Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 110-188719
Offentliggjort
10.06.2013
Udbudstype
Udbud efter forhandling
Bestilling af materiale
Addresse
NIRAS A/S, Åboulevarden 80, Att: Finn Søholt Thomsen, 8000 Aarhus, Telefon: +45 87323232, Mailadresse: FST@niras.dk, Fax: +45 87323200, Internetadresse: http://www.niras.dk
Anmodning om deltagelse
Til
04.07.2013 Kl. 12:00
Addresse
NIRAS A/S, Åboulevarden 80, Att: Finn Søholt Thomsen, 8000 Aarhus, Telefon: +45 87323232, Mailadresse: FST@niras.dk, Fax: +45 87323200, Internetadresse: http://www.niras.dk
Udbyder
NRGi NET A/S
Rammeaftale - Entrepriseopgaver i forbindelse med el-forsyning
NRGi NET A/S
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
NRGi NET A/S
Dusager 22
Att: Michael Grønhøj
8200 Skejby
DANMARK
Telefon: +45 79292931
Mailadresse: mg@nrgi.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.NRGinet.dk
Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 80
Att: Finn Søholt Thomsen
8000 Aarhus
DANMARK
Telefon: +45 87323232
Mailadresse: FST@niras.dk
Fax: +45 87323200
Internetadresse: http://www.niras.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 80
Att: Finn Søholt Thomsen
8000 Aarhus
DANMARK
Telefon: +45 87323232
Mailadresse: FST@niras.dk
Fax: +45 87323200
Internetadresse: http://www.niras.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Åboulevarden 80
Att: Finn Søholt Thomsen
8000 Aarhus
DANMARK
Telefon: +45 87323232
Mailadresse: FST@niras.dk
Fax: +45 87323200
I.2)Hovedaktivitet
Elektricitet
I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale - Entrepriseopgaver i forbindelse med el-forsyning
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Østjylland
NUTS-kode DK042
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 6
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
NRGi Net ønsker med udbudet af nærværende udbud at indgå en kontrakt på udførelse af entreprise opgaver i forbindelse med NRGi Net s elforsyning i Østjylland.
Rammeaftalen vil omfatte følgende opgaver:
Døgnbemandet vagtordning, bemandet indenfor normal arbejdstid med de montører, der arbejder med øvrige opgaver. Udenfor normal arbejdstid bemandet med rådighedsvagt, der inden for en nærmere defineret tid kan tilkaldes til fejlretning i forsyningsområdet. Forventet årlig omsætning for rådighedsvagten er 1,0-1,5 mio. kr. ekskl. moms
Service og vedligehold omfattende fejlretning på kabelanlæg, transformere og koblingsanlæg. Desuden eftersyn i forbindelse med NRGi s elforsyningsnet i østjylland. 60 kV anlæggene er ikke omfattet af udbudet. Forventet årlig omsætning for service og vedligehold er 20 til 25 mio. kr. ekskl. moms.
Anlægsopgaver omhandlende nedlægning af kabler, montering af kabelskabe, etablering af transformere og koblingsanlæg. Ydelsen omfatter desuden jordarbejde inkl. retablering af belægning mv. Forventet årlig omsætning forventes at være 30 til 45 mio. kr. ekskl. moms.
Der afholdes informationsmøde omkring udbuddets indhold den 13. juni 2013 kl. 10.00 ved NRGi Net, Dusager 22 8200 Aarhus N.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45231000, 45231400, 45232200, 45232220
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Årlig omsætning forventes at være mellem 50 og 75 million kr.ekskl. moms pr. år
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
I henhold til udbudsmaterialets betingelser
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
I henhold til udbudsmaterialets betingelser
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
A) Identifikation:Oplysning om virksomhedens kontaktperson, CVR-nummer, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
B) Præsentation af virksomheden.
C) Tro og love erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
D) Tro og Love erklæring om, at virksomheden ikke befinder sig i en situation som nævnt i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f).
Den bydende, der får overdraget opgaven, skal ved kontraktindgåelse aflevere en Serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, som ikke er over 6 måneder gammel.
Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af økonomiskeaktører (et konsortium) , skal oplysningerne gives for samtlige virksomheder i konsortiet samt for sådanne underentreprenører. Såfremt oplysninger om en konsortium deltager ikke er fyldestgørende vil dette firma ikke indgå i vurderingen af det samlede konsortium.
En sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium) skal desuden vedlægge underskrevet erklæring om solidarisk hæftelse samt oplysning om hvem der tegner sammenslutningen.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger skal alene gives for ansøgeren. Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium), skal oplysningerne gives for samtlige virksomheder i konsortiet. Såfremt oplysninger om en konsortium deltager ikke er fyldestgørende vil dette firma ikke indgå i vurderingen af det samlede konsortium.
A) Økonomiske nøgletal: Revisorpåtegnet oplysning om virksomhedens omsætning, resultat før skat, soliditetsgrad samt egenkapital for de seneste 3 regnskabsår.
B) Såfremt seneste godkendte regnskabsår er afsluttet for mere end 6 måneder siden, skal der endvidere vedlægges ledelseserklæring om firmaets økonomiske situation i forhold til seneste afsluttet regnskab.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger skal alene gives for ansøgeren. Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium), skal oplysningerne gives for samtlige virksomheder i konsortiet. Såfremt oplysninger om en konsortium deltager ikke er fyldestgørende vil dette firma ikke indgå i vurderingen af det samlede konsortium.
A) Referencer: Referencer for ydelser udført i løbet af de sidste 3 år,der dokumenterer erfaring med vagtordninger, vedligeholdsarbejder samt anlægsarbejder på el-forsyningsnet med angivelse af kundens navn, opgavens lokalitet, ydelsesperiode eller afleveringstidspunkt, ydelsens omfang, samt hvilke dele af opgaven, der eventuelt er udført af underentreprenører.
B) Medarbejdere: Oplysning om virksomhedens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede opdelt i fag- eller funktionsgrupper, der vurderes relevante for opgavens løsing, de seneste 3 regnskabsår.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: ..
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
4.7.2013 - 12:00
IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger:
Blandt de ansøgere, der utvivlsomt har den fornødne økonomiske og tekniske formåen til at udføre de udbudte opgaver, vil NRGi Net A/S vælge de 6] ansøgere, der har de bedste økonomiske kompetencer, jf. pkt. III.2.2, og tekniske kompetencer, jf. pkt. III.2.3, med hovedvægten på sidstnævnte
Prækvalifikationsansøgning fremsendes i 3 trykte eksemplar samt i elektroniske udgave på USB-nøgle eller tilsvarende.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagefristen i forhold til prækvalifikation er 20 kalenderdage fra dagenefter ordregivers underretning om valg af prækvalificerede til opgaven.
Klagefrist i henhold til tildeling af opgaven er 6 måneder efter offentliggørelse af kontraktindgåelse i EU-Tidende.Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om denpåståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbud
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
3.6.2013