23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 223-464265
Offentliggjort
21.11.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Syddanmark

Kontrakt om indkøb af Klinisk Genetisk Laboratorie Information Management System i Region Syddanmark


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Regionshuset, Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Marianne Hartmeyer
Telefon: +45 24759286
E-mail: marianne.hartmeyer@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om indkøb af Klinisk Genetisk Laboratorie Information Management System i Region Syddanmark.

Sagsnr.: 16/18181
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

De klinisk genetiske afdelinger i Region Syddanmark ønsker at indkøbe et Laboratorie Information Management System. Systemet skal anvendes til styring af laboratorieproduktionen herunder modtagelse og oprettelse af rekvisitioner, modtagelse og registrering af prøver, udførelse af analyse, frigivelse af svar til rekvirenter samt fakturering af analyser. Generelt skal indkøbet sikre, at de klinisk genetiske afdelinger kan planlægge, styre, kvalitetssikre og dokumentere produktionen samt spore prøverne. Endvidere skal indkøbet gøre det muligt at modtage elektroniske rekvisitioner fra andre systemer og sende svar retur til rekvirenten, når en prøve er analyseret. Indkøbet af et Laboratorie Information Management System indeholder samtidig:

— Installation af systemet

— Konfigurering af systemet

— Konvertering af historiske data

— Opkobling af instrumenter

— Integrationer

— Test

— Uddannelse af brugere

— Dokumentation

— Implementering

— Support og vedligeholdelse.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 6 343 500.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72268000
72265000
72263000
72227000
72541000
72266000
72253100
72253200
72311100
48814400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudslovens §§ 61-66, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage i udbuddet, men kun ansøgere som ordregiver opfordrer hertil kan afgive tilbud.

Der gøres opmærksom på, at der kan foretages ændringer af udbudsmaterialet efter offentliggørelse af dette, herunder ændringer af kravspecifikationen og udbudsbetingelserne. Interesserede opfordres derfor til løbende at holde sig orienteret om udbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionalitet / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Test og implementering / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Brugervenlighed og mobilitet / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 243-443608
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Kontrakt om indkøb af Klinisk Genetisk Laboratorie Information Management System i Region Syddanmark

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/11/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 0
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
LabWare Nordic
516403-1055
Landskronavägen 25A
Helsingborg
252 32
Sverige
NUTS-kode: SE
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 5 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 343 500.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres på Ordregivers hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra https://www.rsyd.dk/wm494323 Evt. rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til Ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Interesserede virksomheder skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.

I det tilfælde, hvor tilbudsgiver ikke har fremsendt de af ordregiver krævede oplysninger og dokumentationer, forbeholder ordregiver sig ret til at indhente supplerende oplysninger og dokumentationer inden for de snævre rammer, hvor dette er muligt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.

Enhver ansøger skal som en del af sin ansøgning om prækvalifikationen fremsende de oplysninger om udelukkelsesgrunde samt egnethed mv., som ordregiver anmoder om. I den forbindelse skal enhver ansøger udfylde og vedlægge »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (herefter benævnt »ESPD«), som er vedlagt i form af en xml-fil i udbudsmaterialet.

Baserer ansøger sig således på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal ansøger levere et selvstændigt ESPD og sammen med sit tilbud fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøger faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen.

Den fremsendte støtteerklæring eller dokumentation skal samlet dokumentere følgende:

— at der foreligger en juridisk bindende aftale mellem ansøger og den enhed, som ansøger baserer sig på,

— at ansøger og den enhed, hvis økonomiske og finansielle formåen, ansøger baserer sig på, hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, samt

— at den juridiske bindende aftale medfører, at den enhed, som ansøger baserer sig på, stiller sin økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen til rådighed for kontraktens opfyldelse.

Den støttende virksomhed skal i den forbindelse oplyse, i hvilken grad der stilles økonomisk og finansiel formåen til rådighed, samt hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med kontraktens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som ansøger baserer sig på, kan stille en begrænset formåen til rådighed, såfremt ansøger kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang der alene stilles en begrænset formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af ansøgers egnethed.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:

Ved et udbud med forhandling efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/11/2017

Send til en kollega

0.052