Fakta om udbudet
Udbyder
Tårnby Kastrup Boligselskabs afdeling Allégården
Opdateringer
II.1.7
I stedet for:
10 500 000 EUR
Læses:
10 500 000 DKK
Offentligt udbud af vaskeridrift for Tårnby Kastrups Boligselskabs afdeling Allégården
Tårnby Kastrup Boligselskabs afdeling Allégården
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
24173917
Tårnbyvej 51
Kastrup
2770
Danmark
Kontaktperson: Emilie Agerbak Halvorsen
Telefon: +45 30225910
E-mail: eah@delacour.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.allegården.net/
Del II: Genstand
Offentligt udbud af vaskeridrift for Tårnby Kastrups Boligselskabs afdeling Allégården
Ordregiver ønsker at udbyde al vaskeridrift af afdelingens 6 vaskerier til en professionel aktør. Herved forstås, at Ordregiver ønsker at overlade al installation, montering, drift, rengøring og service af de pågældende vaskeriers maskiner, anlæg og faciliteter til den vindende Tilbudsgiver.
Den vindende Tilbudsgiver skal desuden levere afregningssoftware til brug for fakturering samt betalings- og reservationssoftware til brug for valg af vaskeprogrammer med mere.
Ordregiver ønsker at udbyde al vaskeridrift af afdelingens 6 vaskerier til en professionel aktør. Herved forstås, at Ordregiver ønsker at overlade al installation, montering, drift, rengøring og service af de pågældende vaskeriers maskiner, anlæg og faciliteter til den vindende Tilbudsgiver.
Den vindende Tilbudsgiver skal desuden levere afregningssoftware til brug for fakturering samt et betalings- og reservationssoftware til brug for valg af vaskeprogrammer med mere.
.
.
Tilbudsgiver skal levere følgende maskiner mv. til hver af Ordregivers 6 individuelle vaskerier:
- 7 stk. vaskemaskiner med en tromlevolumen på min. 65 liter,
- 1 stk. vaskemaskine med en tromlevolumen på min. 100 liter,
- 4 stk. tørretumblere med en tromlevolumen på min. 190 liter,
- 1 stk. sæbedoseringsanlæg,
- 1. stk. blødgøringsanlæg,
- 8 stk. vaskevogne/vaskekurve på hjul.
Herudover skal der leveres 3 stk. strygeruller med strygemål på mellem 150-200 cm. De 3 strygeruller bliver placeret sådan, at der står 1 strygerulle i hvert andet af de 6 vaskerier.
Ordregiver ønsker desuden at bestykke hvert vaskeri med 1. stk. kaffemaskine, som kan brygge kaffe, te og kakao.
Ordregiver stiller vederlagsfrit de lokaler, der også i dag indeholder vaskeri, til rådighed og afholder selv alle udgifter til vand, opvarmning af lokalerne samt til lyskilder. Ordregiver stille desuden internet til rådighed i alle vaskerierne og afholde udgifterne hertil. Den vindende Tilbudsgiver afholder udgifter til samtlige leverede maskiners elforbrug samt eventuelle udgifter til justeringer af de eksisterende vaskefaciliteter, herunder nødvendige bygningsmæssige tilpasninger, kabelføring med videre.
Den samlede årlige aktivitet i Ordregivers vaskerier kan for det sidste kalenderår opgøres til cirka 76 200 vaske, 50 000 tørringer inkl. tilkøb og 1 104 strygninger.
Tilbudsgiver skal som en tvungen option afgive priser på køb af Ordregivers nuværende vaskemaskiner og tørretumblere. De tilbudte priser skal oplyses i udbudsmaterialets Bilag 4, Tilbudsliste, Ark 2.
Optionen vedrører følgende maskiner:
- 39 stk. Nortec P7, EasyControl vaskemaskiner, el 6kw med afløbsventil
(32 stk. er fra 2010, de resterende 7 er fra 2009),
- 6 stk. Nortec FS10, EasyControl vaskemaskiner, el 9kw med afløbsventil
(5 stk. er fra 2010, 1 er fra 2009),
- 23 stk. Nortec T9 tørretumblere med ECT-styring, reverserende, bygas
(19 stk. er fra 2019, de resterende 4 er fra 2009).
De tilbudte priser er bindende for Tilbudsgiver og vægtningen af optionsprisen udgør 15% af den samlede vægtning for underkriteriet Pris.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Offentligt udbud af vaskeridrift for Tårnby Kastrups Boligselskabs afdeling Allégården
Ellehammersvej 16
Vejle
7100
Danmark
NUTS-kode: DK0
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk