Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet v/Center for Flåde- og Materielstyring
Rammeaftale om levering af føringsmidler og bæremidler til dansk politi
Rigspolitiet v/Center for Flåde- og Materielstyring
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Hambrosgade 21
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Maria Jensen
E-mail: chmj@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af føringsmidler og bæremidler til dansk politi
Rigspolitiet udbyder hermed en 4-årig rammeaftale. Dansk politi har behov for føringsmidler og bæremidler til brug for ordinært uniformeret og civilt politipersonale, der forretter kørende, gående og stationær polititjeneste i Danmark, Grønland, Færøerne samt i internationale politimissioner.
Rigspolitiet udbyder hermed en 4-årig rammeaftale. Dansk politi har behov for føringsmidler og bæremidler til brug for ordinært uniformeret og civilt politipersonale, der forretter kørende, gående og stationær polititjeneste i Danmark, Grønland, Færøerne samt i internationale politimissioner.
Føringsmidler indgår som en essentiel del af uniformeringen og skal derfor passe til denne. Brugen af disse genstande skal støtte brugernes evne til at agere i pressede situationer og skal derfor være intuitiv.
Føringsmidler er genstande til færing af våben. Et føringsmiddel består af et hylster samt en montering. Bæremidler udgøres af bælter samt tasker, holdere eller etuier, der anvendes til opbevaring af mindre udrustningsgenstande som magasiner, håndjern, peberspray og politistav, mens de bæres af brugeren.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delkontrakter, idet Rigspolitiet har vurderet, at der kan opnås besparelser/stordriftsfordele ved ikke at opdele rammeaftalen, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Såfremt ansøger støtter sig på andre enheders formåen for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen, kræver Rigspolitiet, at den/de enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om levering af føringsmidler og bæremidler til dansk politi
32276695
Klostermarken 5
Aalborg
9000
Danmark
E-mail: mail@98102909.dk
NUTS-kode: DK050
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk