23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 071-133856
Offentliggjort
11.04.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

Vindere

Levering af it-rådgivningstjenester til EEA og Europa-Kommissionen (GD for Miljø og GD for Klima)

(12.08.2017)
Balidea Consulting & Programming S.L.
Edificio Witland — Rua dos Caminos da Vida S/N Bajo
15705 Santiago de Compostela (A Coruña)

Levering af it-rådgivningstjenester til EEA og Europa-Kommissionen (GD for Miljø og GD for Klima)

(12.08.2017)
Guadaltel S.A.
Calle Pastor y Landero, 19
41002 Sevilla (Sevilla)

Levering af it-rådgivningstjenester til EEA og Europa-Kommissionen (GD for Miljø og GD for Klima)

(12.08.2017)
SC Eau de Web SRL
148 Ion Mihalache Bd., Bl.8, Sc.A, Ap. 39
011206 Bucharest

Levering af it-rådgivningstjenester til EEA og Europa-Kommissionen (GD for Miljø og GD for Klima)

(12.08.2017)
Livatek A/S
Chr Winthersvej 96
8230 Aabyhøj

Levering af it-rådgivningstjenester til EEA og Europa-Kommissionen (GD for Miljø og GD for Klima)


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Det Europæiske Miljøagentur
Kongens Nytorv 6
Copenhagen
1050
Danmark
Kontaktperson: Corina Samson
Telefon: +45 33367249
E-mail: procurement@eea.europa.eu
Fax: +45 33367199
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.eea.europa.eu/

Internetadresse for køberprofilen: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders

I.1) Navn og adresser
Europa-Kommissionen, Directorate-General for Environment
Brussels
1049
Belgien
Kontaktperson: Alexandra Vakrou
E-mail: Alexandra.vakrou@ec.europa.eu
NUTS-kode: BE100

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://ec.europa.eu/dgs/environment/index_en.htm

I.1) Navn og adresser
Europa-Kommissionen, Directorate-General for Climate Action
Brussels
1049
Belgien
Kontaktperson: Claus Kondrup
E-mail: claus.kondrup@ec.europa.eu
NUTS-kode: BE100

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://ec.europa.eu/clima/index_en

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:

Danmark.

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=2284
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af it-rådgivningstjenester til EEA og Europa-Kommissionen (GD for Miljø og GD for Klima).

Sagsnr.: EEA/IDM/17/002.
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72260000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

EEA, som ledende ordregivende myndighed for dette interinstitutionelle udbud, og Europa-Kommissionen, Generaldirektoratet for Miljø og Generaldirektoratet for Klima, som deltagende ordregivende myndigheder, ønsker at indgå rammetjenesteydelseskontrakter efter kaskadeprincippet vedrørende levering af it-tjenester og -support på de følgende områder: Zope-/Plone-/Python-webudvikling, og adgang til helpdesk på første niveau vedrørende støtte til den pågældende webudvikling.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72262000
72266000
72267100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: BE100
Hovedudførelsessted:

Arbejdet skal udføres i kontrahentens lokaler (eksternt) eller hos Det Europæiske Miljøagentur i København eller hos Europa-Kommissionen i Bruxelles (internt).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

De ordregivende myndigheder ønsker at indgå rammetjenesteydelseskontrakter efter kaskadeprincippet vedrørende softwareudviklingstjenester til webapplikationer, hovedsageligt i Python, Zope og Plone. Andre teknologier så som Ruby, Elasticsearch, JavaScript, osv. bruges også. De primære applikationer er EEA's websted, Climate-ADAPT, BISE, Reportnet CDR, EMRT, NECD Review tool, Forum, Projects, Eionet portal, WISE-Marine.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Som angivet i afsnit 11.1 og 11.2.1 i udbudsmaterialet (bilag I).

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/05/2017
Tidspunkt: 16:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Tysk, Græsk, Engelsk, Spansk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Italiensk, Litauisk, Lettisk, Maltesisk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 29/05/2017
Tidspunkt: 10:00
Sted:

EEA's lokaler beliggende på Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes give meddelelse til EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest 24.5.2017 (16:00) pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere kan downloade udbudsmaterialet og alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=2284

Webstedet vil blive opdateret løbende, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Retten
rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse:http://curia.europa.eu

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Den Europæiske Ombudsmand
1 avenue du Président Robert Schuman
Strasbourg
67001
Frankrig
Telefon: +33 388172313
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Fax: +33 388179062

Internetadresse:http://www.ombudsman.europa.eu

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der kan indgives klage til Retten senest 2 måneder efter underrettelsen af klageren (modtagelsesdato) eller, i tilfælde af udeblivelse deraf, den dag, den pågældende person fik kendskab til de relevante oplysninger. En klage til Den Europæiske Ombudsmand har ingen indflydelse på ovennævnte sidste frist for indgivelse af en klage.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Retten
rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse:http://curia.europa.eu

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/03/2017

Send til en kollega

0.046