Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=207676&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Udbud af drift, service/vedligehold og support på samlet løsning på XDS/IBI med tilhørende integrationer og interfaces
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Katja Overvad
E-mail: exitko@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af drift, service/vedligehold og support på samlet løsning på XDS/IBI med tilhørende integrationer og interfaces.
Region Sjælland har i 2010 anskaffet en integrationsløsning til at aggregere data fra Region Sjællands billeddannende systemer, først og fremmest røntgenundersøgelser og -scanninger. Løsningen er i dag velfungerende, og bygger på ny og effektiv teknologi, baseret på HL7 version 3 CDA release 2. Løsningen stiller meget store datamængder (billeder og beskrivelser) til rådighed for det kliniske personale med meget korte svartider. Løsningen omfatter en regional, såvel som interregional del, og eksponeres således nationalt. Løsningen indberetter endvidere til sundhed.dk. Løsningen er outsourcet, og udbuddet gælder drift, service/vedligehold og support af den eksisterende løsning.
Region Sjælland har i 2010 anskaffet en integrationsløsning til at aggregere data fra Region Sjællands billeddannende systemer, først og fremmest røntgenundersøgelser og -scanninger. Løsningen er i dag velfungerende, og bygger på ny og effektiv teknologi, baseret på HL7 version 3 CDA release 2. Løsningen stiller meget store datamængder (billeder og beskrivelser) til rådighed for det kliniske personale med meget korte svartider. Løsningen omfatter en regional, såvel som interregional del, og eksponeres således nationalt. Løsningen indberetter endvidere til sundhed.dk. Løsningen er outsourcet, og udbuddet gælder drift, service/vedligehold og support af den eksisterende løsning.
Kontrakten kan forlænges op til 2 gange i op til 24 måneder pr. gang.
Ved udvælgelse vil der blive lagt vægt på omfang og relevans af de af ansøger i Udbudsbilag 1 (ESPD) angivne referencer, jf. nærværende udbudsbekendtgørelses pkt. III.1.3. I forhold til vurderingen af relevans, vil der især blive lagt vægt på, at referencen vedrører lignende domæne og teknologi.
Der henstilles til at ansøger ved udformning af sin ansøgning, tydeligt beskriver indholdet og omfanget af de referencer der angives, herunder oplysninger om domæne og teknologi.
Grundet hensyn til fortrolighed er kontraktens Bilag 3A (Systemdokumentation fra CSAM) ikke gjort tilgængeligt fra tidspunktet for udbudsbekendtgørelsens offentliggørelse.
Bilag 3A (Systemdokumentation fra CSAM) vil alene blive gjort tilgængeligt for de ansøgere, der modtager en opfordring til at afgive tilbud. Tilgængelighed forudsætter underskrift af Udbudsbilag 3 (Tavshedserklæring).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
N/A.
Økonomisk og finansiel kapacitet udgør ikke et udvælgelseskriterium, jf. II.2.9.
Bemærk dog at prækvalifikation forudsætter opfyldelse af nedenstående mindstekrav til soliditetsgrad.
Soliditetsgraden beregnes ved følgende formel og bedes angivet i Udbudsbilag 1 (ESPD):
(Egenkapital*100)/Aktiver.
Soliditetsgraden skal være større end 10% i ansøgers seneste disponible revisorgodkendte årsregnskab.
Referencelisten bedes angivet Udbudsbilag 1 (ESPD) og indeholde de betydeligste, og i forhold til nærværende udbud relevante leveringer udført inden for de seneste 3 år.
Med henblik på en reel og fyldestgørende evaluering bedes ansøger sikre at referencelisten indeholder:
1) en beskrivelse af den enkelte reference;
2) Kontraktens økonomiske værdi;
3) tidspunkt for udførelse samt 4) navn på modtager og dennes kontaktoplysninger, i form af telefonnummer og/eller e-mail.
N/A.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt denne er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 - 136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.
Tilbudsgiver vil endvidere blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt tilbudsgiver ikke opfylder det i nærværende udbudsbekendtgørelse pkt. III.1.2 angivne mindstekrav for deltagelse.
Det forventes at ordregiver i umiddelbar forlængelse af beslutning om udvælgelse af prækvalificerede virksomheder vil kræve dokumentation for nedenstående oplysninger:
a) Oplysninger afgivet i Udbudsbilag 1 (ESPD) vedrørende udelukkelsesgrundene i Udbudslovens §§ 135 og 137.
b) Tilbudsgivers oplysning i Udbudsbilag 1 (ESPD) om opfyldelse af mindstekravet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.2.
Ad a): For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.
For udenlandske virksomheder skal dokumentation i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135 stk. 1 forelægges i form af et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsegrundene.
I forhold til §§ 135 stk. 3 og 137 stk. 1, nr. 2 og 7 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135 stk. 1 eller 3, og § 137 stk. 1 nr. 2 eller 7, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i pågældende land kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent faglig organisation i det land hvor tilbudsgiveren er etableret.
Ad b): I forhold til mindstekravet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.2 kan dokumentation ske i form af fremsendelse af en revisorpåtegnet erklæring indeholdende de efterspurgte økonomiske nøgletal, eller fremsendelse af seneste årsregnskab eller henvisning til hvor dette er elektronisk offentligt tilgængeligt, suppleret med en henvisning til hvor de efterspurgte nøgletal forefindes.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk