyrelsen, jf. investeringsscreeningslovens § 7. Det vil således være en betingelse, at Erhvervsstyrelsens tilladelse til indgåelse af aftalen foreligger, før kontrakten endeligt kan indgås, og såfremt tilbudsgiver udgør en ”udenlandsk investor” forventes tilbudsgiver derfor at kunne fremsende en ansøgning til Erhvervsstyrelsen fra det tidspunkt, hvor ordregiver har tildelt kontrakten til den udenlandske investor. For at tilbudsgiver anses som en ”udenlandsk investor” i investeringsscreeningslovens forstand, skal tilbudsgiver have hjemsted uden for EU- og EFTA-lande, eller være kontrolleret af personer eller virksomheder fra lande udenfor EU eller EFTA (25%’s ejerandel eller stemmerettigheder eller tilsvarende kontrol ved anden indflydelse). Yderligere oplysninger, herunder vejledning om reglernes anvendelse kan fås ved henvendelse til Erhvervsstyrelsen (fdi-screening@erst.dk).
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Konkurs Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Korruption Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2, jf. stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Tvangsakkord uden for konkurs Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1, jf. stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5, jf. stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Svig Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3, jf. stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6, jf. stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Insolvens Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Aktiver, der administreres af en kurator Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 3, og § 137, stk. 1, nr. 5, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Rent nationale udelukkelsesgrunde En ansøger, der er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, er udelukket fra deltagelse i udbuddet, jf. udbudslovens § 134 a, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. udbudslovens § 136, nr. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. udbudslovens § 136, nr. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Ophævelse eller en lignende sanktion Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4, jf. stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af Markedssystem til el-netvirksomhed
Beskrivelse Den udbudte kontrakt omfatter implementering af et Markedssystem til markedsrollen som netvirksomhed, som skal håndtere Dinels forretningsopgaver i forbindelse med a) kommunikation med Energinets DataHub i Danmark (markedskommunikation), b) vedligeholdelse og udstilling af stamdata relateret til elmålere og deres administration, og c) modtagelse og processering af målerdata relateret til markedskommunikationen. Markedssystemet bliver en central og vigtig del af Dinels IT-strategi og system-landskab. Grundet ibrugtagningen af DataHub 3.0 fase 3 vil Dinel ibrugtage Markedssystemet hurtigst muligt og ideelt inden årsskiftet 2025/26. Leverandøren skal gennemføre projektet om implementering af Markedssystemet og som led heri levere alle nødvendige ydelser, herunder de nødvendige integrationer, migrering af stamdata og målerdata til Markedssystemet, deltage i afprøvninger med Kunden mv. Leverandøren har efterfølgende ansvaret for idriftsættelse samt drift, vedligehold og support af Markedssystemet. Som en del af Leverandørens ydelse, skal Leverandøren blandt andet levere: • Standardløsning til måler, måledata, engrosafregning og måledatahåndtering (validering, editering og estimering). • Integration mod markedet og aktører – håndtering og validering af alle markedsprocesser mod DataHub (BRS-processerne på elmarkedet). • Ejerskab og fælles håndtering af forsyningsrelaterede stamdata og håndtering af nye installationer, jf. markedskrav og brancheløsninger for de enkelte forsyningsbrancher. • Integration mod Kundens egne domæner og systemer (fx HES). • Sikring af overholdelse af reguleringskrav: Overholde alle nødvendige reguleringskrav for afregning i elmarkedet. For en nærmere beskrivelse af projektets omfang henvises der til Leverancebeskrivelsen og Kravspecifikationen, som indgår i udbudsmaterialet.
Intern ID 2025/11
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48460000   Programpakke til analyse-, forsknings-, beregnings- eller prognoseformål, 48613000   Elektronisk datastyring, 48614000   Dataregistreringssystem, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning, 48810000   Informationssystemer, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72240000   Systemanalyse og programmering, 72250000   System- og supporttjenester, 72263000   Implementering af programmel, 72267100   Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Knudsminde 10    
By Odder
Postnummer 8300
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed Ubegrænset
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Ansøgere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134 a, § 135 og § 136, eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - nr. 5, er afskåret fra at afgive tilbud. Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134 a, § 135 og § 136 eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1 - nr. 5. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A, B, C og D. ***** Opmærksomheden henledes desuden på artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen"), som indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og senere ændret ved Rådets forordning (EU) nr. 2022/879 af 3. juni 2022, Rådets forordning (EU) nr. 2022/1269 af 21. juli 2022 og Rådets forordning (EU) nr. 2023/1214 af 23. juni 2023. Tildeling af kontrakten forudsætter således, at tilbudsgiver, herunder dennes underrådgivere/-leverandører eller støttende enheder, hvis de tegner sig for mere end 10 % af kontraktværdien, ikke er omfattet af den personkreds, som er angivet i Forordningens artikel 5k, stk. 1, litra a-c. Tilbudsgiver skal derfor erklære, at tilbudsgiver ikke er omfattet heraf, og indlevere erklæringen som en del af tilbuddet. Der indgår en tro- og loveerklæring i udbudsmaterialet, som tilbudsgiver bedes benytte. Hvis tilbudsgiver udgør en gruppe af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger (et konsortium, joint venture eller lignende), som deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører afleveres en tro- og loveerklæring vedr. russisk deltagelse. ***** Opmærksomheden henledes endvidere på lov nr. 842 af 10. maj 2021 om screening af visse udenlandske investeringer m.v. i Danmark (investeringsscreeningsloven) med senere ændringer, som har til formål at forhindre at visse udenlandske direkte investeringer og særlige økonomiske aftaler kan udgøre en trussel mod den nationale sikkerhed eller offentlige orden. Loven trådte i kraft den 1. juli 2021 og finder anvendelse på udenlandske direkte investeringer og særlige økonomiske aftaler, der gennemføres eller indgås efter den 1. september 2021. Ordregiver vurderer, at den kontrakt, der indgås mellem ordregiver og den vindende tilbudsgiver som følge af dette udbud, kan udgøre en særlig økonomisk aftale efter investeringsscreeningslovens § 7. Dette betyder, at hvis den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, er en udenlandsk investor efter investeringsscreeningslovens regler, vil der være krav om, at den udenlandske investor forudgående skal ansøge om tilladelse til indgåelse af kontrakten hos Erhvervsstyrelsen, jf. investeringsscreeningslovens § 7. Det vil således være en betingelse, at Erhvervsstyrelsens tilladelse til indgåelse af aftalen foreligger, før kontrakten endeligt kan indgås, og såfremt tilbudsgiver udgør en ”udenlandsk investor” forventes tilbudsgiver derfor at kunne fremsende en ansøgning til Erhvervsstyrelsen fra det tidspunkt, hvor ordregiver har tildelt kontrakten til den udenlandske investor. For at tilbudsgiver anses som en ”udenlandsk investor” i investeringsscreeningslovens forstand, skal tilbudsgiver have hjemsted uden for EU- og EFTA-lande, eller være kontrolleret af personer eller virksomheder fra lande udenfor EU eller EFTA (25%’s ejerandel eller stemmerettigheder eller tilsvarende kontrol ved anden indflydelse). Yderligere oplysninger, herunder vejledning om reglernes anvendelse kan fås ved henvendelse til Erhvervsstyrelsen (fdi-screening@erst.dk).
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Krav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen
Beskrivelse Ansøgere skal opfylde følgende økonomiske/finansielle minimumskrav for at kunne blive prækvalificeret: • Ansøgers soliditetsgrad har været mindst 15 % i 2 af de seneste 3 afsluttede regnskabsår • Ansøgers resultat før skat har været mindst 5 mio. kr. i 2 af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. ***** Ansøger skal derfor oplyse ansøgers resultat før skat og ansøgers soliditetsgrad. Oplysnin-gerne skal afgives for de seneste 3 disponible regnskabsår og afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B. Med ”disponible regnskabsår” forstås regnskabsår, hvor der foreligger et afsluttet og godkendt årsregnskab. Hvis ansøgning afgives af et konsortium, og/eller hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen for at opfylde kravene til økonomisk og finansiel formåen, beregnes de efterspurgte økonomiske nøgletal konsolideret for alle konsortiedeltagere / konsolideret for ansøger og støttende enheder.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Krav til ansøgers tekniske og faglige formåen
Beskrivelse Ansøgere skal opfylde følgende tekniske/faglige minimumskrav for at kunne blive prækvalificeret: • Ansøger skal have mindst én reference, hvor ansøger har leveret et idriftsat system til markedskommunikation til brug for el-netvirksomhed, som kommunikerer til en data-hub, og som har minimum 20.000 tilknyttede målere. Det er et krav, at det leverede system er idriftsat eller har været i drift inden for de seneste 3 år. ***** Ansøger skal beskrive sine væsentligste igangværende eller afsluttede referencer omfattende levering af markedssystemer til el-netvirksomheder. Markedssystemer omfattet af referenceprojekterne skal være leveret og idriftsat eller have været i drift indenfor de seneste 3 år. Beskrivelsen af referencerne bør indeholde følgende oplysninger: • Køber inkl. kontaktdata. • Ansøgers rolle og ydelser i projektet. • Angivelse af opgavens omfang, herunder oplysninger om hvor mange målere, der er tilknyttet markedssystemet, samt oplysninger om, hvilken datahub markedssystemet kommunikerer med. • Angivelse af ydelser for så vidt angår etablerede integrationer til referencekøbers andre it-systemer. • Idriftsætningstidspunkt. I det omfang en ansøger måtte have behov for at angive flere oplysninger, end hvad rubrikkerne i ESPD’et tillader, opfordrer ordregiver ansøger til at anvende separate bilag til ESPD’et samt i den relevante rubrik i ESPD’et at angive bilagsnummeret for det pågældende dokument. Der må maksimalt afleveres 3 referencer pr. ansøger/konsortium. Vedlægges der mere end 3 referencer, vil der ved vurderingen af prækvalifikationsansøgningen alene blive lagt vægt på de 3 referencer, der senest er blevet idriftsat. Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se afsnit 10.1.1 i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Se afsnit 10.1.2 i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse Se afsnit 10.1.3 i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se afsnit 10.1.4 i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 26/05/2025   07:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Vilkårene for udførelse er fastlagt i kontrakten, der indgår i udbudsmaterialet.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Oplysninger om finansiering og betaling N/A
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK. Se mere om indgivelse af klager på klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Dinel A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Dinel A/S
Organisation, der behandler tilbud Dinel A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Dinel A/S
Registreringsnummer 25706900
Postadresse Knudsminde 10
By Odder
Postnummer 8300
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Nicolaj Juretzka
E-mail niju@aura.dk
Telefon +45 61694846
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 4c57ffc1-efa3-4442-b4c9-6a35c9e85a82   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/05/2025   20:29:02 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 08/05/2025   20:34:53 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 304048-2025
EUT-S-nummer 91/2025
Offentliggørelsesdato 13/05/2025

Send til en kollega

0.065