23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

377130-2025 - Resultater
Danmark – Reparation og vedligeholdelse af brandslukningsanlæg – Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg
OJ S 110/2025 11/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail cv04@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg
Beskrivelse Ordregiver har indhentet tilbud på service, vedligehold, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg. Ordregiver har indgået aftale med 3 leverandører.Nærværende udbud er et genudbud af ordregivers annullerede udbud (bekendtgørelse 582854-2024). Ordregivers ændringer fremgår af udbudsbetingelsernes pkt. 3.1.
Identifikator for proceduren f2eb9db0-7b48-4b15-9ca4-1b6154be4edd
Tidligere bekendtgørelse ba6f9ee3-ac80-4aba-8f98-d521b550dd06-01
Intern ID 2024-0282653
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet er gennemført som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Ordregiver gør opmærksom på, at der under offentligt udbud ikke gennemføres forhandlinger inden tildeling af en kontrakt, ligesom der heller ikke finder en kontraktforhandling sted efter tildeling af kontrakten.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50413200   Reparation og vedligeholdelse af brandslukningsanlæg
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31625100   Branddetektionssystemer, 31625200   Brandalarmsystemer, 44221220   Branddøre, 45312100   Installation af brandalarmsystem, 45343100   Brandsikring, 45343230   Installation af sprinkleranlæg, 50711000   Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger, 50712000   Reparation og vedligeholdelse af mekaniske installationer i bygninger, 75251110   Brandforebyggelse
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 150 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 195 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Som dokumentation for udelukkelse, skal tilbudsgiver fremlægge en serviceattest, som er udstedt af Erhvervsstyrelsen, med oplysninger om: - Udelukkelsesgrundene vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1. - Betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 3 og 137, stk. 1 nr. 6. - Udelukkelsesgrunde vedrørende konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg
Beskrivelse Ordregiver har indhentet tilbud på service, vedligehold, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg. Ordregiver har indgået aftale med 3 leverandører.Nærværende udbud er et genudbud af ordregivers annullerede udbud (bekendtgørelse 582854-2024). Ordregivers ændringer fremgår af udbudsbetingelsernes pkt. 3.1.
Intern ID 2024-0282653
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50413200   Reparation og vedligeholdelse af brandslukningsanlæg
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31625100   Branddetektionssystemer, 31625200   Brandalarmsystemer, 44221220   Branddøre, 45312100   Installation af brandalarmsystem, 45343100   Brandsikring, 45343230   Installation af sprinkleranlæg, 50711000   Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger, 50712000   Reparation og vedligeholdelse af mekaniske installationer i bygninger, 75251110   Brandforebyggelse
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 24
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiveren kan forlænge Rammeaftalen med op til 2 gange 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 150 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 195 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Som dokumentation for udelukkelse, skal tilbudsgiver fremlægge en serviceattest, som er udstedt af Erhvervsstyrelsen, med oplysninger om: - Udelukkelsesgrundene vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1. - Betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 3 og 137, stk. 1 nr. 6. - Udelukkelsesgrunde vedrørende konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende tilbudslisten vedlagt som Bilag 2, i henhold til retningslinjerne i bilaget. Evalueringen foretages på baggrund af den ”Samlet evalueringsteknisk pris” i Bilag 2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Organisering
Beskrivelse Tilbudsgiver skal beskrive hvordan de som organisation vil håndtere en opgave fra modtagelse til færdigmelding med fokus på kvalitetssikring.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Medarbejdere
Beskrivelse Tilbudsgiver skal beskrive antallet af medarbejdere knyttet til Rammeaftalen, herunder hvilke kompetencer og certificeringer disse har i forhold til at løse opgaver indenfor service, nyinstallationer, udskiftning og vedligehold af de brandtekniske installationer, som angivet i kravsspecifikationen (Bilag 1, pkt. 2.3). Tilbudsgiver skal beskrive hvorledes medarbejderne er knyttet til virksomheden, f.eks. via faktisk ansættelse, via tætte samarbejdsvirksomheder eller via ad hoc-opgaver.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 400 975 249,90   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 195 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 150 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 195 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 150 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bravida Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Bravida Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 111 755 975,44   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2024-0282653
Titel Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 121195-2025
Vinder
Officielt navn Kemp & Lauritzen A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Kemp & Lauritzen A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 161 174 319,60   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2024-0282653
Titel Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 121195-2025
Vinder
Officielt navn JAMO Sikring A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator JAMO Sikring A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 128 044 954,88   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2024-0282653
Titel Genudbud af Rammeaftale om vedligehold, service, nyinstallationer og konverteringer af brandsikringsanlæg
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 121195-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 8
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 8
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 111 755 975,44   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 183 045 821,14   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Simon Østergaard Willadsen
E-mail cv04@kk.dk
Telefon +45 33663366
Fax +45 51778722
Internetadresse https://www.kk.dk/udbud
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Kemp & Lauritzen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 57471719
Postadresse Roskildevej 12
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Kemp & Lauritzen A/S
Telefon 43668888
Fax 43668899
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Bravida Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 14769005
Postadresse Park Allé 373
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Bravida Danmark A/S
E-mail info@bravida.dk
Telefon 43221100
Fax 43221199
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn JAMO Sikring A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 29540209
Postadresse Nyholms Alle 20
By Rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed JAMO Sikring A/S
Telefon 43447070
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 119fe11d-e505-4de7-ba9c-44769e206c33   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/06/2025   08:27:59 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/06/2025   08:28:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 377130-2025
EUT-S-nummer 110/2025
Offentliggørelsesdato 11/06/2025

Send til en kollega

0.109