Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=215796&B=SKAT
Udbyder
Administrations- og Servicestyrelsen
Vindere
Kontrakt om levering af mobil scanner til toldkontrol af post- og kurerforsendelser
(30.11.2018)
NORAD A/S
Viengevej 2
8240 Risskov
Kontrakt om levering af mobil scanner til toldkontrol af post- og kurerforsendelser
Administrations- og Servicestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Brændgårdvej 10
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Pia J. Arildsen
Telefon: +45 72375970
E-mail: Pia.Arildsen@ADST.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.adst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Kontrakt om levering af mobil scanner til toldkontrol af post- og kurerforsendelser
Ordregiver udbyder en kontrakt om levering af én komplet mobil scanner til toldkontrol af post- og kurerforsendelser. Den mobile scanner skal bestå af et typegodkendt standardkøretøj, der indrettes med indbygget scanner med Dual View røntgenteknologi med tilhørende operatørplads/kontormiljø, værktøjsrum mv. Udbuddet omfatter desuden en Serviceaftale for scanneren gældende i garantiperioden på 2 år.
Ordregiver udbyder en kontrakt om levering af én komplet mobil scanner til toldkontrol af post- og kurerforsendelser.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, og indledes med prækvalifikation af maksimalt 5 ansøgere, der bliver inviteret til at afgive indledende tilbud og deltage i en forhandlingsfase. Efter forhandlingsfasen bliver Tilbudsgivere anmodet om at afgive endeligt tilbud, der bliver evalueret i overensstemmelse de i udbudsbetingelserne anførte kriterier for tildeling af Kontrakt.
Den mobile scanner skal bestå af et typegodkendt standardkøretøj, der indrettes med indbygget scanner med Dual View røntgenteknologi med tilhørende operatørplads/kontormiljø, værktøjsrum mv. Den mobile scanner skal ved toldkontrol anvendes til at afdække, om der i post- og kurerforsendelser i forskellige størrelser er skjult narkotika (både i fast og flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetaller, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer. Kontrakten omfatter levering af én mobil scanner inklusive opbygning, klargøring og herefter supplerende rustbeskyttelse, test, indregistrering på danske nummerplader samt instruktion/uddannelse af Ordregivers medarbejdere i betjening og brug af den mobile scanner. Udbuddet omfatter desuden en Serviceaftale for scanneren gældende i garantiperioden på 2 år.
Udvælgelse af ansøgere, der opfordres til at afgive indledende tilbud og deltage i forhandlingsfasen, sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere, der kan dokumentere de mest relevante referencer vedrørende den udbudte kontrakt.
Vurderingen af relevans foretages på baggrund af, hvorvidt og i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af ydelser og varer, der er sammenlignelige med de ydelser og varer, som kontrakten omfatter.
Ved vurderingen af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer, vurderes alle referencer, således at det vurderes, hvorvidt referencerne tilsammen dokumenterer en høj grad af relevant erfaring.
Udbuddet omfatter udover Kontrakt om levering af mobil scanner en Serviceaftale, der er gældende i garantiperioden på 2 år. Serviceaftalen kan som option forlænges i 8 år efter garantiperiodens udløb og som endnu en option derefter i yderligere 5 år. Ordregiver har ret, men ikke pligt til at benytte sig af optionerne.
- Indledende tilbud: Tilbudsgiver kan som indledende tilbud afgive sideordnede tilbud, men ikke alternative tilbud,
- Endeligt tilbud: Tilbudsgiver har ikke adgang til at afgive alternative eller sideordnede tilbud, når Tilbudsgiver afgiver endeligt tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Vederlag:
- Ordregiver yder ikke vederlag til Tilbudsgiver for Tilbudsgivers omkostninger i forbindelse med udbuddet, herunder Tilbudsgivers omkostninger ved at deltage i forhandlingerne og indlevere et konditionsmæssigt endeligt tilbud.
Frivillige udelukkelsesgrunde:
- Ordregiver vil udelukke Ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøger er omfattet af en af de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2:
- - Er erklæret konkurs;
- - Er under insolvens- eller likvidationsbehandling;
- - Får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten;
- - Er under tvangsakkord;
- - Har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet;
- Er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Ansøgeren er hjemmehørende.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klagefrister fremgår af lov om Klagenævnet for Udbud, jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 (lovbekendtgørelsen kan hentes på retsinformation):
Klagefrist ved klage over prækvalifikation ved udbud med forhandling fremgår af § 7: Klage over ikke at være blevet udvalgt til at afgive tilbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller § 2, stk. 1, nr. 1, i Lov om Klagenævnet for Udbud, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk