Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=183538&B=KA
Udbyder
Justitsministeriet, Civilstyrelsen
Opdateringer
II.2.6)
I stedet for:
Værdi eksklusive moms: 55 000 000.00 EEK
Læses:
Værdi eksklusive moms: 55 000 000.00 DKK
Yderligere oplysninger
Som anført i udbudsbekendtgørelsens afsnit VI.3) skønnes den anslåede værdi af kontrakten at være i intervallet 25 000 000-55 000 000 DKK ekskl. moms. Den øvre del af intervallet fremgår tillige af udbudsbekendtgørelsens afsnit II.1.5), hvori den samlede værdi anslås til 55 000 000 DKK.
Den anslåede værdi er endvidere oplyst i udbudsbekendtgørelsens afsnit II.2.6). Ordregiver er imidlertid blevet opmærksom på, at der er sket en »klikfejl«, idet den anslåede værdi i udbudsbekendtgørelsens afsnit II.2.6) fejlagtigt blev angivet i valutaen »EEK« og ikke i »DKK«. For god ordens skyld anser ordregiver det for rigtigst at berigtige dette forhold med nærværende bekendtgørelse, idet ordregiver dog tillige finder, at berigtigelse af »klikfejlen« er uvæsentlig og derfor ikke giver anledning til forlængelse af ansøgningsfristen, jf. udbudslovens § 93, stk. 4.
Ad punkt V) bemærkes, at ordregiver kun har modtaget ikke-forskriftsmæssige tilbud, og at ordregiver derfor under iagttagelse af udbudslovens § 61, stk. 4, har udnyttet muligheden til at overgå til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse.
Ad punkt II.1.5) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for alle ydelser i kontraktens fulde løbetid, og at beløbet er skønnet at være i intervallet 25 000 000-55 000 000 DKK ekskl. moms.
Ad punkt II.1.6) bemærkes, at kontrakten bl.a. grundet stordriftsfordele samt økonomiske og administrationsmæssige hensyn ikke er opdelt i delkontrakter.
Ad punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra Overtagelsesdagen. Herudover kan der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af systemet i forbindelse med evt. genudbud.
Ad punkt IV.2.4) bemærkes, at leverandøren i forbindelse med afgivelse af tilbud og med kontraktens opfyldelse kan levere 3. parts licenser på engelsk.
Der blev den 21.4.2017 kl. 10:00-12:00 afholdt et orienteringsmøde hos ordregiver. Et kort referat heraf er offentliggjort.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
Kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende
Justitsministeriet, Civilstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
11570119
Adelgade 13
København K
1304
Danmark
Kontaktperson: Janus Andersen
Telefon: +45 33923334
E-mail: retsinfo@retsinfo.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.civilstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.civilstyrelsen.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende.
Ordregiver udbyder kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende.
Danmark.
Ordregiver udbyder kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende.
Dette udbud omfatter den samlede opgavevaretagelse og skal sikre, at kravene til informationssikkerhed, driftsstabilitet, mulighed for opgradering og vedligehold mv. i Lex Dania produktion og Statstidende opfyldes samt samtidig skaber synergi på en fælles platform.
For nærmere beskrivelse af den nuværende løsning henvises til Kontraktens Bilag 3 og Bilag 3a.
Tjenesteyders ydelser omfatter således følgende hovedområder:
A. Drift, vedligeholdelse og support af ordregivers samlede systemkompleks under Lex Dania produktion inkl. Statstidende, samt herunder infrastruktur.
B. Teknisk løft af Statstidende ved hel eller delvis omkodning af systemet bl.a. med det formål at genbruge den tekniske produktion af Statstidende i Lex Dania produktion baseret på den eksisterende publiceringsmotor.
C. Redesign af frontends til tidenderne (lovtidende.dk og ministerialtidende.dk).
D. Modernisering af retsinformation.dk herunder frontend og søgning.
E. Styring, videreudvikling, test og ibrugtagning af nye releases.
Ordregiver ønsker at indgå kontrakt med én tjenesteyder, der skal varetage den samlede drift, m.m. af Lex Dania produktion inkl. Statstidende. Tjenesteyder skal levere et professionelt driftsmiljø med den fornødne adskillelse mellem forskellige miljøer. Driftsomfanget vil være 24*7 året rundt, dog forventes tjenesteyder at give mulighed for en differentieret Service Level Agreements, jf. bilag 6 til Kontrakten.
Kontrakten medfører en ret, men ikke en pligt, til at bestille større videreudviklingsopgaver, idet ordregiver dog er forpligtet til at bestille visse videreudviklingsopgaver, hvilket er beskrevet i udbudsmaterialet.
Op til 3 x 12 måneder.
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt III.1.3), af de ydelser, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.2.4).
Relevansvurderingen foretages på baggrund af, i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af sammenlignelige ydelser.
Ved vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af sammenlignelige ydelser, tages der udgangspunkt i den enkelte ansøgers mest relevante reference, dog således, at ansøgerens øvrige referencer kan supplere den mest relevante reference, såfremt referencerne tilsammen dokumenterer en højere grad af relevant erfaring med at levere de konkret efterspurgte ydelser.
Optionerne er beskrevet i kontraktens bilag 12, punkt 3.6.1, punkt 3.6.4 og punkt 3.6.5.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i relevant fagligt-/erhvervsregister eller handelsregister.
Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Ansøgers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ansøgers samlede årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Virksomhedens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.
Ansøgers egenkapital skal i senest tilgængelige regnskabsår udgøre et beløb svarende til mindst 5 000 000 DKK Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.
Ansøgers omsætning skal i de 3 seneste disponible regnskabsår have været gennemsnitligt mindst 20 000 000 DKK pr. år afhængigt af, hvornår tjenesteyder blev etableret eller startede sin virksomhed. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes årsomsætningen som virksomhedernes samlede årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.
Referencer i dette afsnit III.1.2) til »det seneste disponible regnskabsår« er reference til det seneste disponible regnskabsår på ansøgningstidspunktet.
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste og beskrivelse over de 3 betydeligste sammenlignelige ydelser inden for hvert af de i punkt II.2.4) nævnte hovedområder A-E, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningstidspunktet.
Kun referencer, der vedrører ydelserne i hovedområderne A-E i punkt II.2.4) og som er udført på ansøg-ningstidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9). Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelserne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.2.4), anførte ydelser (A-E), leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).
Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Der kan maksimalt angives 3 referencer pr. hovedområde (A-E), uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Såfremt der angives mere end 3 referencer pr. ydelse, vil der alene blive lagt vægt på de 3 første referencer. Referencer her ud over vil der blive set bort fra.
En reference kan dække over 1-5 hovedområder (A-E). Dette beror på ansøgers valg af konkrete referencer. En ansøger kan dermed nøjes med at angive i alt 3 referencer, forudsat at hver enkelt reference indeholder alle fem hovedområder (A-E). Ligeledes kan ansøger vælge at angive 15 referencer, hvis hver reference kun angår et af de fem hovedområder (A-E). En ansøger skal dermed angive 3-15 referencer afhængig af hvor mange hovedområder (A-E) de enkelte referencer angår.
Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, jf. punkt II.2.4), skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder mindstekrav til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3).
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren eller tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som ansøger kan benytte.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Kontrakten omfatter sociale klausuler om uddannelses- eller praktikaftaler.
Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne i heri påtage sig solidarisk hæftelse.
Kontrakten indeholder krav om, at relevante medarbejdere skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau, som kræves af politiets sikkerhedsmyndighed.
Kontrakten indeholder krav om, at afstanden mellem to geografisk adskilte driftscentre skal være minimum 5 km i fugleflugtslinje og maksimum 50 km i køreafstand fra Folketinget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). Her tilgås udbuddet under »Igangværende offentlige udbud«. For at få adgang til udbudsmaterialet skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger.
Relevant fortrolig dokumentation er tilgængelig for alle interesserede, jf. udbudsbetingelsernes Bilag B.
Hvis ansøgningen indeholder flere udgaver af samme dokument, vil den seneste oploadede udgave være den gældende.
Kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål i forbindelse afgivelse af ansøgning skal stilles senest den 26.4.2017. Spørgsmål stillet efter denne dato besvares, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Ved problemer hermed kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4, 6, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, frem-lægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§151-152, jf.§ 153.
Ad punkt II.1.5) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for alle ydelser i kontrak-tens fulde løbetid, og at beløbet er skønnet at være i intervallet 25 000 000-55 000 000 DKK ekskl. moms.
Ad punkt II.1.6) bemærkes, at kontrakten bl.a. grundet stordriftsfordele samt økonomiske og administrationsmæssige hensyn ikke er opdelt i delkontrakter.
Ad punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra Overtagelsesdagen. Herudover kan der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af systemet i forbindelse med evt. genudbud.
Ad punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation.
Ad punkt IV.2.4) bemærkes, at leverandøren i forbindelse med afgivelse af tilbud og med kontraktens opfyldelse kan levere 3. parts licenser på engelsk.
Ad punkt IV.2.7) bemærkes, at det er ordregivers forventning, at dette er fristen for indlevering af tilbud.
Der vil den 21.4.2017 kl. 10:00-12:00 blive afholdt et orienteringsmøde hos ordregiver på adressen Adelgade 13, 1304 København K. Interesserede bedes senest 3 dage inden mødet tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og antal deltagere via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver kan reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som vil blive offentliggjort via det elektroniske udbudssystem.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk