23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 010-018471
Offentliggjort
16.01.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Opdateringer

Annullering
(20.01.2018)

På baggrund af den forestående ressortoverdragelse af NemHandel fra Digitaliseringsstyrelsen til Erhvervsstyrelsen annulleres nærværende udbud.
Rette ordregiver vil derfor ikke længere være Digitaliseringsstyrelsen. Erhvervsstyrelsen vil endvidere som kommende ordregiver have behov for at tilpasse kravspecifikationen til Erhvervsstyrelsens it-arkitektur.
Følgelig er det nødvendigt at annullere dette udbud.

Genudbud NemHandel Drift og hosting


Digitaliseringsstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Digitaliseringsstyrelsen
34051178
Landgreven 4
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Mads Parby
E-mail: mapar@digst.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.digst.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://www.digst.dk/Servicemenu/Om-os/Udbud

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.digst.dk/Servicemenu/Om-os/Udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud NemHandel Drift og hosting

Sagsnr.: 2017-1246
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Digitaliseringsstyrelsen står over for at skulle udbyde den næste drifts- og hostingperiode for NemHandelskomponenterne, som anvendes til nem og sikker afsendelse af elektroniske forretningsdokumenter, som eksempelvis ordrer, bekræftelser, fakturaer, kreditnotaer mv.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 100 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hos leverandøren.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den nuværende kontrakt om drift og hosting af NemHandelskomponenterne udløber primo 2018.

Driften af NemHandelskomponenterne er i dag fordelt på flere typer opgaver. Drift og overvågning af operativsystemer (OS) og servere/instances – IaaS (infrastructure as a service) relaterede opgaver. Opgaven indebærer administration af serversetup, som i dag kører via Amazone Web Service (AWS) i EU-cloud west. Driften indebærer håndtering af den basis Software, der benyttes til at afvikle NemHandelskomponenterne, herunder operativsystemer, databaser og HTML. Herunder ligger også opgaven med at opdatere infrastrukturen i forbindelse med at nye opdateringer/fejlrettelser udgives – Patch Management.

Opgaven består også i at overvåge, om kundens software og komponenter kører som de skal. Herunder ligger opgaver med at opdatere infrastrukturen med basis software og komponenter i forbindelse med, at applikationsleverandøren kommer med en Change til kildekode eller open source komponenter -Application Management. Denne del af varetagelse af driften sker i tæt samarbejde med den nuværende applikationsleverandør, der har ansvaret for at vedligeholde og videreudvikle NemHandelskomponenter. Driftsleverandøren er ansvarlig for at videreudviklede komponenter følger godkendelsesflow fra test-miljø og stage-miljø til produktion og står -, i samarbejde med applikationsleverandøren -, for verificering af, at videreudviklede komponenter er kompatible med NemHandelsinfrastrukturen.

Det overordnede scope for dette genudbud er de ovenfornævnte opgaver men i særdeleshed, at optimeresikkerheden omkring NemHandelsinfrastrukturen. Driftsleverandøren vil have til opgave at agere pro-aktivt og i samarbejde med applikationsleverandør og kunden at finde frem til løsninger, der kan sikre NemHandelsinfrastrukturen og NemHandelskomponenterne mod den øgede trussel i sikkerhedsbillede.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 100 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten forventes at løbe i 5 år med mulighed for forlængelse i 2 gange 1 år til i alt 7 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

I hovedkontraktens pkt. 13 findes en beskrivelse af option om relokation som måtte skyldes ændringer i GDPR-forhold.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Ordregiver gør opmærksom på, at det blandt andet er en forudsætning for udførelsen af kontrakten, at Leverandøren kan håndtere MOCES og FOCES certifikater.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 208-430487
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 02/02/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 02/02/2018
Tidspunkt: 13:00
Sted:

På ordregivers adresse.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiverne er ikke berettiget til at være til stede ved åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der henvises til Lovbekendtgørelse 2016-06-02 nr. 593 om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/01/2018

Send til en kollega

0.093