23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 167-380523
Offentliggjort
31.08.2018
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Indkøb af ITSM system og konfigurering


Digitaliseringsstyrelsen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Digitaliseringsstyrelsen
34 05 11 78
Landgreven 4
København K
1301
Danmark
Kontaktperson: Sussi Maria Negendahl
E-mail: sumne@digst.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d20c3302-fefe-49bf-aab6-e7c43cc4de41/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d20c3302-fefe-49bf-aab6-e7c43cc4de41/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d20c3302-fefe-49bf-aab6-e7c43cc4de41/homepage
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d20c3302-fefe-49bf-aab6-e7c43cc4de41/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Digitalisering

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af ITSM system og konfigurering

Sagsnr.: 2018 - 1149
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Digitaliseringsstyrelsen skal indkøbe et nyt styresystem til intern processtyring og sagsbehandling. Systemet skal være et ITSM system, som skal kunne håndtere styringen af processer og sager for flere interne enheder i Digitaliseringsstyrelsen. Systemet købes ind som licens med mulighed for tilretning og konfigurering.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 700 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hos Ordregiver.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Digitaliseringsstyrelsen har i øjeblikket et eksisterende ITSM system - GoToAssist (GTA), som Digitaliseringsstyrelsen ønsker at erstatte med et andet system, idet det vurderes, at det nuværende system ikke i tilstrækkelig grad understøtter Digitaliseringsstyrelsens nutidige samt fremtidige behov. I forbindelse med understøttelsen af Digitaliseringsstyrelsens ansvarsområder udgør IT Service Management (ITSM) – og derigennem et ITSM system et afgørende virkemiddel. Digitaliseringsstyrelsen skal anvende ITSM systemet i det daglige arbejde, i forhold til at håndtere borger og virksomhedshenvendelser, kontrakt- og leverandørstyringen, og til at koordinere på tværs af myndigheder, leverandører og øvrige interessenter. Systemet skal derfor kunne anvendes af en række enheder internt i Digitaliseringsstyrelsen, herunder kan nævnes systemforvaltere af NemID, NemKonto, NemLog-in, Digital Post, i Kontraktstyringsenheden, Visiteringsenheden og af systemforvaltere på Borger.dk ITSM systemet skal kunne håndtere de enkelte kontores processer og tilpasses de konkrete behov, som kontorerne har til systemet.

Det forventes, at systemet købes ind som systemlicenser, som efterfølgende tilpasses de konkrete behov. Derudover skal der indkøbes bistand til konfigurering af systemet og senere tilpasninger. Kontrakten er tidsubegrænset jf. udbudslovens § 38, stk. 1, nr. 2, hvorfor anslået værdi og varighed er baseret på 48 måneder.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten er tidsubegrænset jf. udbudslovens § 38, stk. 1, nr. 2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der forventes optioner på suppleringskøb (fx konfigurering) og vedligeholdelseskøb.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
01/11/2018

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.5) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne:
15/12/2018

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der henvises til Lovbekendtgørelse af 2.6.2016 nr. 593 om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/08/2018

Send til en kollega

0.048