1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Færdselsstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af aftale om anskaffelse, implementering og vedligeholdelse af et Nyt Kørekortregister
Beskrivelse
:
Som del af ressortoverdragelsen fra Justitsministeriet til Transportministeriet med virkning fra 1. oktober 2021 har Færdselsstyrelsen overtaget ansvaret for kørekortområdet, herunder det danske kørekortregister, fra Rigspolitiet. Færdselsstyrelsen bliver både systemejer og forretningsansvarlige. Dermed bliver det juridiske, tekniske og forretningsmæssige ansvar for kørekortregistret forankret hos én myndighed. Nærværende udbud omhandler anskaffelse og implementering af et nyt kørekortregister (NKR), herunder udvikling af microservices, udformning af datamodel, datavalidering, Dokumentation, Integrationer og snitflader, design af brugergrænseflade til Færdselsstyrelsen, migrering fra det eksisterende kørekortregister (CRK), test, Hypercare og uddannelse samt Applikationsdrift, support, vedligeholdelse og videreudvikling. NKR skal understøttes af åbne standarder til dataudveksling og være med til at skabe et solidt fundament og udgangspunkt for den videre digitalisering af kørekortområdet og realisering af initiativet om digitalisering af kørekortområdet i Den Fællesoffentlige Digitaliseringsstrategi 2022-2025. Formålet med NKR er i) registreringer, opbevaring, opslag, håndtering og udveksling af oplysninger vedrørende førerrettigheder i Danmark, ii) udstedelse af dokumentation for førerrettigheder i Danmark samt iii) understøttelse af relevante myndigheders opgaver på kørekortområdet, herved forstås oplysninger om førerrettigheder og kørekort, som er historiske, aktuelle, midlertidige, frakendte, inddragede og udløbne. De forretningsprocesser og den funktionalitet, der er gældende for NKR, er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag 3. Kunden forventer, at der vil være 300 Brugere, som skal anvende Løsningen, heraf 10-20 Udvalgte Brugere med særlige rettigheder. Herudover forventes der ca. 2.000 Brugere, som anvender kørekortregistret gennem snitflader fra andre systemer. NKR skal etableres på Færdselsstyrelsens Digitale Platform (DDP), en containerorkestreringsplatform, som driftes af Statens IT. NKR skal herefter bestå af et antal microservices, der tilsammen realiserer Løsningens funktionalitet, og som overholder API-gateway microservicearkitekturen samt krav til standardiseret dokumentation, jf. ”Udviklingshåndbogen” og ”Servicehåndbogen”, jf. udbudsmaterialets Bilag 4. NKR er forretningskritisk for Færdselsstyrelsen, Politiet og Kommunernes Borgerservice, men ikke kritisk infrastruktur. NKR skal bygges som et autoritativt register og alle kilder, der er med til at sikre, at oplysninger om førerrettigheder er retvisende, skal være direkte integreret. Projektet indeholder udvikling af Integrationer og snitflader til følgende systemer: Active Directory (ADFS) hos Statens It (SIT), den fællesoffentlige Datafordeler udbudt af Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur, den Fælleskommunale adgangsstyring (FKA), herunder de kommunale fagsystemer (Biometric, Kube Data, Scandi System), Kørekort-appen, som udbydes af Digitaliseringsstyrelsen, kørekortproducentens system, MitId registreringsenhederne/ OCES-servicen, Politiets integrationsplatform (polip), kommunikationsnetværket RESPER (Réseau permis de conduire/Drivers License Network), Kriminalregistret og CPR-registret. NKR indeholder herudover optioner vedrørende i) Aflevering af data til Rigsarkivet ifm. lovgivning om aflevering af it-systemer, ii) Service til afhentning af store mængder af førerretter og kørekort samt iii) Kommunale brugeres adgang til Løsningens brugergrænseflade. Der vil være tale om én samlet Ibrugtagning af Løsningen. NKR forventes at være færdigudviklet og kunne ibrugtages med udgangen af 2026 eller senest 6 måneder herefter. Aftalen indeholder således en implementeringsperiode på op til 18-24 måneder samt efter Ibrugtagning en driftsperiode på 6 år med mulighed for forlængelse på 2 x 24 måneder.
Identifikator for proceduren
:
31cb0e20-0d75-4d2f-b58e-e070ac0b19c6
Tidligere bekendtgørelse
:
e316e317-fb93-44f9-85f6-0c19671e3c91-01
Intern ID
:
FAERL.0005
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72240000
Systemanalyse og programmering,
72250000
System- og supporttjenester,
72253000
Help-desk og støttetjenester,
72253200
Systemsupport,
72254000
Programmeltestning,
72260000
Programmelrelaterede tjenester,
72300000
Datatjenester,
72310000
Databehandling,
72400000
Internettjenester,
72416000
Applikationsudbydere,
72510000
Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater,
72590000
Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
115 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
I henhold til udbudslovens (lov nr. 1564 af 15.12.2015) § 148 er det et krav, at ansøger udfylder et European Single Procurement Document (ESPD), hvilket tjener som ansøgningen om prækvalifikation. Ansøger skal ikke indsende yderligere dokumentation på tidspunktet for ansøgning. ESPD'et er offentliggjort som en del af udbudsmaterialet, jf. afsnittene ”Udbudsdokumenter” og "Udbudsvilkår". ESPD'et skal udfyldes via Ethics. Ansøger skal udfylde ESPD'ets afsnit II, A, B og C, afsnit III A, B og C, afsnit IV B og C samt afsnit V. I henhold til udbudslovens § 144 kan ansøger støtte sig på andre økonomiske aktørers økonomiske/finansielle og/eller tekniske/professionelle formåen, uanset det juridiske forhold mellem aktørerne. En ansøger, der støtter sin ansøgning på andre økonomiske aktører, skal sørge for, at der indsendes ESPD'er med udfyldte relevante oplysninger fra hver af de aktører, som ansøger støtter sig på. Dette gælder også, hvis ansøger udgør en sammenslutning af aktører, f.eks. et konsortie, i så fald skal hver deltager i konsortiet/sammenslutningen udfylde separate ESPD'er med udfyldte oplysninger i ESPD afsnit II-V. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. I henhold til afsnittet ”Udbudsvilkår” skal ansøgning og tilbud, inklusive bilag, afleveres på dansk. Dokumentation, som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk. Forud for tildelingsbeslutningen indhenter ordregiver dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens § § 151-155. Ordregiver forventer at anmode tilbudsgiverne om dokumentation i forbindelse med budopfordringen, jf. udbudstidsplanen i udbudsbetingelserne. Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsprocessen, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4. Ansøger skal afgive oplysninger herom i ESPD'et. I overensstemmelse med artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, er Ordregiver forbudt at tildele Kontrakten til: a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i a) eller b), herunder, hvis de tegner sig for mere end 10 % af kontraktværdien, underentreprenører, leverandører eller enheder, hvis formåen er udnyttet, jf. udbudsdirektiverne. Sammen med anmodningen om dokumentation for oplysninger i ESPD, vil Ordregiver forlange en erklæring fra Tilbudsgiver, hvor Tilbudsgiver erklærer, at der ikke er russisk involvering i kontrakten, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k. Ordregiver kan anmode om yderligere oplysninger eller dokumentation for den vindende tilbudsgivers ejerstruktur. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives via Ethics. Al kommunikation, herunder spørgsmål, skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudsportalen, kan ansøger fra kl. 09.00 til kl. 16.00 på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til Ethics Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere ansøgere, vil der blive offentliggjort information herom på udbudsportalen.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af aftale om anskaffelse, implementering og vedligeholdelse af et Nyt Kørekortregister
Beskrivelse
:
Som del af ressortoverdragelsen fra Justitsministeriet til Transportministeriet med virkning fra 1. oktober 2021 har Færdselsstyrelsen overtaget ansvaret for kørekortområdet, herunder det danske kørekortregister, fra Rigspolitiet. Færdselsstyrelsen bliver både systemejer og forretningsansvarlige. Dermed bliver det juridiske, tekniske og forretningsmæssige ansvar for kørekortregistret forankret hos én myndighed. Nærværende udbud omhandler anskaffelse og implementering af et nyt kørekortregister (NKR), herunder udvikling af microservices, udformning af datamodel, datavalidering, Dokumentation, Integrationer og snitflader, design af brugergrænseflade til Færdselsstyrelsen, migrering fra det eksisterende kørekortregister (CRK), test, Hypercare og uddannelse samt Applikationsdrift, support, vedligeholdelse og videreudvikling. NKR skal understøttes af åbne standarder til dataudveksling og være med til at skabe et solidt fundament og udgangspunkt for den videre digitalisering af kørekortområdet og realisering af initiativet om digitalisering af kørekortområdet i Den Fællesoffentlige Digitaliseringsstrategi 2022-2025. Formålet med NKR er i) registreringer, opbevaring, opslag, håndtering og udveksling af oplysninger vedrørende førerrettigheder i Danmark, ii) udstedelse af dokumentation for førerrettigheder i Danmark samt iii) understøttelse af relevante myndigheders opgaver på kørekortområdet, herved forstås oplysninger om førerrettigheder og kørekort, som er historiske, aktuelle, midlertidige, frakendte, inddragede og udløbne. De forretningsprocesser og den funktionalitet, der er gældende for NKR, er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag 3. Kunden forventer, at der vil være 300 Brugere, som skal anvende Løsningen, heraf 10-20 Udvalgte Brugere med særlige rettigheder. Herudover forventes der ca. 2.000 Brugere, som anvender kørekortregistret gennem snitflader fra andre systemer. NKR skal etableres på Færdselsstyrelsens Digitale Platform (DDP), en containerorkestreringsplatform, som driftes af Statens IT. NKR skal herefter bestå af et antal microservices, der tilsammen realiserer Løsningens funktionalitet, og som overholder API-gateway microservicearkitekturen samt krav til standardiseret dokumentation, jf. ”Udviklingshåndbogen” og ”Servicehåndbogen”, jf. udbudsmaterialets Bilag 4. NKR er forretningskritisk for Færdselsstyrelsen, Politiet og Kommunernes Borgerservice, men ikke kritisk infrastruktur. NKR skal bygges som et autoritativt register og alle kilder, der er med til at sikre, at oplysninger om førerrettigheder er retvisende, skal være direkte integreret. Projektet indeholder udvikling af Integrationer og snitflader til følgende systemer: Active Directory (ADFS) hos Statens It (SIT), den fællesoffentlige Datafordeler udbudt af Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur, den Fælleskommunale adgangsstyring (FKA), herunder de kommunale fagsystemer (Biometric, Kube Data, Scandi System), Kørekort-appen, som udbydes af Digitaliseringsstyrelsen, kørekortproducentens system, MitId registreringsenhederne/ OCES-servicen, Politiets integrationsplatform (polip), kommunikationsnetværket RESPER (Réseau permis de conduire/Drivers License Network), Kriminalregistret og CPR-registret. NKR indeholder herudover optioner vedrørende i) Aflevering af data til Rigsarkivet ifm. lovgivning om aflevering af it-systemer, ii) Service til afhentning af store mængder af førerretter og kørekort samt iii) Kommunale brugeres adgang til Løsningens brugergrænseflade. Der vil være tale om én samlet Ibrugtagning af Løsningen. NKR forventes at være færdigudviklet og kunne ibrugtages med udgangen af 2026 eller senest 6 måneder herefter. Aftalen indeholder således en implementeringsperiode på op til 18-24 måneder samt efter Ibrugtagning en driftsperiode på 6 år med mulighed for forlængelse på 2 x 24 måneder.
Intern ID
:
FAERL.0005
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72240000
Systemanalyse og programmering,
72250000
System- og supporttjenester,
72253000
Help-desk og støttetjenester,
72253200
Systemsupport,
72254000
Programmeltestning,
72260000
Programmelrelaterede tjenester,
72300000
Datatjenester,
72310000
Databehandling,
72400000
Internettjenester,
72416000
Applikationsudbydere,
72510000
Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater,
72590000
Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Udbuddet indeholder følgende optioner: Option 1: Aflevering af data til Rigsarkivet ifm. lovgivning om aflevering af it-systemer, Option 2: Service til afhentning af store mængder af førerretter og kørekort samt Option 3: Kommunale brugeres adgang til Løsningens brugergrænseflade. Optionerne er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag 3.A og Bilag 9. Optionerne prissættes i Bilag 9.A.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
144
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Udbuddet indeholder en option på forlængelse af Aftalens varighed i overensstemmelse med udbudsbekendtgørelsens afsnit om ”Varighed” ovenfor. Aftalen gælder fra dens indgåelse og udløber automatisk 6 år efter Kundens Ibrugtagning. Kunden kan med et skriftligt varsel på 3 måneder forud for Aftalens udløbstidspunkt, forlænge Aftalen i op til 2 X 24 måneder på uændrede vilkår. Aftalens varighed er beregnet på baggrund af Kundens forventning om, at der er op til 24 måneder mellem Aftalens underskrivelse og indtil Kundens Ibrugtagning. Den anslåede værdi af Aftalen er beregnet med udgangspunkt i de 144 måneder, jf. udbudsbekendtgørelsens afsnit om ”Varighed”
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
115 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser:
ID for den foregående bekendtgørelse
:
671143-2023
ID for den foregående bekendtgørelse
:
672670-2024
Yderligere oplysninger
:
I henhold til udbudslovens (lov nr. 1564 af 15.12.2015) § 148 er det et krav, at ansøger udfylder et European Single Procurement Document (ESPD), hvilket tjener som ansøgningen om prækvalifikation. Ansøger skal ikke indsende yderligere dokumentation på tidspunktet for ansøgning. ESPD'et er offentliggjort som en del af udbudsmaterialet, jf. afsnittene ”Udbudsdokumenter” og "Udbudsvilkår". ESPD'et skal udfyldes via Ethics. Ansøger skal udfylde ESPD'ets afsnit II, A, B og C, afsnit III A, B og C, afsnit IV B og C samt afsnit V. I henhold til udbudslovens § 144 kan ansøger støtte sig på andre økonomiske aktørers økonomiske/finansielle og/eller tekniske/professionelle formåen, uanset det juridiske forhold mellem aktørerne. En ansøger, der støtter sin ansøgning på andre økonomiske aktører, skal sørge for, at der indsendes ESPD'er med udfyldte relevante oplysninger fra hver af de aktører, som ansøger støtter sig på. Dette gælder også, hvis ansøger udgør en sammenslutning af aktører, f.eks. et konsortie, i så fald skal hver deltager i konsortiet/sammenslutningen udfylde separate ESPD'er med udfyldte oplysninger i ESPD afsnit II-V. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. I henhold til afsnittet ”Udbudsvilkår” skal ansøgning og tilbud, inklusive bilag, afleveres på dansk. Dokumentation, som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk. Forud for tildelingsbeslutningen indhenter ordregiver dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens § § 151-155. Ordregiver forventer at anmode tilbudsgiverne om dokumentation i forbindelse med budopfordringen, jf. udbudstidsplanen i udbudsbetingelserne. Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsprocessen, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4. Ansøger skal afgive oplysninger herom i ESPD'et. I overensstemmelse med artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, er Ordregiver forbudt at tildele Kontrakten til: a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, b) juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i a) eller b), herunder, hvis de tegner sig for mere end 10 % af kontraktværdien, underentreprenører, leverandører eller enheder, hvis formåen er udnyttet, jf. udbudsdirektiverne. Sammen med anmodningen om dokumentation for oplysninger i ESPD, vil Ordregiver forlange en erklæring fra Tilbudsgiver, hvor Tilbudsgiver erklærer, at der ikke er russisk involvering i kontrakten, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k. Ordregiver kan anmode om yderligere oplysninger eller dokumentation for den vindende tilbudsgivers ejerstruktur. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives via Ethics. Al kommunikation, herunder spørgsmål, skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudsportalen, kan ansøger fra kl. 09.00 til kl. 16.00 på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til Ethics Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere ansøgere, vil der blive offentliggjort information herom på udbudsportalen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes Bilag A for en dybdegående beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Løsning
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes Bilag A for en dybdegående beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Levering
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes Bilag A for en dybdegående beskrivelse af kriteriet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt 8.1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Færdselsstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
56 689 200,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Netcompany A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
FAERL.0005
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
56 689 200,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Aftale om anskaffelse, implementering og vedligeholdelse af Nyt Kørekortregister
Dato for indgåelse af kontrakten
:
02/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
10
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Færdselsstyrelsen
Registreringsnummer
:
40850031
Postadresse
:
Sorsigvej 35
By
:
Ribe
Postnummer
:
6760
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Tina Johansen
Telefon
:
+4521811267
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Netcompany A/S
Registreringsnummer
:
14814833
Postadresse
:
Strandgade 3
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Thomas Koefoed
Telefon
:
25101270
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
bdfa2886-6657-44dc-b1af-ecd7d24b1173
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
11/06/2025
07:11:31 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
11/06/2025
07:11:31 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
380471-2025
EUT-S-nummer
:
111/2025
Offentliggørelsesdato
:
12/06/2025