23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 169-347544
Offentliggjort
05.09.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Danmarks Nationalbank

Aftale om drift af Nationalbankens administrative it-systemer, samt om forvaltning, udvikling og slutbrugerydelser


Danmarks Nationalbank

Bekendtgørelse om ændring

Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Danmarks Nationalbank
61092919
Havnegade 5
København K
1093
Danmark
Kontaktperson: Karin Lykke Rasmussen
Telefon: +45 33636363
E-mail: udbud@nationalbanken.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.nationalbanken.dk

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Aftale om drift af Nationalbankens administrative it-systemer, samt om forvaltning, udvikling og slutbrugerydelser.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet på tidspunktet for indgåelse af kontrakten:

Den eksisterende kontrakt omfatter følgende hovedydelser:

A. Drift af administrative it-systemer.

Ved drift forstås bl.a. infrastrukturydelser, herunder drift af servere, storage, backup, fileshares og netværk af Nationalbankens administrative it-systemer.

B. Applikationsydelser.

Ved applikationsydelser forstås bl.a. applikations- og databasedrift samt applikationsforvaltning og -udvikling.

C. Slutbrugerydelser.

Ved slutbrugerydelser forstås bl.a. service desk, desktop management, print og brugeradministration.

Leverandøren skal levere infrastrukturydelser ud fra Nationalbankens datacenterfaciliteter. Herudover findes et beredskabslokale, der indeholder et redundant miljø, hvortil Leverandøren skal levere ydelser.

II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 72
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

Del IV: Procedure

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Bekendtgørelse om tildeling af kontrakt vedrørende denne kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 241-439483

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Aftale om drift af Nationalbankens administrative it-systemer, samt om forvaltning, udvikling og slutbrugerydelser

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
29/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten/koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
KMD A/S
26911745
Lautrupparken 40-42
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (på tidspunktet for indgåelse af kontrakten;eksklusive moms)
Udbuddets samlede værdi: 400 000 000.00 DKK

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 3231000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 72200030

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/08/2017

Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen

VII.1) Beskrivelse af udbuddet efter ændringerne
VII.1.1) Hoved-CPV-kode
72000000
VII.1.2) Supplerende CPV-kode(r)
VII.1.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK02
VII.1.4) Beskrivelse af udbuddet:

Køb af datavarehus framework.

VII.1.5) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 67
VII.1.6) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 015 000.00 DKK
VII.1.7) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
KMD A/S
26911745
Lautrupparken 40-42
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: nej
VII.2) Oplysninger om ændringerne
VII.2.1) Beskrivelse af ændringerne
Ændringernes art og omfang (med angivelse af eventuelle tidligere ændringer til kontrakten):

Nationalbankens eksisterende ITSM system er utidssvarende. Nationalbanken har med denne kontrakt købt KMD's datavarehus rammeværk til styrkelse at integrationen mellem Nationalbankens eksisterende systemer, herunder Investeringsfondsstatistik systemet. Den i punkt VII.1.6) angivne pris er baseret på en månedlig ydelse på 45 000 DKK eks. moms, og under forudsætning af at hovedaftalen med KMD forlænges. Den månedlige betaling ophører ved ophør af hovedaftalen, hvorfor den reelle samlede betaling kan vise sig at være mindre.

VII.2.2) Årsager til ændring
Behov for yderligere bygge- og anlægsarbejder, tjenesteydelser eller vareleverancer fra den oprindelige kontrahent/koncessionshaver (artikel 43, stk. 1, litra b), i direktiv 2014/23/EU, artikel 72, stk. 1, litra b), i direktiv 2014/24/EU, artikel 89, stk. 1, litra b), i direktiv 2014/25/EU)
Beskrivelse af de økonomiske eller tekniske årsager, problemer eller meromkostninger, der gør det uhensigtsmæssigt at skifte kontrahent:

Implementeringen og den efterfølgende drift af datavarehuset indkøbes under den eksisterende hovedaftale med KMD A/S. Det vil indebærer uforholdsmæssige store og unødvendige omkostninger, hvis datavarehuset indkøbes hos en anden it-leverandør. Det vil være tillige problematisk og dybt omkostningstungt at lade tredjemand drifte dette system, der er central til de øvrige systemer, der driftes af KMD.

VII.2.3) Forhøjelse af pris
Opdateret samlet kontraktværdi inden ændringerne (under hensyntagen til eventuelle tidligere kontraktændringer og pristilpasninger og, hvad angår direktiv 2014/23/EU, den gennemsnitlige inflation i den pågældende medlemsstat)
Værdi eksklusive moms: 400 000 000.00 DKK
Samlet kontraktværdi efter ændringerne
Værdi eksklusive moms: 403 015 000.00 DKK

Send til en kollega

0.047