23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

50.07 Kommunikationsprodukter (2025) - Genudbud


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

332133-2025 - Resultater
Danmark – Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr – 50.07 Kommunikationsprodukter (2025) - Genudbud
OJ S 98/2025 22/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
E-mail thah@ski.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel 50.07 Kommunikationsprodukter (2025) - Genudbud
Beskrivelse SKI er en indkøbscentral og udbyder på vegne af SKI's kunder en rammeaftale angående levering af kommunikationsprodukter benævnt Rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter (2025). Nærværende udbud er et teknisk genudbud af det annullerede udbud af samme navn, offentliggjort den 17. januar 2025.
Identifikator for proceduren 5a5b3f2f-6808-43a6-af5a-9b9f313e601e
Tidligere bekendtgørelse 2ae6bda2-2ff5-4512-afff-56c8c9af0d6e-01
Intern ID 50.07 Kommunikationsprodukter (2025) - Genudbud
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren SKI er en indkøbscentral og genudbyder på vegne af SKI's kunder en rammeaftale angående levering af kommunikationsprodukter benævnt Rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter (2025). SKI ønsker en rammeaftale, der er målrettet de simple indkøb, som består af standardiserede og katalogegnede kommunikationsprodukter, som skal være med til at sikre et katalog, der er let for kunderne at anvende og let for leverandørerne at vedligeholde. For at sikre et leverandørfelt, der samlet set leverer de efterspurgte produkter, sikrer en bred repræsentation af producentmærker (for visse underproduktgrupper), samt følger den teknologiske udvikling, har SKI vurderet det hensigtsmæssigt at opdele 50.07 rammeaftalen i delaftaler. På den måde gives mulighed for, at også mindre og specialiserede leverandører kan byde ind på en enkeltstående delaftale til gavn for den samlede konkurrence på rammeaftalen. Rammeaftalen er opdelt i 2 delaftaler, som hver især udgør selvstændige rammeaftaler: Delaftale 1: Unified Communications- og telefoniprodukter Delaftale 2: Netværksprodukter Delaftalerne tildeles flere leverandører, og den efterfølgende tildeling af leveringskontrakter på baggrund af rammeaftalen sker ved direkte tildeling eller miniudbud, jf. nærmere i bilag D til rammeaftalen. Delaftalerne skal således tildeles til flere leverandører dog maksimum 5 leverandører. Det skal i den forbindelse præciseres, at udbuddet af delaftalerne anses som separate udbud, hvorved SKI kan vælge at annullere den ene delaftale og gennemføre udbuddet af den anden delaftale. Rammeaftalen er forpligtende at anvende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. SKI's øvrige kunder vil kunne anvendeaftalen frivilligt. Nærmere beskrivelse af kunderne på aftalen fremgår af Bilag A.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger • DK011 Byen København • DK012 Københavns omegn • DK013 Nordsjælland • DK014 Bornholm • DK021 Østsjælland • DK022 Vest- og Sydsjælland • DK031 Fyn • DK032 Sydjylland • DK041 Vestjylland • DK042 Østjylland • DK050 Nordjylland • DKZZZ Extra-Regio NUTS 3
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 736 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 3 472 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger SKI har besluttet at annullere nærværende udbud. Baggrunden for annullationen er, at SKI har konstateret uklarheder i udbudsmaterialet, som har skabt usikkerhed om, hvorvidt evalueringen af de indkomne tilbud kan gennemføres i overensstemmelse med principperne om ligebehandling og gennemsigtighed. På denne baggrund har SKI fundet det nødvendigt at annullere udbuddet med henblik på et genudbud, som forventes offentliggjort snarest.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 - Unified Communications- og telefoniprodukter
Beskrivelse Delaftale 1 vedrører levering af Unified Communications- og telefoniprodukter. Sortimentet på delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper, se nærmere beskrivelse i Kravspecifikationen Bilag B: Unified Communications (herunder IP-telefoner og mobiltelefoner) jf. Bilag B 4.1 Videokonference, jf. Bilag B 4.2 Videoovervågning, jf. Bilag B 4.3 Headsets, jf. Bilag B 4.4 Tilbehør til Unified Communications- og telefoniprodukter, jf. Bilag B 4.5 Tilknyttede Ydelser (herunder tjenesteydelser), jf. Bilag B 7.1 Se nærmere beskrivelse i Kravspecifikationen (Bilag B).
Intern ID 50.07 Genudbud Delaftale 1 - Unified Communications- og telefoniprodukter
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32232000   Videokonferenceudstyr, 32250000   Mobiltelefoner, 32333200   Videokameraer, 32500000   Telekommunikationsleverancer, 32550000   Telefonudstyr, 32570000   Kommunikationsudstyr, 32580000   Dataudstyr, 38652120   Videoprojektionsapparater, 48510000   Programpakke til kommunikationsformål
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger • DK011 Byen København • DK012 Københavns omegn • DK013 Nordsjælland • DK014 Bornholm • DK021 Østsjælland • DK022 Vest- og Sydsjælland • DK031 Fyn • DK032 Sydjylland • DK041 Vestjylland • DK042 Østjylland • DK050 Nordjylland • DKZZZ Extra-Regio NUTS 3
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 318 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 636 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger SKI har besluttet at annullere nærværende udbud. Baggrunden for annullationen er, at SKI har konstateret uklarheder i udbudsmaterialet, som har skabt usikkerhed om, hvorvidt evalueringen af de indkomne tilbud kan gennemføres i overensstemmelse med principperne om ligebehandling og gennemsigtighed. På denne baggrund har SKI fundet det nødvendigt at annullere udbuddet med henblik på et genudbud, som forventes offentliggjort snarest.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Se nærmere i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Det er beskrevet i Bilag A og A.1, hvilke kunder der kan anvende rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 - Netværksudstyr
Beskrivelse Delaftale 2 vedrører levering af Netværksprodukter. Sortimentet på delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper: Switche, jf. bilag B, 5.1 Routere, jf. bilag B, 5.2 WiFi, jf. bilag B, 5.3 Brugervalideringsprodukter, jf. bilag B, 5.4 Firewalls, jf. bilag B, 5.5 Management af Netværksprodukter, jf. bilag B, 5.6 Tilbehør til Netværksprodukter, jf. bilag B, 5.7 Tilknyttede Ydelser (herunder tjenesteydelser), jf. bilag B, 7.1 Se nærmere beskrivelse i Kravspecifikationen (Bilag B).
Intern ID 50.07 Genudbud Delaftale 2 - Netværksudstyr
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32410000   Lokalnet, 32420000   Netudstyr, 48210000   Programpakke til netværk
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 418 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 836 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger SKI har besluttet at annullere nærværende udbud. Baggrunden for annullationen er, at SKI har konstateret uklarheder i udbudsmaterialet, som har skabt usikkerhed om, hvorvidt evalueringen af de indkomne tilbud kan gennemføres i overensstemmelse med principperne om ligebehandling og gennemsigtighed. På denne baggrund har SKI fundet det nødvendigt at annullere udbuddet med henblik på et genudbud, som forventes offentliggjort snarest.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Se nærmere i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Det er beskrevet i Bilag A og A.1, hvilke kunder der kan anvende rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 8
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 9
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer 17472437
Postadresse Pakkerivej 6
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Thomas Ahm
E-mail thah@ski.dk
Telefon 21390702
Internetadresse https://www.ski.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ad3aa6f6-f598-411a-a793-be7e3671b5b2   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/05/2025   09:07:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 21/05/2025   09:10:59 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 332133-2025
EUT-S-nummer 98/2025
Offentliggørelsesdato 22/05/2025

Send til en kollega

0.056