23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 023-035206
Offentliggjort
03.02.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
17.03.2014 Kl. 14:00

Addresse
COWI A/S
Parallelvej 2
Att: Ole Godsk Dalgaard
2800 Kongens Lyngby

Udbyder

Lynettefællesskabet i/s

Opdateringer

Rettelse
(10.03.2014)

I stedet for:

II.2.1) Samlet mængde eller omfang:

Arbejdet består i hovedtræk af el- og SRO-arbejder, inkl.:

— Levering og installering af ca. 13 nye eltavler (PLC-, motor- og hovedtavler) samt et større antal betjeningsbokse

— Nye kabler og føringsveje

— Levering og programmering af PLCer.

III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

— Identifikationsoplysninger, herunder navn, adresse, CVR-nummer, kontaktoplysninger og kontaktperson

— Generel virksomhedsprofil

— Oplysninger organiseringsform/selskabsform for eventuelle konsortier samt angivelse af samarbejdsfordelingen

— Serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller anden fuldgyldig dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i nogle af de i Rådets direktiv 2004/18/EF af 31.3.2004 (udbudsdirektivet), art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f nævnte situationer. Erklæringen må ikke være ældre end 6 måneder gammel fra ansøgningstidspunktet

— Dokumentation for erhvervsansvarsforsikring inkl. personskade- og produktansvarsforsikring.

Hvis ansøger er et hold, team eller anden form for konsortium, skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt deltager.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår i form af:

— Omsætning

— Resultat og

— Egenkapital.

Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere virksomheder, skal oplysningerne angives for hver virksomhed. Henvises der til andres ressourcer, herunder koncerninterne selskaber eller samarbejdspartnere, skal der medsendes dokumentation for, at virksomheden kan råde over disse ressourcer.

Såfremt dele af opgaven varetages af underleverandører, skal relevante dele af ovenstående oplysninger afgives for de anvendte underleverandører.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiveren har haft en gennemsnitlig årlig omsætning over de sidste 3 år på minimum 10 000 000 DKK. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere virksomheder skal hver virksomhed have haft en gennemsnitlig årlig omsætning over de sidste 3 år på minimum 6 000 000 DKK.

III.2.3) Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Referenceliste for tilsvarende opgaver, der er udført de seneste 5 år. Referencelisten skal indeholde oplysninger om:

— Kort beskrivelse af arbejdet

— Hvis kontrakten er udført i konsortium eller lignende skal tilbudsgiverens procentvise andel af kontrakten oplyses såvel som tilbudsgiverens kontraktretlige forpligtelser med hensyn til det udførte arbejde:

— Ordregiver inkl. kontaktperson og kontaktoplysninger

— Kontraktsum

— Udførelsesperiode med start- og færdiggørelsesdato.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiveren skal have afsluttet mindst 2 kontrakter af lignende karakter inden for de sidste 3 år.

Hvis kontrakten er udført i konsortium eller lignende kan kun den del af kontrakten som tilbudsgiver er ansvarlig for benyttes som kontraktsum.

IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage:

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Hvis flere end 5 tilbudsgivere opfylder betingelserne for deltagelse, vil de 5 tilbudsgivere blive udvalgt på grundlag af antallet af relevante referencer.

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

07.03.2014 (14:00)

VI.4.2) Indgivelse af klager:

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om frist(er) for indgivelse af klager: Frister for og procedurer for klager fremgår af »lov om håndhævelse af udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010.

Klager over afslag på prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om beslutningen til de berørte ansøgere. Klager, som ikke vedrører afslag på prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Læses:
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:

Arbejdet består i hovedtræk af el- og SRO-arbejder, inkl.:

— Levering og installering af ca. 13 nye eltavler (PLC-, motor- og hovedtavler) samt et større antal betjeningsbokse

— Nye kabler og føringsveje

— Programmering af PLCer.

III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

AB92 § 6 (nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet).

III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

— Identifikationsoplysninger, herunder navn, adresse, CVR-nummer, kontaktoplysninger og kontaktperson

— Generel virksomhedsprofil

— Oplysninger organiseringsform/selskabsform for eventuelle konsortier samt angivelse af samarbejdsfordelingen

— Tro og love-erklæring om at ansøger ikke befinder sig i nogle af de i Rådets direktiv 2004/18/EF af 31.3.2004 (udbudsdirektivet), art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a, b, c, e og f nævnte situationer.

— Tro og love-erklæring om at ansøger ikke har forfalden, ubetalt gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.

Tro og love-erklæringerne må ikke være ældre end 6 måneder gamle fra ansøgningstidspunktet.

— Dokumentation for løbende erhvervsansvarsforsikring inkl. personskade- og produktansvarsforsikring.

Hvis ansøger er et hold, team eller anden form for konsortium, skal ovennævnte oplysninger og dokumentation vedlægges for hver enkelt deltager.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår i form af:

— Omsætning

— Resultat og

— Egenkapital.

Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere virksomheder, skal oplysningerne angives for hver virksomhed.

Henvises der til andres ressourcer, herunder koncerninterne selskaber eller samarbejdspartnere, skal der medsendes dokumentation for, at virksomheden kan råde over disse ressourcer.

Såfremt dele af opgaven varetages af underleverandører, skal relevante dele af ovenstående oplysninger afgives for de anvendte underleverandører.

Mindstekrav:

Tilbudsgiveren har haft en gennemsnitlig årlig omsætning over de sidste tre (3) år på minimum 10 millioner DKK ekskl. moms.

Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere virksomheder skal hver virksomhed have haft en gennemsnitlig årlig omsætning over de sidste tre (3) år på minimum 6 millioner DKK ekskl. moms.

III.2.3) Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Referenceliste for tilsvarende opgaver, der er igangsat eller udført indenfor de seneste 5 år.

Referencelisten skal indeholde oplysninger om:

— Kort beskrivelse af arbejdet

— Hvis kontrakten er udført i konsortium eller lignende skal tilbudsgiverens procentvise andel af kontrakten oplyses såvel som tilbudsgiverens kontraktretlige forpligtelser med hensyn til det udførte arbejde:

— Ordregiver inkl. kontaktperson og kontaktoplysninger

— Kontraktsum

— Udførelsesperiode med start- og færdiggørelsesdato.

Tilbudsgiveren skal have afsluttet mindst to (2) kontrakter af lignende karakter inden for de sidste tre (3) år.

Hvis kontrakten er udført i konsortium eller lignende kan kun den del af kontrakten som tilbudsgiver er ansvarlig for benyttes som kontraktsum.

IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage:

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Hvis flere end fem (5) tilbudsgivere opfylder betingelserne for deltagelse, vil fem (5) tilbudsgivere blive udvalgt på grundlag af de i pkt. III.2.1)-III.2.3) afgivne oplysninger, herunder de afleverede oplysninger om virksomhedens økonomiske og finansielle kapacitet samt virksomhedens tekniske og faglige kapacitet.

Der vil blive lagt vægt på referencer indenfor programmering af PLCer samt el- og SRO-arbejder med relevans for den pågældende opgave.

Udbyder vil således udvælge 5 virksomheder, der — i lyset af den udbudte opgave og ønsket om den bedst mulige konkurrence — har de bedste og bredeste kompetencer og samtidig en tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løfte den udbudte opgave.

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

17.03.2014 (14:00)

VI.4.2) Indgivelse af klager:

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om frist(er) for indgivelse af klager:

Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

Klager over afslag på prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om beslutningen til de berørte ansøgere. Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt — og med kopi til Klagenævnet — underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

Frister for og procedurer for klager fremgår i øvrigt af »lov om håndhævelse af udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010.

Slamafvanding på renseanlæg Lynetten og renseanlæg Damhusåen (Rettet)


Lynettefællesskabet i/s

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Lynettefællesskabet i/s
Refshalevej 250
Kontaktpunkt(er): Lynettefællesskabet i/s
Att: Steen Carugati
1432 København K
DANMARK
Telefon: +45 32685652
Mailadresse: sc@lyn-is.dk
Fax: +453 2543122

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.lyn-is.dk/

Yderligere oplysninger fås her: COWI A/S
Parallelvej 2
Kontaktpunkt(er): COWI A/S
Att: Ole Godsk Dalgaard
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 56402107
Mailadresse: oda@cowi.dk
Internetadresse: http://www.cowi.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: COWI A/S
Parallelvej 2
Kontaktpunkt(er): COWI A/S
Att: Ole Godsk Dalgaard
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 56402107
Mailadresse: oda@cowi.dk
Internetadresse: http://www.cowi.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: COWI A/S
Parallelvej 2
Kontaktpunkt(er): COWI A/S
Att: Ole Godsk Dalgaard
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 56402107
Mailadresse: oda@cowi.dk
Internetadresse: http://www.cowi.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Offentligt organ


I.3)Hovedaktivitet
Miljø


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Slamafvanding på renseanlæg Lynetten og renseanlæg Damhusåen.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Renseanlæg Lynetten, Refshalevej 250, 1432 København K, DANMARK.
Renseanlæg Damhusåen, Parkstien 10, 2450 København SV, DANMARK.

NUTS-kode DK011

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Elleverancer og -arbejder, herunder PLC programmering i forbindelse med installering af nye slutafvandere på renseanlæg Lynetten og nye forafvandere og slutafvandere på renseanlæg Damhusåen.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90513800, 90420000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Arbejdet består i hovedtræk af el- og SRO-arbejder, inkl.:
— Levering og installering af ca. 13 nye eltavler (PLC-, motor- og hovedtavler) samt et større antal betjeningsbokse
— Nye kabler og føringsveje
— Levering og programmering af PLC er.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Ansøgere til prækvalifikation skal klart og tydeligt angive i ansøgningen, hvilken juridisk person, der er ansøger og dermed vil være ansvarlig overfor bygherren. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere ansvarlige virksomheder, skal de juridiske personer hver især angives klart og tydeligt. Der skal tillige udpeges 1 fælles befuldmægtiget, som kan indgå bindende aftaler med retsvirkning for hele konsortiet. Endelig skal en eventuel sammenslutning af virksomheder hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Identifikationsoplysninger, herunder navn, adresse, CVR-nummer, kontaktoplysninger og kontaktperson
— Generel virksomhedsprofil
— Oplysninger organiseringsform/selskabsform for eventuelle konsortier samt angivelse af samarbejdsfordelingen
— Serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller anden fuldgyldig dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i nogle af de i Rådets direktiv 2004/18/EF af 31.3.2004 (udbudsdirektivet), art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f nævnte situationer. Erklæringen må ikke være ældre end 6 måneder gammel fra ansøgningstidspunktet
— Dokumentation for erhvervsansvarsforsikring inkl. personskade- og produktansvarsforsikring.
Hvis ansøger er et hold, team eller anden form for konsortium, skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt deltager.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår i form af:
— Omsætning
— Resultat og
— Egenkapital.
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere virksomheder, skal oplysningerne angives for hver virksomhed. Henvises der til andres ressourcer, herunder koncerninterne selskaber eller samarbejdspartnere, skal der medsendes dokumentation for, at virksomheden kan råde over disse ressourcer.
Såfremt dele af opgaven varetages af underleverandører, skal relevante dele af ovenstående oplysninger afgives for de anvendte underleverandører.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiveren har haft en gennemsnitlig årlig omsætning over de sidste 3 år på minimum 10 000 000 DKK. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller tilsvarende omfatter flere virksomheder skal hver virksomhed have haft en gennemsnitlig årlig omsætning over de sidste 3 år på minimum 6 000 000 DKK.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste for tilsvarende opgaver, der er udført de seneste 5 år. Referencelisten skal indeholde oplysninger om:
— Kort beskrivelse af arbejdet
— Hvis kontrakten er udført i konsortium eller lignende skal tilbudsgiverens procentvise andel af kontrakten oplyses såvel som tilbudsgiverens kontraktretlige forpligtelser med hensyn til det udførte arbejde:
— Ordregiver inkl. kontaktperson og kontaktoplysninger
— Kontraktsum
— Udførelsesperiode med start- og færdiggørelsesdato.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiveren skal have afsluttet mindst 2 kontrakter af lignende karakter inden for de sidste 3 år.
Hvis kontrakten er udført i konsortium eller lignende kan kun den del af kontrakten som tilbudsgiver er ansvarlig for benyttes som kontraktsum.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Hvis flere end 5 tilbudsgivere opfylder betingelserne for deltagelse, vil de 5 tilbudsgivere blive udvalgt på grundlag af antallet af relevante referencer.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2011/S 171-281 777.


IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
7.3.2014 - 14:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger
Anmodninger om deltagelse affattet på dansk sendes i 3 eksemplarer og mærkes:
»Prækvalifikation - Slamafvanding på Lynetten og Damhusåen renseanlæg.
El-entreprise«.
Der ydes ikke vederlag i forbindelse med prækvalifikationen


VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Kampmannsgade 1
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: klfu@eogs.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307600

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om frist(er) for indgivelse af klager: Frister for og procedurer for klager fremgår af »lov om håndhævelse af udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010.
Klager over afslag på prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om beslutningen til de berørte ansøgere. Klager, som ikke vedrører afslag på prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Nyropsgade 30
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 72268000
Internetadresse: http://www.ks.dk
Fax: +45 33326144

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28.1.2014

Send til en kollega

0.094