23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 055-122491
Offentliggjort
20.03.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

Addresse
ftp://RA-02:4rebx5xx@ftp.niras.net

Spørgsmål

Til
28.03.2018

Addresse
Niras A/S
att. Mads Hagh
e-mail hagh@niras.dk

Anmodning om deltagelse

Til
09.04.2018 Kl. 12:00

Addresse
Niras A/S
att. Mads Hagh
e-mail hagh@niras.dk

Udbyder

Odder Varmeværk A.m.b.A

Vindere

Odder Varmeværk Transmissionsledning Jord- og Smedeentreprise

(02.08.2018)
Barslund A/S
Kvistgaard

Odder Varmeværk - Transmissionsledning - rørleverance og jord- og smedeentreprise


Odder Varmeværk A.m.b.A

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Odder Varmeværk A.m.b.a.
Skovdalsvej 8
Odder
8300
Danmark
E-mail: info@ofsis.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.odderforsyningsselskab.dk/odder-varmevaerk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: ftp://RA-02:4rebx5xx@ftp.niras.net
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
NIRAS A/S
37295728
Ceres Allé 3
Aarhus
8000
Danmark
Kontaktperson: Mads Hagh
E-mail: hagh@niras.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://ftp.niras.net

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Odder Varmeværk Transmissionsledning Rørleverance og Jord- og Smedeentreprise

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45230000 - KA01
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omhandler etablering af ny 3,5 km fjernvarmetransmissionsledning i Odder by fra varmecentral på Skovdalsvej til Østermarkscentralen udført i tre sammenhængende etaper. Udbuddet omfatter en Jord- og smedeentreprise og en Rørleverance.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

 

1) Rørleverancen og Jord- og Smedeentreprisen;

2) kun Rørleverancen;

3) kun Jord- og Smedeentreprisen.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Odder Varmeværk Transmissionsledning Jord- og Smedeentreprise

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45230000 - KA01
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Jord- og Smedearbejder i forbindelse med 3,5 km transmissionsledning udføret som enkeltrør i dimensionerne DN 300 serie 3 med ydre kappediameter på 560 mm.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 7
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Der kan forekomme ændre på kontraktens varighed pga. ubekendte såsom vejrliget forhold, arkæologiske fund, myndighedskrav, koordinering med underboring, etc.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver vil prækvalificere 3-5 virksomheder på delaftalen.

Såfremt flere end 3-5 virksomheder opfylder betingelserne for prækvalifikation, udvælges de 3-5 virksomheder, der i lyset af den udbudte opgave har de bedste og mest relevante referencer jf. virksomhedens tekniske kapacitet (III.1.3).

Ordregiver forbeholder sig ret til, at indgå kontrakt uden forhandling.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Opdæmning af Odder Å i forbindelse med krydsning.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Odder Varmeværk Transmissionsledning Rørleverance

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44163120
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Rørleverancen består af levering af rør og komponenter i forbindelse med etablering af ca. 3,5 km transmissionsledninger i enkeltrør i dimensionerne DN 300 serie 3 med ydre kappediameter på 560 mm.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 5
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Der kan forekomme ændre på kontraktens varighed pga. ubekendte såsom vejrliget forhold, arkæologiske fund, myndighedskrav, koordinering med underboring, etc.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver vil prækvalificere 3 virksomheder på delaftalen.

Såfremt flere end 3 virksomheder opfylder betingelserne for prækvalifikation, udvælges de 3 virksomheder, der i lyset af den udbudte opgave har de bedste og mest relevante referencer jf. virksomhedens tekniske kapaciteter (III.1.3).

Ordregiver forbeholder sig ret til, at indgå kontrakt uden forhandling.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøger skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om ansøger er omfattet af udelukkelsesgrundene, samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.

Ansøgere kan tilgå ESPD-tjenesten på: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da eller ved at søge på "ESPD kommission" f.eks. i Google.

For at aktiverer tjenesten skal ansøger importerer ESPD dokumentet udarbejdet af ordregiver.

ESPD er en XML-fil vedlagt udbudsmaterialet, som bilag til Udbudsbeskrivelse. Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer end ESPD tjenesten.

HUSK Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format, udskrives, underskrives og scannes ind til pdf. ESPD med underskrift i pdf-format, sendes som ansøgning om prækvalifikation.

HUSK Såfremt der søges om prækvalifikation til begge entrepriser, skal der afleveres en selvstændig ESPD (ansøgningen) for hver delentreprise.

HUSK skal I anvende underleverandører for at opfylde kontraktens minimumskrav (f.eks. for delaftale 1, at udfører jordarbejde og smedearbejder), skal både I og underleverandør udfylde selvstændigt ESDP.

Vejledning i udfyldning af ESPD:

Del II: Udfyldes.

Del III: Udfyldes.

Del IV: Udfyldes jf. pkt. III.2.2.

Del IV: Udfyldes jf. pkt. III.2.3.

Del V: Udfyldes (HUSK ved x i JA, skal beskrivelse udfyldes; f.eks. Service attest og referencer).

Del VI: Udfyldes og underskrives.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Del IV: Udfyldes afsnit B. I punktet Nøgletal anføres egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Er ansøgers virksomhed oprettet indenfor de seneste 3 år, skal ansøger som minimum kunne anfører et års regnskab.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et krav, at ansøger har en positiv egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Er ansøgers virksomhed oprettet indenfor de seneste 3 år, er det et krav, at ansøger har en positiv egenkapital i alle afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Del IV: Udfyldes afsnit C for så vidt angår referencer vedrørende opgaver, som ansøger har udført inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristens udløb vedrørende:

1) Delentreprise for Jord- og Smedearbejde. Referencer for Jord- og Smedearbejder. For hver reference anføres tidspunkt for arbejdets udførelse, bygherre for opgaven, anlægssum for Jord- og Smedearbejder, samt en kortfattet beskrivelse af opgaven;

2) Delentreprise for Rørleverance. Referencer for rørleverancer. For hver reference anføres tidspunkt, bygherre, kontraktsum for rørleverancen, samt en kortfattet beskrivelse af opgaven.

Referencer kan afleveres på selvstændigt bilag til ESPD. I så fald skal reference titler fremgå af ESPD med tydelig henvisning til bilaget.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et krav, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristens udløb har udført mindst 1 opgave vedrørende:

1) Jord- og Smedearbejder på fjernvarmeledninger, der kan sammenlignes med arbejdet, der udbydes i denne bekendtgørelse (f.eks. tracéets længde, ledningsdimension, anlægstype; fjernvarmetransmissionsledning).

Det er et krav, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristens udløb har udført mindst 1 opgave vedrørende:

2) Rørleverance til fjernvarmeledninger, der kan sammenlignes med leverancen, der udbydes i denne bekendtgørelse (f.eks. antal rør meter, ledningsdimension)

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Støtter ansøger sig på en "anden juridisk enhed", f.eks. underentreprenør, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed (for delaftale 1; at udfører jord-og smedearbejder, for delaftale 2; at leverer fjernvarmerør), skal der i ansøgningen vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed, dvs. både ansøger og underentreprenør skal udfylde og afleverer ESPD.

Såfremt ansøger baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed deltager i opfyldelsen af kontrakten.

Såfremt ansøger baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk for opfyldelse af kontrakten sammen med ansøger.

Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. konsortium eller joint venture), skal alle deltagere aflevere særskiltudfyldt ESPD.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Se Udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Se Udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. konsortium eller joint venture) skal alle deltagere i sammenslutningen hæfte solidarisk for kontaktens opfyldelse og der skal udpeges 1 deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/04/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet kan downloades på:

https://ftp.niras.net

FTP Account/user: RA-02.

FTP Password: 4rebx5xx.

Alternativt kan linket ftp://RA-02:4rebx5xx@ftp.niras.net kopieres ind i adressefeltet på Windows Stifinder for direkte adgang til materialet.

Spørgsmål i forbindelse med prækvalifikationen skal sendes til Niras A/S, att. Mads Hagh på e-mail hagh@niras.dk senest den 28/3-18.

Spørgsmål besvares i anonymiseret form og uploades på ftp-serveren, jf. ovennævnte link. Ansøgere er selvansvarlige for at holde sig opdateret på ftp-serveren.

Ansøgning(er) om prækvalifikation afleveres elektronisk i pdf-format (husk underskrift) på e-mail til hagh@niras.dk.

Udelukkelsesgrunde:

Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed jf. Udbudslovens § 138, udelukkes ansøger såfremt ansøger er omfattet af udelukkelsesgrundende i Udbudslovens §§ 135 og 136 og den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1 nr. 2.

Bemærk, at vinderen af delentrepriserne skal dokumenterer at oplysningerne afgivet i ESPD er korrekte. Krav til dokumentationen fremgår af udbudsmaterialet.

Ordregiver forbeholder sig ret til, at indgå kontrakt uden forhandling.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Viborg
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager i forbindelse med prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor der er fremsendt underretning om prækvalifikationsbeslutning.

Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Valby
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/03/2018

Send til en kollega

0.062