23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 106-213613
Offentliggjort
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

SK Service A/S

Levering af fjernaflæste el-, vand- og varmemålere


SK Service A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
SK Service A/S
Lilleøvej 3
Korsør
4220
Danmark
Kontaktperson: Anne-Sophie Svane
E-mail: ANS@horten.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.skforsyning.dk/

I.2) Fælles udbud
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: forsyningsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af fjernaflæste el-, vand- og varmemålere.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38550000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter følgende delkontrakter:

Delkontrakt 1: Vand- og varmemålere, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til og med AMR (hjemtagningssystem) i bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse. Det forventede antal er op til 7 000 varmemålere og ca. 14 000 vandmålere. Målerleverandøren har mulighed for at genanvende et antal vandmålere, se bilag 2 (Kravspecifikation). Installation af selve målerne er ikke omfattet af dette udbud. Delkontrakt 1 indeholder optionerne 1A-1F.

Delkontrakt 2: Elmålere, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til og med AMR (hjemtagningssystem). Det forventede antal er ca. 26 000 stk. Installation af selve målerne er ikke omfattet af dette udbud. Delkontrakt 2 indeholder optionerne 2A og 2B.

Hver delkontrakt omfatter leverance af fuldt funktionsdygtige fjernaflæsningsmålere inklusiv udstyr (hardware) og software til datatransmission og hjemtagning, samt idriftsættelse af samme.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 63 643 324.20 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 1: Vand og varme

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38421100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakt 1 omfatter levering af vand- og varmemålere, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til og med AMR (hjemtagningssystem) i bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse. Det forventede antal er op til 7 000 varmemålere og ca. 14 000 vandmålere. Målerleverandøren har mulighed for at genanvende et antal vandmålere, se bilag 2 (Kravspecifikation). Installation af selve målerne er ikke omfattet af dette udbud.

Delkontrakt 1 indeholder følgende optioner:

Option 1A: Køb af ca. 1 000 varmemålere, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til AMR (hjemtagningssystem). Det oplyste antal afspejler alene SK Service A/S' forventninger til forbruget. SK Service A/S forpligter sig ikke med Option 1A til at aftage en bestemt mængde, herunder forpligter SK Service A/S sig ikke til at aftage sit eventuelle forbrug fra Målerleverandøren. Option 1A kan udnyttes i en periode på 48 måneder regnet fra datoen for godkendt Driftsprøve på den sidste Delleverance, se kontraktudkastet.

Option 1B: Køb af ca. 7 000 vandmålere til installation uden for bymæssig bebyggelse i Korsør og Slagelse, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til AMR (hjemtagningssystem). Det oplyste antal afspejler alene SK Service A/S' forventninger til forbruget. SK Service A/S forpligter sig ikke med Option 1B til at aftage en bestemt mængde, herunder forpligter SK Service A/S sig ikke til at aftage sit eventuelle forbrug fra Målerleverandøren. SK Service A/S beslutter i forbindelse med kontraktindgåelsen, om Option 1B skal udnyttes.

Option 1C: Køb af ca. 1.420 vandmålere til private vandværkers brug, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til AMR (hjemtagningssystem). Det oplyste antal afspejler alene forventningerne til forbruget. Hverken SK Service A/S eller De Private Vandværker forpligter sig til at foretage køb under Option 1C. Beslutningen, om Option 1C skal udnyttes, vil ske senest 6 måneder fra Ikrafttrædelsesdatoen, se kontraktudkastet.

Option 1D:Køb af ca. 500 vandmålere, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til AMR (hjemtagningssystem). Det oplyste antal afspejler alene SK Service A/S' forventninger til forbruget. SK Service A/S forpligter sig ikke med Option 1D til at aftage en bestemt mængde, herunder forpligter SK Service A/S sig ikke til at aftage sit eventuelle forbrug fra Målerleverandøren. Option 1D kan udnyttes i en periode på 48 måneder regnet fra datoen for godkendt Driftsprøve på den sidste Delleverance, se kontraktudkastet.

Option 1E: Køb af kontrollerbare kontraventiler. Hverken SK Service A/S eller De Private Vandværker forpligter sig til at foretage køb under Option 1E. Det er ikke muligt på forhånd at anslå et forventet forbrug under Option 1E.

Option 1F: Serviceaftale vedr. drift af AMR i op til 12 år (hosting).

Optionerne kan udnyttes uafhængigt af hinanden og kan endvidere udnyttes helt eller delvist.

Den tidsangivelse for udførelsen, som er anført nedenfor, udtrykker alene den forventede periode fra kontraktstart til sidste Driftsprøve, se udbudsmaterialet. Tidsplanen er alene vejledende og er baseret på den foreløbige tidsplan for udbuddets gennemførelse. Ændringer i denne kan betyde, at tidspunkterne rykkes.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der henvises til beskrivelsen i afsnit II.2.4).

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

SK Service A/S varetager udbuddet på vegne af SK Vand A/S, SK Varme A/S og SK Elnet A/S.

Option 1C og 1E udbydes af SK Service A/S også på vegne af Gimlinge Vandværk, Kirke Stillinge Vandværk, Bisserup Vandværk og Agersø Vandværk v/ Torben Holst.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 2: El

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38551000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakt 2 omfatter levering af elmålere, samt leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til og med AMR (hjemtagningssystem). Det forventede antal er ca. 26 000 stk. Installation af selve målerne er ikke omfattet af dette udbud. Delkontrakt 2 indeholder følgende optioner:

Option 2A: Køb af ca. 1 000 elmålere samt, leveret og monteret kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.) til AMR (hjemtagningssystem). Det oplyste antal afspejler alene SK Service A/S' forventninger til forbruget. SK Service A/S forpligter sig ikke med Option 2A til at aftage en bestemt mængde, herunder forpligter SK Service A/S sig ikke til at aftage sit eventuelle forbrug fra Målerleverandøren. Option 2A kan udnyttes i en periode på 48 måneder regnet fra datoen for godkendt Driftsprøve på den sidste Delleverance, se kontraktudkastet.

Option 2B: Serviceaftale vedr. drift af AMR i op til 12 år (hosting).

Optionerne kan udnyttes uafhængigt af hinanden og kan endvidere udnyttes helt eller delvist.

Den tidsangivelse for udførelsen, som er anført nedenfor, udtrykker alene den forventede periode fra kontraktstart til sidste Driftsprøve, se udbudsmaterialet. Tidsplanen er alene vejledende og er baseret på den foreløbige tidsplan for udbuddets gennemførelse. Ændringer i denne kan betyde, at tidspunkterne rykkes.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der henvises til beskrivelsen i afsnit II.2.4).

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

SK Service A/S varetager udbuddet på vegne af SK Vand A/S, SK Varme A/S og SK Elnet A/S.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 237-432121
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

 

Delkontrakt 1: Vand og varme

 

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
30/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Kamstrup A/S
21248118
Industrivej 28
Skanderborg
8660
Danmark
NUTS-kode: DK04
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 39 894 386.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

 

Delkontrakt 2: El

 

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Landis + Gyr Oy
Salvesnintie 640420
Jyskä
Finland
NUTS-kode: FI
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 23 748 938.20 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfudk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

De præcise frister for klage følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:

En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/06/2017

Send til en kollega

0.049