23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 201-413296
Offentliggjort
19.10.2017
Udbudstype
Annullering

Udbyder

DR

Udbud af rammeaftaler om anskaffelse af computere, tablets og it-tilbehør og kontrakt om service heraf


DR

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
DR
62786515
Emil Holms Kanal 20
København C
0999
Danmark
Kontaktperson: Gunver Heimdal-Kej
Telefon: +45 28543631
E-mail: guhe@dr.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: medievirksomhed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: medie

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftaler om anskaffelse af computere, tablets og it-tilbehør og kontrakt om service heraf.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
30213100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

DRs rammeaftaler vedr. anskaffelse af computere og it-tilbehør udløber, hvorfor DR ønsker at indgå nye rammeaftaler for de kommende 4 år. DRs aktuelle serviceaftale udløber dog først ultimo 2017, hvorfor delaftale 5 træder i kraft 1.1.2018. Rammeaftalen omfatter 5 delaftaler: 1. Rammeaftale vedr. administrative computere og tablets (løbetid 4 år). 2. Rammeaftale vedr. produktionscomputere (4 år). 3. Rammeaftale vedr. it-tilbehør (4 år). 4. Rammeaftale vedr. computere og tablets, der er kompatible med OSX styresystem, og service heraf (4 år). 5. Kontrakt om service af computere, tablets og skærme (ekskl. OSX-kompatible modeller) løber i 3 år og 8 måneder for at ophøre samtidig med delaftalerne 1-4, men kontrakten kan forlænges med op til yderligere 3 x 1 år.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 13 400 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om anskaffelse af administrative computere og tablets

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30213200
30213300
30214000
30231310
30231320
30233100
30234000
30237200
30237410
30237420
30237430
30237440
30237450
30237460
32324100
72510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om anskaffelse af administrative computere og tablets. Løbetid 4 år. Rammeaftalen vil blive tildelt til op til 3 tilbudsgivere, og tildeling vil ske efter miniudbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancesikkerhed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om anskaffelse af produktionscomputere

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30213200
30213300
30214000
30231310
30231320
30233100
30234000
30237200
30237410
30237420
30237430
30237440
30237450
30237460
32324100
72510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om anskaffelse af produktionscomputere. Løbetid 4 år. Rammeaftalen vil blive tildelt til op til 3 tilbudsgivere, og tildeling vil ske efter miniudbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancesikkerhed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om anskaffelse af it-tilbehør og skærme

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30213200
30213300
30214000
30231310
30231320
30233100
30234000
30237200
30237410
30237420
30237430
30237440
30237450
30237460
32324100
72510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om anskaffelse af it-tilbehør og skærme. Løbetid 4 år. Rammeaftalen vil blive tildelt til op til 3 tilbudsgivere, og tildeling vil ske efter miniudbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancesikkerhed / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 70
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om anskaffelse af computere og tablets, der er OSX-kompatible samt service heraf

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30213200
30213300
30214000
30231310
30231320
30233100
30234000
30237200
30237410
30237420
30237430
30237440
30237450
30237460
32324100
72510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om anskaffelse af computere og tablets, der er kompatible med OSX styresystem, samt service heraf. Løbetid 4 år. Rammeaftalen vil blive tildelt til 1 tilbudsgiver.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancesikkerhed / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kontrakt om service af computere, tablets og skærme

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30213200
30213300
30214000
30231310
30231320
30233100
30234000
30237200
30237410
30237420
30237430
30237440
30237450
30237460
32324100
72510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakt om service af computere, tablets og skærme ekskl. computere og tablets, der er kompatible med OSX styresystem. Løbetid 3 år og 8 måneder med mulighed for forlængelse i 3 x 1 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancesikkerhed / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 084-162856
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1 — Rammeaftale om anskaffelse af administrative computere og tablets

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2 — Rammeaftale om anskaffelse af produktionscomputere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3 — Rammeaftale om anskaffelse af it-tilbehør og skærme

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
05/10/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Atea A/S
Ballerup
Danmark
NUTS-kode: DK012
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 8 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Delaftale 4 — Rammeaftale om anskaffelse af computere og tablets, der er OSX-kompatible samt service heraf

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
04/10/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Atea A/S
Ballerup
Danmark
NUTS-kode: DK012
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 400 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Delaftale 5 — Kontrakt om service af computere, tablets og skærme

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/10/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Neisa Denmark ApS
Hedehusene
Danmark
NUTS-kode: DK012
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3 — Rammeaftale om anskaffelse af it-tilbehør og skærme

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/10/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
COMM2IG A/S
Kokkedal
Danmark
NUTS-kode: DK013
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 8 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgere kan søge om prækvalifikation til 1 eller flere delaftaler. Virksomheder kan kun afgive tilbud på delaftaler, som virksomheden er prækvalificeret til.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 med efterfølgende ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

3) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 4171500
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/10/2017

Send til en kollega

0.047