23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 047-079345
Offentliggjort
07.03.2014
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

Addresse
Rambøll Danmark A/S, Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53, Att: Robert Falkentoft, 2300 København S, Telefon: +45 51618704, Mail: rf@ramboll.dk, Internet: www.ramboll.dk

Anmodning om deltagelse

Til
14.04.2014 Kl. 12:00

Addresse
Rambøll Danmark A/S, Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53, Att: Robert Falkentoft, 2300 København S, Telefon: +45 51618704, Mail: rf@ramboll.dk, Internet: www.ramboll.dk

Udbyder

I/S Amager Ressourcecenter

L107 Stikprøveanlæg for et nyt affaldsforbrændingsanlæg i København


I/S Amager Ressourcecenter

Varer
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

I/S Amager Ressourcecenter
Kraftværksvej 31
Att: Lars Juel Rasmussen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 32689300
Mailadresse: ljr@a-r-c.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.a-r-c.dk

Yderligere oplysninger fås her: Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Allé 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
DANMARK
Telefon: +45 51618704
Mailadresse: rf@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
DANMARK
Telefon: +45 51618704
Mailadresse: rf@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
DANMARK
Telefon: +45 51618704
Mailadresse: rf@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk

I.2)Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme


I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
L107 Stikprøveanlæg for et nyt affaldsforbrændingsanlæg i København.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kraftværksvej 31, 2300 København S, DANMARK.

NUTS-kode DK011

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Denne udbudsbekendtgørelse vedrører I/S Amager Ressourcecenters indgåelse af en elektromaskinel kontrakt i forbindelse med opførelsen af stikprøveanlæg til kontrol af erhvervs eller andet affald der tilgår det nye forbrændingsanlæg Amager Bakke.
Stikprøveanlægget skal indeholde modtage/opbevaringsanlæg for nævnte affald, herefter transport og fordeling af affald på rystebord/transportbånd hvor affaldet spredes ud og kontrolleres. Uønskede elementer frasorteres ved hjælp af overhead kraner til forskellige containere. Overvågning vil foregå via kamerasystem og anlægget skal kunne betjenes fra et lokalt kontrolrum eller fra det overordnet kontrolrum.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

42417200 - FC02, 42418000 - FC02

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Modtageanlæg med opsamling, system til spredning af affald f.eks. med rysterender eller andet, evt. transportbånd, overhead kraner, elarbejder samt selvstændig styring med signaludveksling til og betjening fra overordnet SRO-anlæg.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.10.2014 Færdiggørelse 1.7.2016



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Den valgte leverandør skal stille bankgaranti for leverancens konditionsmæssige opfyldelse samt bankgarantier, som nærmere specificeret i udbudsbetingelserne. Bygherre (I/S Amager Ressourcecenter) stiller ikke betalingsgarantier.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Projektet finansieres af bygherren. Betalingsbetingelser vil fremgå af udbudsbetingelserne.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis flere virksomheder i forening (fx som et konsortium) ansøger om prækvalifikation, forpligtes hver enkelt deltager i konsortiet direkte og solidarisk overfor I/S Amager Ressourcecenter. Konsortiet skal udpege en af sine deltagere, som overfor I/S Amager Ressourcecenter kan forpligte konsortiet og de øvrige konsortiedeltagere. De under pkt. III.2.1)-III.2.3) krævede oplysninger skal vedlægges konsortiets ansøgning for hver enkelt deltager i dette.


III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende ansøgere er udelukket fra at blive prækvalificeret:
Ansøgere, mod hvem der er afsagt en endelig dom vedrørende
(i) deltagelse i en kriminel organisation som defineret i artikel 2, stk. 1, i Rådets fælles aktion 98/733/RIA,
(ii) bestikkelse som defineret i henholdsvis artikel 3 i Rådets retsakt af 26.5.1997 og artikel 3, stk. 1, i Rådets fælles aktion 98/742/RIA,
(iii) svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser eller
(iv) hvidvaskning af penge som defineret i artikel 1 i Rådets direktiv 91/308 EØF af 10.6.1991 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge.
Endvidere er følgende ansøgere udelukket fra at blive prækvalificeret:
Ansøgere,
(i) hvis bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, som har indstillet sin erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning,
(ii) hvis bo er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning,
(iii) som ved en retskraftig dom ifølge landets forskrifter er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed,
(iv) som i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået en alvorlig fejl, som I/S Amager Ressourcecenter bevisligt har konstateret,
(v) som ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark,
(vi) som ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark,
(vii) som svigagtigt har givet urigtige oplysninger ved meddelelsen af oplysningerne i dette afsnit, eller har undladt at give disse oplysninger.
Ansøgere skal vedlægge ansøgningen en erklæring på tro og love om, at ingen af de ovennævnte forhold er gældende for ansøgeren. Såfremt ansøger er et konsortium skal en sådan erklæring på tro og love foreligge fra hver enkelt deltager i konsortiet.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Som dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen skal ansøger vedlægge:
— Regnskaber fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Bevis for optagelse i aktie-, anparts- eller faglige registrer.
— Firmastruktur og ejerskab.
Såfremt ansøger er et konsortium skal oplysninger og dokumentation fremlægges for hver enkelt konsortiedeltager.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Som dokumentation for ansøgers tekniske formåen skal ansøger vedlægge oplysninger vedrørende:
Ansøgers organisation, der skal vises som diagram med funktionsområder. Hvis funktionsområder påtænkes varetaget af underleverandører, skal dette anføres. Der skal redegøres for, at ansøger råder over nødvendig teknisk udstyr samt medarbejdere med den nødvendige erfaring.
Ønsker ansøgeren, at eventuelle underleverandører vurderes sammen med ansøger, skal der vedlægges erklæring fra underleverandøren om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for opgaven og at ansøgeren kan disponere frit over disse.
Erklæringen skal være juridisk bindende for ansøger og underleverandør(er). Der kan fremsendes oplysninger for vurdering af flere underleverandører på samme arbejde.
Referenceliste over ansøgers erfaring med sammenlignelige opgaver udført gennem de seneste 5 år.
Hver reference skal så vidt muligt indeholde følgende oplysninger:
— Bygherre og årstal
— Beskrivelse af arbejdet
— Hvorvidt opgaven er udført som total-, hoved-, fag eller underleverandør.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej


IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.4.2014 - 12:00


IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. engelsk.
Andet: Udbudsmaterialet vil alene foreligge på engelsk.


IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.7)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger:
Prækvalifikationsmaterialet afleveres i et eksemplar i papirform og et eksemplar på CD eller USB-nøgle.
I/S Amager Ressourcecenter vil prækvalificere maksimalt fem ansøgere til videre deltagelse i udbuddet. Prækvalifikation af ansøgere vil ske ud fra vurdering af ansøgernes sammenlignelige referencer samt teknisk og økonomisk formåen.
I tilfælde af en ansøgers manglende opfyldelse af formelle krav i forbindelse med ansøgningen forbeholder I/S Amager Ressourcecenter sig at gå frem efter proceduren i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011. I/S Amager Ressourcecenter er dog ikke forpligtet til at gøre brug af denne mulighed.


VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus — Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291010
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
3.3.2014

Send til en kollega

0.047