23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Rebild Kommune

Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører


Rebild Kommune

419147-2025 - Resultater
Danmark – Wan-tjenester – Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører
OJ S 122/2025 30/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Rebild Kommune
E-mail jesc@rebild.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelser og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører til Rebild Kommune. Derudover vedrører udbuddet optioner på end-to-end kryptering, Overvågning af Shadow-IT, applikationsblokering og løsning til realtid i netværkets performance. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudsloven, LBK nr. 10 af 06/01/2023, hvilket betyder, at prækvalificerede leverandører kan give tilbud. Rebild Kommune ønsker med dette udbud at indgå aftale med en leverandør for anskaffelse og efterfølgende drift af kommunens datanetværk, der er en yderst vigtig infrastruktur for fortsat digitalisering. Der udbydes en kontrakt med lang løbetid, hvor der over årene både er plads til at udvide på funktionalitet og ikke mindst på kapacitet. Kontrakten omfatter aftale på leverance og efterfølgende vedligehold og support på WAN – lukket managed netværk til kommunens lokationer (ca. 75 ). Kommunens nuværende WAN-netværk er baseret på et MPLS managed netværk. Det efterspurgte WAN-netværk skal understøtte samme arkitektur med minimale ændringer på kommunes netværk, Internet trunk forbindelser til kommunens datacenter og DoS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser. Derudover vedrører udbuddet optioner på end-to-end kryptering, Overvågning af Shadow-IT, applikationsblokering og løsning til realtid i netværkets performance. Leverancen af netværksydelserne skal ske på en måde, som er særdeles pålidelig og robust i forhold til den intensive brug og kommunens fuldstændige afhængighed af datakommunikation. Leverancen er opdelt i Managed WAN og internet trunk kapacitet samt DOS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser. Internet trunk kapacitet og forbindelser til serviceleverandører termineres i kommunens datacenter på Rebild Kommunes Rådhus, Hobrovej 110, 9530 Støvring, i samme lokale, men alternativt fremført.
Identifikator for proceduren 094b5564-9faa-448e-9b46-24d133d90610
Tidligere bekendtgørelse 50918-2025
Intern ID 415046
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72720000   Wan-tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32412000   Kommunikationsnet, 32430000   WAN
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelser og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører til Rebild Kommune. Derudover vedrører udbuddet optioner på end-to-end kryptering, Overvågning af Shadow-IT, applikationsblokering og løsning til realtid i netværkets performance. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudsloven, LBK nr. 10 af 06/01/2023, hvilket betyder, at prækvalificerede leverandører kan give tilbud. Rebild Kommune ønsker med dette udbud at indgå aftale med en leverandør for anskaffelse og efterfølgende drift af kommunens datanetværk, der er en yderst vigtig infrastruktur for fortsat digitalisering. Der udbydes en kontrakt med lang løbetid, hvor der over årene både er plads til at udvide på funktionalitet og ikke mindst på kapacitet. Kontrakten omfatter aftale på leverance og efterfølgende vedligehold og support på WAN – lukket managed netværk til kommunens lokationer (ca. 75 ). Kommunens nuværende WAN-netværk er baseret på et MPLS managed netværk. Det efterspurgte WAN-netværk skal understøtte samme arkitektur med minimale ændringer på kommunes netværk, Internet trunk forbindelser til kommunens datacenter og DoS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser. Derudover vedrører udbuddet optioner på end-to-end kryptering, Overvågning af Shadow-IT, applikationsblokering og løsning til realtid i netværkets performance. Leverancen af netværksydelserne skal ske på en måde, som er særdeles pålidelig og robust i forhold til den intensive brug og kommunens fuldstændige afhængighed af datakommunikation. Leverancen er opdelt i Managed WAN og internet trunk kapacitet samt DOS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser. Internet trunk kapacitet og forbindelser til serviceleverandører termineres i kommunens datacenter på Rebild Kommunes Rådhus, Hobrovej 110, 9530 Støvring, i samme lokale, men alternativt fremført.
Intern ID 415046
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72720000   Wan-tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32412000   Kommunikationsnet, 32430000   WAN
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan forlænge aftalen op til fire gange med 12 måneder pr. gang.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 4
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet ”pris” foretages på baggrund af de tilbudte priser i Bilag 4 - Tilbudsliste. Tilbudsgiver skal udfylde priserne i Bilag 4 - Tilbudsliste. Priserne skal angives på baggrund af det angivne i vejledningen i tilbudslisten, samt det anførte i pkt. 19.2 i kontrakten. Tilbudsgiver er forpligtet af de tilbudte priser, men det er alene den evalueringstekniske pris, der indgår i Ordregivers tilbudsevaluering.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet ”Kvalitet” vil blive vurderet på baggrund af kravopfyldelsen på baggrund af en pointskala fra 0 - 10. Kvalitet er opdelt i tre delkriterier: -Transitionsprojekt, 15 % - Overvågning, 7,5 % - Medarbejdernes kompetencer, 7,5 %
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Rebild Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Rebild Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 10 622 354,09   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn GLOBALCONNECT A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 92268
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 10 622 354,09   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 92268
Titel Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører / GLOBALCONNECT A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 01/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Rebild Kommune
Registreringsnummer 29189463
Postadresse Hobrovej 110
By Støvring
Postnummer 9530
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jeanne Schou
E-mail jesc@rebild.dk
Telefon +45 99889988
Internetadresse https://www.rebild.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn GLOBALCONNECT A/S
Registreringsnummer 26759722
Postadresse Havneholmen 6, st.
By København SV
Postnummer 2450
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 17d7c94a-5628-491b-8d54-585c2bd29a78   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/06/2025   08:55:28 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 419147-2025
EUT-S-nummer 122/2025
Offentliggørelsesdato 30/06/2025

Send til en kollega

0.032