23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 045-075776
Offentliggjort
05.03.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
31.03.2014 Kl. 12:00

Addresse
www.Byggeweb.dk

Udbyder

Bygningsstyrelsen

Opdateringer

Rettelse
(18.03.2014)

I stedet for:

II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Tjenesteydelsen vedrører levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme (ca. 200 bygninger) med et samlet areal på ca. 1 mio. m².

Bygningsstyrelsen udbyder en tjenesteydelse, der vedrører opsamling, validering og fremvisning af energiforbrugsdata i en online brugergrænseflade, til ca. 200 kontorbygninger (ca. 700 målerpunkter) med et samlet areal på ca. 1 mio. m².

Tjenesteyder skal levere et energistyringssystem, der opsamler målerdata og varetage opgaven med at sikre valide data, således at systemet altid viser samme målerstand, som den fysiske måler, med en vis forsinkelse iht. indlæsningsintervaller.

Tjenesteyder skal

— være Bygningsstyrelsens primære snitflade

— varetage eksisterende og nye overførsler af data fra en række forskellige kilder, bl.a. forsyningsselskabernes afregningsmålere, eksisterende dataloggere, CTS o.l.

— varetage overførsel af historiske data til database

— overtage drift, service m.v. på eksisterende dataloggerinstallationer

— levere online brugergrænseflade (software), hvor opsamlede data præsenteres i en række grafiske opsætninger.

Det af tjenesteyder leverede software skal:

— vise energiforbrug (vand, varme og graddagekorrigeret varme) pr. ejendom, bygning, lejemål, kunde (flere lejemål og/eller målere), kundegruppe, ejendomsansvarlig etc.

— håndtere opsætning af hensigtsmæssige rapporter i både domicil og flerbrugsejendomme, dvs. pr. kunde, pr. lejemål, pr. bygning, pr. ejendomsansvarlig, pr. ejendomstekniker osv.

— være fleksibel i forhold til at brugere kan opsætte egne rapporter

— fremsende rapporter automatisk, til forskellige interessenter

— kunne håndtere alarmer og budgetter

— sammenligne/benchmarke ejendomme/kunder/bygninger/segmenter/kundegrupper på tværs, på forskellige parametre

— give fleksible muligheder for analyser af data på timeaflæste målere, bl.a. døgnprofiler.

Tjenesteyder skal

— rådgive og bistå ordregiver generelt og konkret

— teste det samlede system

— indgå driftsaftale med Bygningsstyrelsen for en periode på 4 år

— varetage uddannelse og kurser for superbrugere og almindelige brugere

— håndtere kontrakt med tredje leverandør af data.

Der skal være mulighed for automatisk synkronisering med andre IT-systemer vedr. sammenstilling af forbrugsdata med øvrige bygningsdata og opdatering af portefølje.

Projektet indeholder optioner på:

— etablering af drift af nye målerpunkter og hertil opskalering af driftsaftale og system, der prissættes i enhedspriser

— mulighed for fysisk overvågning af energiforbruget gennem dialog med kunder og ejendomsansvarlige. Herunder indgår praktisk energistyring, der kan klares på afstand, dvs. opsætning af tekniske budgetter på målerniveau, opsætning af alarmer på basis af analyser af målerdata, månedlige forbrugsvurderinger og kommentering både i logbog og ved telefonisk support. Det vil være en fordel, hvis det tilbudte energistyringsprogram indeholder dele af ovennævnte som automatiske processer.
Læses:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Tjenesteydelsen vedrører levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme (ca. 200 bygninger) med et samlet areal på ca. 1 mio. m2.

Bygningsstyrelsen udbyder en tjenesteydelse, der vedrører opsamling, validering og fremvisning af energiforbrugsdata i en online brugergrænseflade, til ca. 200 kontorbygninger (ca. 700 målerpunkter) med et samlet areal på ca. 1 mio. m2.

Tjenesteyder skal levere et energistyringssystem, der opsamler målerdata og varetage opgaven med at sikre valide data, således at systemet altid viser samme målerstand, som den fysiske måler, med en vis forsinkelse iht. indlæsningsintervaller.

Tjenesteyder skal

— være Bygningsstyrelsens primære snitflade

— varetage eksisterende og nye overførsler af data fra en række forskellige kilder, bla. forsyningsselskabernes afregningsmålere, eksisterende dataloggere, CTS o.l.

— varetage overførsel af historiske data til database

— overtage drift, service m.v. på eksisterende dataloggerinstallationer

— levere online brugergrænseflade (software), hvor opsamlede data præsenteres i en række grafiske opsætninger.

Det af tjenesteyder leverede software skal:

— vise energiforbrug (EL, vand, varme, graddagekorrigeret varme) pr. ejendom, bygning, lejemål, kunde (flere lejemål og/eller målere), kundegruppe, ejendomsansvarlig etc.

— håndtere opsætning af hensigtsmæssige rapporter i både domicil og flerbrugsejendomme, dvs. pr. kunde, pr. lejemål, pr. bygning, pr. ejendomsansvarlig, pr. ejendomstekniker osv.

— være fleksibel i forhold til at brugere kan opsætte egne rapporter

— fremsende rapporter automatisk, til forskellige interessenter

— kunne håndtere alarmer og budgetter

— sammenligne/ benchmarke ejendomme/kunder/bygninger/segmenter/kundegrupper på tværs, på forskellige parametre

— give fleksible muligheder for analyser af data på timeaflæste målere, bla. døgnprofiler.

Tjenesteyder skal

— rådgive og bistå ordregiver generelt og konkret

— teste det samlede system

— indgå driftsaftale med Bygningsstyrelsen for en periode på 4 år

— varetage uddannelse og kurser for superbrugere og almindelige brugere

— håndtere kontrakt med tredje leverandør af data.

Der skal være mulighed for automatisk synkronisering med andre IT-systemer vedr. sammenstilling af forbrugsdata med øvrige bygningsdata og opdatering af portefølje.

Projektet indeholder optioner på:

— etablering af drift af nye målerpunkter og hertil opskalering af driftsaftale og system, der prissættes i enhedspriser

— mulighed for fysiske overvågning af energiforbruget gennem dialog med kunder og ejendomsansvarlige.

Herunder indgår praktisk energistyring, der kan klares på afstand, dvs. opsætning af tekniske budgetter på målerniveau, opsætning af alarmer på basis af analyser af målerdata, månedlige forbrugsvurderinger og kommentering både i logbog og ved telefonisk support. Det vil være en fordel, hvis det tilbudte energistyringssystem indeholder dele af ovennævnte som automatiske processer.

Levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme (Rettet)


Bygningsstyrelsen

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
Att: Susanne Mikkelsen
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41701180
Mailadresse: smi@bygst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.bygst.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: www.Byggeweb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
2500 København
DANMARK

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Anmodning skal fremsendes elektronisk til Byggeweb A/S (se under pkt. VI.3))
Byggeweb A/S. Se under pkt. VI.3).
www.byggeweb.dk
København
DANMARK

I.2)Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger


I.3)Hovedaktivitet
Andet: Energiforbrugsdata


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Tjenesteydelsen vedrører levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme (ca. 200 bygninger) med et samlet areal på ca. 1 mio. m².
Bygningsstyrelsen udbyder en tjenesteydelse, der vedrører opsamling, validering og fremvisning af energiforbrugsdata i en online brugergrænseflade, til ca. 200 kontorbygninger (ca. 700 målerpunkter) med et samlet areal på ca. 1 mio. m².
Tjenesteyder skal levere et energistyringssystem, der opsamler målerdata og varetage opgaven med at sikre valide data, således at systemet altid viser samme målerstand, som den fysiske måler, med en vis forsinkelse iht. indlæsningsintervaller.
Tjenesteyder skal
— være Bygningsstyrelsens primære snitflade
— varetage eksisterende og nye overførsler af data fra en række forskellige kilder, bl.a. forsyningsselskabernes afregningsmålere, eksisterende dataloggere, CTS o.l.
— varetage overførsel af historiske data til database
— overtage drift, service m.v. på eksisterende dataloggerinstallationer
— levere online brugergrænseflade (software), hvor opsamlede data præsenteres i en række grafiske opsætninger.
Det af tjenesteyder leverede software skal:
— vise energiforbrug (vand, varme og graddagekorrigeret varme) pr. ejendom, bygning, lejemål, kunde (flere lejemål og/eller målere), kundegruppe, ejendomsansvarlig etc.
— håndtere opsætning af hensigtsmæssige rapporter i både domicil og flerbrugsejendomme, dvs. pr. kunde, pr. lejemål, pr. bygning, pr. ejendomsansvarlig, pr. ejendomstekniker osv.
— være fleksibel i forhold til at brugere kan opsætte egne rapporter
— fremsende rapporter automatisk, til forskellige interessenter
— kunne håndtere alarmer og budgetter
— sammenligne/benchmarke ejendomme/kunder/bygninger/segmenter/kundegrupper på tværs, på forskellige parametre
— give fleksible muligheder for analyser af data på timeaflæste målere, bl.a. døgnprofiler.
Tjenesteyder skal
— rådgive og bistå ordregiver generelt og konkret
— teste det samlede system
— indgå driftsaftale med Bygningsstyrelsen for en periode på 4 år
— varetage uddannelse og kurser for superbrugere og almindelige brugere
— håndtere kontrakt med tredje leverandør af data.
Der skal være mulighed for automatisk synkronisering med andre IT-systemer vedr. sammenstilling af forbrugsdata med øvrige bygningsdata og opdatering af portefølje.
Projektet indeholder optioner på:
— etablering af drift af nye målerpunkter og hertil opskalering af driftsaftale og system, der prissættes i enhedspriser
— mulighed for fysisk overvågning af energiforbruget gennem dialog med kunder og ejendomsansvarlige. Herunder indgår praktisk energistyring, der kan klares på afstand, dvs. opsætning af tekniske budgetter på målerniveau, opsætning af alarmer på basis af analyser af målerdata, månedlige forbrugsvurderinger og kommentering både i logbog og ved telefonisk support. Det vil være en fordel, hvis det tilbudte energistyringsprogram indeholder dele af ovennævnte som automatiske processer.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

51000000, 51200000, 38551000, 38552000, 48900000, 72250000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:

II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 1. Option på etablering og drift af nye målerpunkter, hertil skalering af driftsaftale og system.
2. Option på manuel overvågning og opfølgning.


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Skal kontrakterne tildeles en sammenslutning af selvstændige firmaer, skal sammenslutningen oplyse dette ved prækvalifikationen og samtidig bekræfte, at deltagerne i givet fald påtager sig solidarisk hæftelse for opgavens udførelse og udpege en fælles befuldmægtiget. Ved konsortium forstås en til lejligheden dannet sammenslutning af selvstændige og af hinanden økonomisk uafhængige virksomheder.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysninger om firmanavn, adresse, telefonnr., e-mailadresse, kontaktperson og CVR-nummer.
2) Firmabeskrivelse, herunder ejermæssige og organisatoriske forhold.

3) Ansøgning om prækvalifikation skal vedlægges dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i nogen af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, nævnte situationer. Erklæring til udfyldelse kan hentes på Bygningsstyrelsens hjemmeside http://Bygningsstyrelsen.dk/vidensbyggeri/vejledninger-og-verktojer/byggesager
Hvis ansøgeren er en sammenslutning af selvstændige firmaer, skal dokumentation foreligge for hver enkelt deltager i sammenslutningen.

III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Revisorpåtegnet erklæring om ansøgerens samlede omsætning, egenkapital og resultat af primær drift for de seneste 3 regnskabsår.
Hvis ansøgeren er en sammenslutning, som nævnt under pkt. III.1.3), skal dokumentationen foreligge for hver enkelt deltager i sammenslutningen.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
5) Referencer for de betydeligste opgaver af samme eller lignende art udført indenfor de seneste 5 år. For hver af referencerne ønskes oplyst projekternes størrelse og tidspunktet for gennemførelsen.
6) Oplysning om gennemsnitlig antal beskæftigede de seneste 3 år.
Hvis ansøgeren er en sammenslutning af selvstændige firmaer, skal dokumentationen foreligge for hver enkelt deltager i sammenslutningen for såvel 5) som 6).


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej


III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Tilstrækkelig økonomisk styrke, faglige kvalifikationer og virksomhedens erfaring fra tilsvarende eller lignende opgaver med hensyn til størrelse, kompleksitet og indhold. Ordregiver vil på grundlag heraf sikre en sammensætning, der skønnes at give den bedst mulige konkurrence.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
31.3.2014 - 12:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger
Tilbuds-, kontrakts- og arbejdssproget vil være dansk.
Prækvalifikationen vil blive afholdt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodning om prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskravene alene kan ske via Byggeweb Udbud.
Vejledning til adgang og support:

Adgang sker via »www.byggeweb.dk/www.docia.com« med ansøgerens egen brugerprofil. Har du allerede et byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://byggeweb.dk og vælg »Login« og følg vejledningen.
2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder.
3. I »Personligt område« vælg boksen »Søg efter offentligt udbud«.
4. Indtast Byggeweb udbudsnummer TN526755 og tryk »Søg«.
5. Udbuddet »Levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme - Prækvalifikation« fremkommer. Vælg OK.
6. Åbn udbuddet ved at vælge »Byggeweb Udbud« og udbudsnavn »Levering af energistyringssystem (EMS) til kontorejendomme - Prækvalifikation« i oversigten.
7. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.
Mangler du et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://byggeweb.dk og vælg »Login« og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledningen.
2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledning.
Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen http://byggeweb.dk og vælg »Login« og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledning.
Support:

Såfremt der er tekniske spørgsmål til afvikling af udbuddet i Byggeweb Udbud, kan Byggeweb Support vederlagsfrit kontaktes på enten +45 35255250 eller »support@byggeweb«.
Ansøger skal være opmærksom på, at det er ansøgers eget ansvar, i god tid og indenfor afleveringsfristen, at sikre adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af ansøgningen.
Udbudsportal og aflevering:
Udbudsportalen består af supplerende materiale og et sæt afleveringskrav.
Ansøges der som et konsortium, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fælles ansøgning, er det nødvendigt i forhold til Byggeweb, at konsortiet udpeger én repræsentant, som oploader materiale/dokumenter for samtlige konsortiemedlemmer eller lignende.
Som ansøger er der i hele perioden adgang til portalen helt frem til fristen for aflevering, hvor portalen automatisk lukker for yderligere afleveringer. Såfremt ansøgning ikke er gennemført inden afleveringsfristen, betragtes afleveringen ikke som gennemført.
Portalen vil gøres tilgængelig i uge 10, 2014.
Udvalgte ansøgere skal til sin tid, i forbindelse med afgivelse af tilbud, afgive tro og love-erklæring i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om forfalden gæld til det offentlige samt erklæring om overholdelse af arbejdsklausul i henhold til ILO-konventionen nr. 94, ratificeret af Danmark 22.7.1995.

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 33291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Der henvises til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.
Senest samtidig med indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud skal klager skriftlig underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for Klagenævnet.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28.2.2014

Send til en kollega

0.053