23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 105-179510
Offentliggjort
03.06.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Køge Kommune, Torvet 1, Kontaktpunkt(er): PUBLICURE . Advokatfirma P/S, Islands Brygge 26, 2300 København S, Att: Partner Peter Lund Meyer, 4600 Køge, Telefon: +45 20949993, Mailadresse: plm@publicure.dk

Anmodning om deltagelse

Til
09.07.2013 Kl. 12:00

Addresse
Køge Kommune, Torvet 1, Kontaktpunkt(er): PUBLICURE . Advokatfirma P/S, Islands Brygge 26, 2300 København S, Att: Partner Peter Lund Meyer, 4600 Køge, Telefon: +45 20949993, Mailadresse: plm@publicure.dk

Udbyder

Køge Kommune

Opdateringer

Annullering
(19.07.2013)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt


Yderligere supplerende oplysninger

Blandt de ansøgere, som under det begrænsede udbud (A) opfyldte de formelle dokumentationskrav i udbudsbekendtgørelsen, vurderede ordregiver ikke, at der var nogen, som tillige (B) opfyldte de fastsatte kvalifikationskrav i bekendtgørelsen på grundlag af den fremlagte dokumentation.

Ingen ansøgere kunne derfor formelt set opfordres til at afgive tilbud under det begrænsede udbud.

Ordregiver har derfor truffet beslutning om annullation af det begrænsede udbud med henblik på at overgå til forhandlingsudbud i henhold til Udbudsdirektivets art. 31, stk. 1, litra a.

Projekt 2: Totalentreprisekontrakt vedrørende kombineret projekt om erhvervsarealer og rådhusudvidelse (Annulleret)


Køge Kommune

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Køge Kommune
DK
Torvet 1
Kontaktpunkt(er): PUBLICURE Advokatfirma P/S, Islands Brygge 26, 2300 København S
Att: Partner Peter Lund Meyer
4600 Køge
DANMARK
Telefon: +45 20949993
Mailadresse: plm@publicure.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.koege.dk/Erhverv/Udbud-og-Indkoeb/Aktuelle-Udbud-og-Indkoeb

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)Type ordregivende myndighed
Andet: Konsortium omfattende Køge Kommune og TK Development Danmark A/S


I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Projekt 2: Totalentreprisekontrakt vedrørende kombineret projekt om erhvervsarealer og rådhusudvidelse.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Køge Kommune.

NUTS-kode DK021

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Projekt 2: Totalentreprisekontrakt om byggeri omfattende følgende ejerlejligheder inden for byggefelt B4v og B5v:
(i) Erhvervsareal i stueetagen tilhørende TK Development Danmark A/S.
(ii) 1-2 ejerlejligheder på 1. og/eller 2. sal omfattende rådhusfunktion i tilknytning til Køge Kommunes eksisterende rådhus tilhørende Køge Kommune.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45213112, 45215222, 45211350, 45000000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Byggefelt B4V og B5V
(1) Stueetage:

(a) Ca. 1 600 m2 Detail butik

(b) Ca. 221 m2 indgangsområder til rådhus
(2) 1. sal:

(a) Ca. 1 304 m2 rådhus
(3) 2. sal:

(a) Ca. 1 574 m2 rådhus.

II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Optioner vil fremgå af udbudsmaterialet, herunder særligt komplementære optioner i tilbudslisten vedrørende eksempelvis dimensionering, metode, byggeelementer og andre elementer i det samlede byggeri.


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 26 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Totalentreprenøren skal stille sikkerhed over for bygherre efter bestemmelserne i ABT 93 § 6 med bygherrens ændringer.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Bygherrens betalinger til totalentreprenøren sker i henhold til bestemmelserne i ABT 93 § 22 med bygherrens ændringer.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt flere økonomisk aktører tilsigter at afgive tilbud i forening, skal de økonomiske aktører hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for opfyldelsen af den udbudte totalentreprisekontrakt.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal fremlægge følgende dokumentation med sin prækvalifikationsansøgning:
(D1) Bekræftelse på, at udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1-2, ikke er opfyldt.
Såfremt flere økonomiske aktører ansøger om prækvalifikation og budopfordring i forening, skal dokumentationen fremlægges for samtlige økonomiske aktører i sammenslutningen, idet det er et krav, at ingen af de økonomiske aktører i sammenslutningen opfylder de anførte udelukkelsesgrunde.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal fremlægge følgende dokumentation med sin prækvalifikationsansøgning:
(D1) Ansøgers revisorpåtegnede årsopgørelse for de seneste 3 afsluttede regnskabsår omfattende (a) samlet omsætning, (b) samlede aktiver og (c) egenkapital, eller ansøger erklæring om de nævnte nøgletal, jf. litra (a)-(c).
(D2) Ansøgers erklæring om samlet specifik omsætning excl. moms hidrørende fra udførelse af totalentrepriser.
(D3) Ansøgers erklæring om fordelingen af den specifikke omsætning under nr. (D2) på bygherrer med relevante kontaktoplysninger.
Såfremt flere økonomiske aktører ansøger om prækvalifikation og budopfordring i forening, gælder det, at erklæringerne under nr. (D1)-(D3) skal fremlægges for alle ansøgerne.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et kvalifikationskrav,
(K1) at ansøger i det senest afsluttede regnskabsår har en soliditetsgrad, jf. (D1), på mindst 5 %,
(K2) at ansøger i de omhandlede regnskabsår har en gennemsnitlig årlig omsætning, jf. (D1), på mindst 100 000 000 DKK excl. moms, og
(K3) at ansøger i de omhandlede regnskabsår har en gennemsnitlig specifik årlig omsætning hidrørende fra gennemførelse af totalentrepriser, jf. (D2), på mindst 50 000 000 DKK.
For sammenslutninger af økonomiske aktører gælder kravet under (K1) individuelt for alle aktører i sammenslutningen, mens kravene under (K2) og (K3) gælder for aktørernes akkumulerede omsætningstal.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal fremlægge følgende dokumentation med sin prækvalifikationsansøgning:
(D1) CV med oplysning om uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos ansøgers nøglemedarbejdere med ansvar for ledelse af totalentrepriser og for udførelse af betonarbejde.
Såfremt flere økonomiske aktører ansøger om prækvalifikation og budopfordring i forening, skal dokumentation fremlægges for alle aktører.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et kvalifikationskrav,
(K1) at ansøger dokumenterer fornøden erfaring med ledelse af totalentrepriser og udførelse af betonarbejder, jf. (D1).
For sammenslutninger af økonomiske aktører gælder kravet (K1) gælder for sammenslutningen.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5: og største antal 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt antallet af økonomiske aktører, der opfylder kvalifikationskravene under punkt III.2.1)-III.2.3), overstiger antallet af økonomiske aktører, der skal opfordres til at afgive tilbud, udvælges de økonomiske aktører, der dokumenterer den største specifikke omsætning inden for totalentreprise, jf. krav (K3) under udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2).


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2013/S 49-079408 af 9.3.2013

IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
9.7.2013 - 12:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
30.7.2013


IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger
Ad punkt I.1): Prækvalifikationsansøgning skal fremsendes til eller afleveres personligt hos PUBLICURE Advokatfirma P/S, att. partner Peter Lund Meyer på den anførte postadresse. Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i 10 udskrevne eksemplarer i separate brevordnere, hver især vedlagt en CD-rom med alle udskrevne dokumenter i elektronisk form, så vidt muligt således, at ordregiver kan kopiere søgbar tekst og taloversigter ind i egne sammenstillinger.
Ad punkt I.2): Udbuddet vedrører et fælles offentligt/privat byggeri, hvor kun Køge Kommune er underlagt udbudsreglerne. Udbuddet omfatter dog det samlede byggeri for begge parter, der i denne udbudsbekendtgørelse betegnes som ordregiver.
Ad punkt II.1.6): Angivelsen af bygge- og anlægsaktiviteter i CPV-gruppe 452 indikerer alene byggeaktiviteterne, som de bedst lader sig rubricere, idet aktiviteterne udbydes som totalentreprise og ikke hoved- eller fagentreprise.
Ad punkt II.2.1), II.3) og IV.3.5): Alle angivelser er omtrentlige og anslåede, idet der således vil kunne forekomme mindre ændringer. For udførelsestiden under punkt II.3) gælder, at den faktiske udførelse udgør omtrent 14 måneder, og at iværksættelsen efter omstændighederne kan udskydes i op til 6 måneder, såfremt dette tilsiges af infrastukturmæssige forhold i Køge Kommune. I givet fald vil den anførte periode under punkt II.3) blive forlænget tilsvarende.
Udbuddet gennemføres inden for nærmere i udbudsmaterialet fastsatte maksimalpriser, hvor priskriteriets vægtning vil være tilpasset muligheden for prisvariation.
Den udbudte totalentreprisekontrakt vil være opdelt i en (i) Fase 1 omfattende totalentreprenørens projektering og parternes fælles projektoptimering inden for de fastsatte rammer herfor i udbudsmaterialet og (ii) en Fase 2 omfattende totalentreprenørens udførelse af byggeriet og parternes fortsatte projektoptimering efter behov som fastsat i udbudsmaterialet. Fase 2 iværksættes først, når ordregiver har truffet beslutning herom og skriftligt meddelt totalentreprenøren dette. Fase 2 kan ikke iværksættes før udløbet af klagefristen i Håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 1, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt VI.4.2). Konsortiedeltagerne hæfter successivt over for tredjemand, idet TK Development Danmark A/S alene hæfter over for tredjemand for konsortiets forpligtelser, indtil byggeriets stueetage er opført (fase A), og Køge Kommune derefter hæfter alene over for tredjemand for konsortiets forpligtelser, indtil byggeriet er færdigt (fase B), uanset konsortiedeltagernes interne hæftelse og fordelingsaftaler.


VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
C/o Erhvervsstyrelsen Dahlerups Pakhus
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Den udbudte totalentreprisekontrakt vil blive indgået ved gennemførelse af EU-udbud efter ikrafttrædelsestidspunktet den 1.6.2013 for lov nr. 511 af 27.5.2013 om ændring af håndhævelsesloven, hvorfor nedenstående klagefrister i håndhævelseslovens § 7 vil være gældende:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret under et udbud efter udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager i henhold til håndhævelseslovens § 7, stk. 2, vedrørende et udbud efter udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 1.
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 2.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i overensstemmelse med håndhævelseslovens § 2, stk. 2, har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 3.
(3) Klager i henhold til håndhævelseslovens § 7, stk. 3, over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder i henhold til håndhævelseslovens § 7, stk. 6, også for sagsanlæg ved domstolene omhandlende overtrædelse af de regler, der er nævnt i håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, såfremt sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klage over ovenstående beslutninger skal i henhold til håndhævelseslovens § 7, stk. 7, være indgivet til Klagenævnet for Udbud, inden 2 år efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29.5.2013

Send til en kollega

0.052