23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

IT Kabling


Aarhus Kommune

383412-2025 - Resultater
Danmark – Installation af elektrisk udstyr – IT Kabling
OJ S 112/2025 13/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail askla@aarhus.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel IT Kabling
Beskrivelse Udbuddet omfatter Rammeaftaler (herefter benævnt aftaler) på levering af IT-Kabling i to delaftaler. Udbuddet omfatter udførelse af vedligeholdelses-, genopretnings- moderniserings- og ombygningsopgaver.
Identifikator for proceduren 0af65cb9-01dc-41d9-8bf4-bcd3b2747206
Tidligere bekendtgørelse 310341-2025
Intern ID 179327
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  51110000   Installation af elektrisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  45232000   Arbejder og følgearbejder i forbindelse med rørledninger og kabler, 32562000   Optiske fiberkabler, 32551500   Telefonkabler, 45311200   Installation af elarmaturer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Rådhuspladsen 2    
By Aarhus
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 26 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Selvejende institutioner på aftalen: • Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg: Plejehjemmet Sct. Olaf, Hjulbjergvej 58, 8270 Højbjerg • Magistratsafdelingen for Børn og Unge: Børnehaven Mosegården, Rosenvangs Allé 212, 8270 Højbjerg
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel IT Kabling
Beskrivelse Udbuddet omfatter Rammeaftaler (herefter benævnt aftaler) på levering af IT-Kabling i to delaftaler. Udbuddet omfatter udførelse af vedligeholdelses-, genopretnings- moderniserings- og ombygningsopgaver.
Intern ID 179327
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  51110000   Installation af elektrisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  45232000   Arbejder og følgearbejder i forbindelse med rørledninger og kabler, 32562000   Optiske fiberkabler, 32551500   Telefonkabler, 45311200   Installation af elarmaturer
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er en 2 årig aftale, men mulig for 2 års forlængelse.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Rådhuspladsen 2   Rådhuspladsen 2  
By Aarhus
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Aarhus Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 26 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser
ID for den foregående bekendtgørelse 243065-2025
ID for delen i den foregående bekendtgørelse 243065-2025
Yderligere oplysninger Opfyldelse af udelukkelsesgrunde skal dokumenteres af den vindende tilbudsgiver ved at aflevere en serviceattest der ikke er mere end 6 måneder gammel. Aftalens forventede værdi: 20.000.000 DKK. Aftalens Maxværdi: 26.000.000 DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere • Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg: Plejehjemmet Sct. Olaf, Hjulbjergvej 58, 8270 Højbjerg • Magistratsafdelingen for Børn og Unge: Børnehaven Mosegården, Rosenvangs Allé 212, 8270 Højbjerg
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 20 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn ELTEL NETWORKS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 91426
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 867 733,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 91426
Titel IT Kabling / ELTEL NETWORKS A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 15/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 10/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 310341-2025
Vinder
Officielt navn ELCON A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 91439
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 366 747,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 91439
Titel IT Kabling / ELCON A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 15/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 310341-2025
Vinder
Officielt navn KEMP & LAURITZEN A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 91823
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 752 826,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 91823
Titel IT Kabling / KEMP & LAURITZEN A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 15/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 310341-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 752 826,05   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 4 562 260,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Kommune
Registreringsnummer 55133018
Afdeling Borgmesterens Afdeling
Postadresse Rådhuspladsen 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Aske Laurberg
E-mail askla@aarhus.dk
Telefon +45 89402000
Internetadresse https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn ELCON A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 10074185
Postadresse Edwin Rahrs Vej 73
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Knud Skovsende
E-mail ksko@elcon.dk
Telefon 41222238
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-1004
Officielt navn ELTEL NETWORKS A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 25501918
Postadresse Hørkær 3
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Torben Espersen
Internetadresse https://www.eltelnetworks.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-1005
Officielt navn KEMP & LAURITZEN A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 57471719
Postadresse Roskildevej 12
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Magnus Karlsson
Telefon 87467000
Internetadresse https://www.kemp-lauritzen.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c5e56b67-f1d9-43d6-be25-47d986becc11   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/06/2025   11:59:12 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 383412-2025
EUT-S-nummer 112/2025
Offentliggørelsesdato 13/06/2025

Send til en kollega

0.047