23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 126-256927
Offentliggjort
05.07.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www2.sdfe.dk/udbud/

Udbyder

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

Vindere

Kontrakt om etablering og udvikling af en Indberetningsplatform med tilhørende systemintegrationer samt support, vedligeholdelse, applikationsdrift og eventuel videreudvikling.

(07.12.2017)
Atkins Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S

Kontrakt om etablering og udvikling af en Indberetningsplatform med tilhørende systemintegrationer samt support, vedligeholdelse, applikationsdrift og eventuel videreudvikling


Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
Rentemestervej 8
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Peter Sjølin
Telefon: +45 72545500
E-mail: indberetningsplatform@sdfe.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.sdfe.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www2.sdfe.dk/udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om etablering og udvikling af en Indberetningsplatform med tilhørende systemintegrationer samt support, vedligeholdelse, applikationsdrift og eventuel videreudvikling.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (SDFE) ønsker at etablere en Indberetningsplatform for sikkert og effektivt at kunne modtage og håndtere indberetninger om fejl og mangler i data. Der ønskes en fleksibel og skalerbar platform, der på sigt kan blive et omdrejningspunkt i styrelsens arbejde med indberetninger om mange forskellige data fra en lang række kilder.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 9 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72230000
72232000
72261000
72262000
72263000
72265000
72267100
72268000
72310000
72311000
72312100
72314000
72319000
72320000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

En smidig modtagelse og behandling af indberetninger om fejl og mangler i data er en forudsætning for, at SDFE fortsat kan hæve kvalitet og aktualitet af data, og den udbudte Indberetningsplatform skal således være medvirkende til, at målene i styrelsens 2020-strategi kan opnås.

Som led i Skatteministeriets arbejde med en ny ejendomsvurdering leverer SDFE en række data til Skatteministeriet, og hvis der her findes fejl eller mangler i data, skal den udbudte Indberetningsplatform kunne modtage disse indberetninger via en service-snitflade. Herefter skal SDFE kunne behandle indberetningerne baseret på indhold, kontekst, geografi mv., således at indberetningerne kan visiteres til relevante interne eller eksterne interessenter, der kan foretage yderligere fagvurdering og eventuel ajourføring af de data, som en indberetning omhandler.

Her er tale om funktionalitet og processer, der i stigende grad ønskes automatiseret og integreret med andre systemer, herunder men ikke begrænset til styrelsens datavarehus, samt forvaltnings- og distributionssystemer for geografiske data.

Udbuddet omfatter også en brugergrænseflade til oprettelse af interne indberetninger, og på længere sigt skal tilsvarende brugergrænseflader kunne anvendes af andre myndigheder, borgere og virksomheder, herunder via NemID. Det er en væsentlig pointe, at Indberetningsplatformen starter som en art punktløsning til en specifik anvendelse omkring indberetninger fra Skatteministeriet, men platformen skal understøtte mange typer indberetninger, modtaget ad forskellige kanaler som led i alt fra forvaltning til crowd sourcing.

Leverancen af Indberetningsplatformen forventes opdelt i tre delleverancer, der tænkes afviklet sekventielt over en periode på halvandet år.

Kontrakten omfatter følgende hovedydelser:

A: Etablering og udvikling af Indberetningsplatformen; Leverandøren skal etablere og udvikle Indberetningsplatformen, således at indberetninger om fejl og mangler i data kan modtages og håndteres.

B. Support; Leverandøren leverer support til Indberetningsplatformen, herunder i form af 2. line og 3. line support. Kunden varetager selv 1. line support.

C. Vedligeholdelse; Leverandøren skal stå for vedligeholdelse af Leverancen i kontraktperioden, herunder i form af løbende vedligeholdelse.

D. Applikationsdrift; Leverandøren skal forestå applikationsdriften i kontraktperioden, mens Statens IT håndterer infrastruktur-driften.

E. Eventuel videreudvikling; Leverandøren skal, på kundens anmodning, videreudvikle Indberetningsplatformen med yderligere funktionalitet og integrationer for at leve op til visionerne for platformen og for at understøtte nye forretningsbehov. Leverandøren skal endvidere levere videreudviklingsydelser i forbindelse med ny eller ændret lovgivning.

F. Løbende konsulentydelser. Leverandøren skal på kundes anmodning levere konsulentydelser, som knytter sig til Indberetningsplatformen, herunder i form af undervisning/træning i brugen af Indberetningsplatformen og eventuel bistand til kundes imødekommelse af persondataretlige krav, som påhviler den dataansvarlige.

Ordregiver forventer, at leverancevederlaget vil udgøre ca. 80 % af den samlede forventede kontraktværdi, således at alle andre ydelser omfattet af kontrakten vil udgøre ca. 20 %.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 x 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer, jf. punkt III.1.3), udført i løbet af de sidste 3 år, i forhold til de i punkt II.1.4) og II.2.4) anførte ydelser.

Relevansvurderingen foretages på baggrund af, i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af funktionelt og volumenmæssigt sammenlignelige ydelser.

Ved vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af sammenlignelige ydelser, tages der udgangspunkt i den enkelte ansøgers mest relevante reference, dog således, at ansøgerens øvrige referencer kan supplere den mest relevante reference, såfremt referencerne tilsammen dokumenterer en højere grad af relevant erfaring med at levere de konkret efterspurgte ydelser.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:

Ansøgers samlede nettoomsætning i det seneste disponible regnskabsår

Ansøgers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår

ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder mindstekravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.

Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.

Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:

Egenkapital: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.

Omsætning: Erklæring om virksomhedens samlede nettoomsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.

Baserer en virksomhed sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden dokumentere at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som ansøger kan benytte.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til egenkapital: 2 000 000 DKK:

Som mindstekrav kræves en egenkapital på mindst 2 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.

Mindstekrav til omsætning: 8 000 000 DKK:

Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 8 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgers og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:

En liste over de 5 betydeligste leverancer, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen.

Kun referencer, der vedrører ydelser, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til den i punkt II.1.4) og II.2.4) beskrevne opgave. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således kun den del af ydelserne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.

Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.1.4) og II.2.4) anførte ydelser leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).

Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, fx fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.

Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives mere end 5 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de første 5 referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra.

Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.

Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.

Baserer ansøger sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som ansøger kan benytte.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontraktgrundlaget er baseret på den statslige K03-standardkontrakt. Der er stillet krav i kontrakten om, at leverandørens agile metode skal være kompatibel med kundens anvendte agile metode, som er baseret på SCRUM.

I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

Kontrakten indeholder krav om overholdelse af persondatalovgivningen.

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

Kontrakten indeholder krav om, at relevante medarbejdere kan sikkerhedsgodkendes til niveauet »Fortroligt«.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/08/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives ESPD for hver af de enheder, som ansøger baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.

Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 4, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153.

Yderligere oplysninger:

I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for eventuel videreudvikling.

I relation til punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Der vil i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af indberetningsplatformen i forbindelse med eventuelt genudbud.

Der vil den 21.8.2017 kl.9:30-11:00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SDFE, Rentemestervej 8, 2400 København NV, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne.

I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation.

Ordregiver ser gerne, at ansøgningen i form af ansøgers ESPD fremsendes i 3 papireksemplarer og i 1 elektronisk version (f.eks. på USB stik el. lign.) Ansøgningen kan ikke indgives via e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Indberetningsplatform — Ansøgning — Må ikke åbnes af postfunktionen«

Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.

I relation til punkt III.2.3 bemærkes, at de ønskede oplysninger vedrørende medarbejdere vil blive indhentet til brug for tildelingsfasen, hvorfor CV'er ikke skal fremsendes sammen med prækvalifikationsansøgningen.

Eventuelle spørgsmål i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation skal stilles til den i punkt I.1) anførte e-mail adresse. Spørgsmål skal stilles senest den 19. juli. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage (26.7.2017) inden udløbet af fristen, kan ikke forventes besvaret.

Der ydes ikke vederlag for ansøgers/tilbudsgivers udarbejdelse af prækvalifikationsansøgning og tilbud eller deltagelse i forhandlingsforløb.

I relation til punkt IV.2.4) bemærkes, at standardproduktblade og standardproduktdokumentation på engelsk accepteres.

I relation til punkt II.1.6) bemærkes, at kontrakten ikke er opdelt i delkontrakter, idet ordregiver vurderer, at der ikke vil være konkurrence om kontrakten, i fald den opdeles.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/06/2017

Send til en kollega

0.047