Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=195787&B=SKAT
Udbyder
SKAT
Vindere
Rammeaftale vedrørende drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af systemet DIAS (Digital Indberetning af Selskabsskat).
(31.05.2018)
Netcompany IT and Business Consulting A/S
Grønningen 17
1270 København K
Opdateringer
Yderligere oplysninger
Ændring af ansøgningsfrist for deltagelse i prækvalifikation.
Ny ansøgningsfrist er 15.11.2017 klokken 12:00 GMT.
Rammeaftale vedrørende drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af systemet DIAS (Digital Indberetning af Selskabsskat)
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Signe Mortensen
Telefon: +45 72376389
E-mail: Signe.Mortensen@skat.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skat.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af systemet DIAS (Digital Indberetning af Selskabsskat).
Udbuddet vedrører transition, drift, vedligehold og support samt videreudvikling af systemet DIAS (Digital Indberetning Af Selskabsskat). Systemet håndterer selskabers selvangivelse under hensyntagen til de sambeskatningskredse, de indgår i, regnskabsperioder samt fremsendelse af selvangivelsen til et andet af SKAT's systemer,
DIAS bygger på principperne om Service Orienteret Arkitektur og kører på en Linux-platform.
København.
Udbuddet vedrører transition, drift, vedligehold og support samt videreudvikling af systemet DIAS (Digital Indberetning Af Selskabsskat). Systemet håndterer selskabers selvangivelse under hensyntagen til de sambeskatningskredse, de indgår i, regnskabsperioder samt fremsender selvangivelsen til et andet af SKAT's systemer, SelskabsSkatteSystemet (3S), som danner årsopgørelsen. DIAS kommunikerer med et mindre antal af Kundens systemer via webservices og har enkelte eksterne overførsler. Systemet tilgås online af brugerne. Interne brugere benytter single sign-on, hvorimod eksterne brugere tilgår DIAS ved brug af NEMID eller i få tilfælde TastSelv-kode. Alle login-muligheder håndteres sikkerhedsmæssigt af Kundens sikkerhedsløsning — Den Centrale Sikkerhedsløsning (DCS). DIAS bygger på principperne om Service Orienteret Arkitektur og kører på en Linux-platform. Der er tale om kundespecificeret programmel, som er kodet i PL/SQL og Java og baserer sig på Oracle WebLogic version 12.c. Data opbevares i en Oracle database. Kontrakten kan anvendes af hele Skatteministeriet med underliggende myndigheder: SKAT, Skatteankestyrelsen og Spillemyndigheden. Udbudsprocessen gennemføres som et fælles udbud. SKAT er ansvarlig for gennemførelsen af udbudsprocessen i sin helhed. De øvrige ordregivere er ansvarlige for overholdelsen af forpligtelserne i henhold til Udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15.12.2015) i forbindelse med det efterfølgende træk på rammeaftalen, som gennemføres i eget navn og på egne vegne.
Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer (referencer) i forhold til de ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. beskrivelsen af ydelserne i punkt II.2.4). Oplysningerne angives i ESPD'ets Del IV.
Relevansvurderingen foretages på baggrund af, i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af sammenlignelige ydelser.
— Leverandørens anvendelse af Kundens Oracle licenser på driftsplatformen
— Opgradering af systemet til at køre på en Open Source platform.
Rammeaftalen tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeret på grundlag af tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet i overensstemmelse med kravene stillet i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: Ansøgers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår, og Ansøgers samlede årsomsætning i de tre seneste disponible regnskabsår.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Ansøgninger kan alene tages i betragtning, såfremt ovenstående erklæringer er afgivet i ESPD, jf. Udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Hvis Ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte oplysninger. Ved sammenslutninger af økonomiske aktører (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte oplysninger.
Oplysningerne angives i ESPD, afsnit IV.B. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til den elektroniske udfyldelse af ESPD dokument på følgende side: http:// www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Ordregiver vil efter prækvalificering anmode de prækvalificerede ansøgere om at fremsende dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ordregiver kan desuden på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode Ansøger/Tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er afgivet i ESPD, jf. Udbudslovens § 151, stk. 2 når dette er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilsvarende kan Ordregiver anmode Ansøger/Tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiver. Det anbefales at Ansøger/Tilbudsgiver så vidt muligt sikrer sig, at have den nødvendige dokumentation klar i løbet af udbudsprocessen.
Ordregiver vil anmode om følgende dokumentation for opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium)skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Ordregiver vil anmode om følgende dokumentation såfremt Ansøger/Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen eller såfremt Ansøger/Tilbudsgiver byder som en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium): Baserer Ansøger/Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. § 144, stk. 2 (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Ansøger/Tilbudsgiver og disse andre, skal det dokumenteres at denne råder over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at Ansøgeren/Tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for Ansøgeren.
Ved sammenslutninger af økonomiske aktører (konsortium) skal der fremlægges en erklæring om konsortiedannelse.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 200 000 000 DKK pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Såfremt Ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som Ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD dokumentets afsnit IV.B.
— Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som Ansøgers og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD dokumentets afsnit IV.B.
Ansøger skal i ESPD angive en liste over de fem mest relevante leverancer, som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år. Kun de dele af en referenceopgaves leverancer, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af hvilke Ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante leverancer. ER opgaven igangværende, er det således alene den del af leverancerne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen. Hver reference skal indeholde en kort beskrivelse af referencens relevans og sammenlignelighed i forhold til den udbudte genstand. Ansøgers rolle i udførelsen, tidspunkt for leverancens udførelse, datoer for kontraktindgåelsen og kontrakt udløb, navn på modtager af leverancen, Telefonnummer, Kontraktsum. Ordregiver skal kunne vurdere referencerne og i hvilket omfang de er relevante.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om Ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af økonomiske aktører. Angives mere end fem referencer, vil der alene blive lagt vægt på de fem første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Hvis Ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af leverancerne (referencerne), skal de pågældende konkrete dele af leverancerne udføres af den enhed, som Ansøger baserer sin ansøgning på. Ansøgninger kan alene tages i betragtning, såfremt ovenstående erklæringer er afgivet i ESPD. Hvis Ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte oplysninger. Sammenslutninger af Ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD.
Oplysningerne angives i ESPD, afsnit IV.C og IV.D. http:// www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Ordregiver vil efter prækvalificering anmode de prækvalificerede ansøgere om at fremsende dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ordregiver kan desuden på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode Ansøger/Tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er afgivet i ESPD, når dette er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilsvarende kan Ordregiver anmode Ansøger/Tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiver.
Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder Ordregiver sig ret til at kontakte Ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter. Ordregiver vil anmode om følgende dokumentation såfremt Ansøger/Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen eller såfremt Ansøger/Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af økonomiske aktører: Baserer en Ansøger/Tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Ansøger/Tilbudsgiver og disse andre, skal Ansøger/Tilbudsgiver dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at Ansøger/Tilbudsgiver faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for Ansøgeren. Ved sammenslutninger af økonomiske aktører skal der fremlægges en erklæring om konsortiedannelse.
Som mindstekrav kræves det, at Ansøger/Tilbudsgiver har DS/EN ISO/IEC 27001 certifikat eller tilsvarende udstedt af uafhængigt organ eller tilsvarende organ i en anden medlemsstat omfattende relevante områder. Ved relevante områder forstås, der hvor systemet driftes og her tilknyttet ydelser som f.eks. overvågning, database- og netværksadministration.
Baserer Ansøger/Tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige formåen eller udgør en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium) gælder tilsvarende ligeledes herfor.
Der vil under Rammeaftalen være krav om løn og arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til den mest repræsentative kollektive overenskomst, som gælder på hele det danske område.
Der vil være sociale klausuler om uddannelses- eller praktikaftaler.
I Rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for FN's Global Compact, og i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang.
Såfremt Rammekontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt Rammeaftalen tildeles en tilbudsgiver, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse.).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
4 år.
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgere er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 7 medmindre Ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Ansøgning om prækvalifikation skal afgives elektronisk via det internetbaserede eSourcing system EU-Supply. Udbudsmaterialet er ligeledes tilgængeligt via EU-supply. Det er gratis at oprette sig som bruger.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supplys support på telefon 70 20 80 14 eller mail til hyperlink »mailto:support@eu-supply.com « support@eu-supply.com
Spørgsmål vedrørende anmodning om prækvalifikation sendes skriftligt via EU-Supply funktionen »Tilbudsgiver spørgsmål og svar«. Spørgsmål der er Ordregiver i hænde senest den 31.10.2017 vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af fristen for anmodning om prækvalifikation, kan ikke forventes at ville blive besvaret. Alle spørgsmål vil sammen med svarene blive offentliggjort i anonymiseret form via EU-Supply.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anmode Ansøger om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen efter princippet i udbudslovens § 159, stk. 5, og 6, hvis ansøgninger ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Det bemærkes, at hver Ansøger alene kan indgive 1 anmodning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere anmodninger, f.eks. selv indgiver anmodning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der indgiver anmodning, skal Ansøgeren sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Ansøgeres anmodninger. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Ansøgeres anmodninger, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Ordregiver forbeholder sig ret til at annullere udbudsprocessen i overensstemmelse med de udbudsretlige regler, såfremt det vurderes, at de indkomne tilbud ikke er økonomisk fordelagtige.
Ordregiver har valgt ikke at opdele indkøbet i flere delkontrakter. Med henvisning til Udbudslovens § 46, stk. 2, er denne beslutning truffet på følgende baggrund:
Der vurderes ikke at kunne opnås økonomiske eller andre kommercielle fordele ved at opdele kontrakten i flere delkontrakter, herunder forøgelse af konkurrencefeltet. Tværtimod vurderes der at være mulighed for at opnå stordriftsfordele ved at udbyde som en samlet kontrakt.
Kontraktens genstand vurderes ikke at være egnet til opdeling i flere delkontrakter.
Omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration vurderes ikke at være proportionale, herunder set i forhold til, at der ikke vurderes at være økonomiske eller kommercielle fordele ved at opdele kontrakten i flere delkontrakter.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk