23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 048-079625
Offentliggjort
10.03.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lufdhwsngl

Anmodning om deltagelse

Til
02.04.2014 Kl. 12:00

Addresse
www.ibinder.com

Udbyder

Det Sociale Boligselskab

Opdateringer

Rettelse
(17.03.2014)

I stedet for:

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal fremsende oplysninger for følgende punkter e-g. Oplysninger e-g kræves ikke af ansøgerens underentreprenører. Hvis ansøgeren er et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet fremsende oplysninger for punkter e-g.

e. Oplysninger for:

01. Virksomhedens samlede omsætning i de seneste 3 års.

02. Soliditetsgrad.

03. Virksomhedens resultat før skat iht. det seneste regnskabsår.

04. Egenkapital iht. det seneste regnskabsår. Oplysninger skal være bekræftet med revisorerklæring eller egenerklæring. Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttende regnskabsår og de ovenfor anførte tal beregnes ud fra de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.

f. Kopi af relevant gældende erhvervsansvarsforsikring.

g. Erklæring fra garantistiller om at garanti iht. AB92 kan stilles uden forbehold.

(Anmodningsmateriale skal sendes pr. e-mail i pdf-format, som angivet ovenfor under pkt. III.2.1).
Læses:
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal fremsende oplysninger for følgende punkter e-g. Oplysninger e-g kræves ikke af ansøgerens underentreprenører. Hvis ansøgeren er et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet fremsende oplysninger for punkter e-g.

e. Oplysninger for:

01. virksomhedens samlede omsætning i de seneste 3 år.

02. Soliditetsgrad.

03. Virksomhedens resultat før skat iht. det seneste regnskabsår.

04. Egenkapital iht. det seneste regnskabsår.

Oplysninger skal være bekræftet med revisorerklæring eller egenerklæring. Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttende regnskabsår og de ovenfor anførte tal beregnes ud fra de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.

f. Kopi af relevant gældende erhvervsansvarsforsikring.

g. Erklæring fra garantistiller om at garanti iht. AB92 kan stilles uden forbehold.





I stedet for:

VI.3) Yderligere oplysninger:

Sociale klausuler:

Det Sociale Boligselskab Brøndbyparken ser gerne, at der etableres et partnerskab med de vindende entreprenører om etablering af praktikpladser og midlertidige jobfunktioner i forbindelse med entreprisen. Entreprenørerne er derfor efter kontraktindgåelse forpligtet til at deltage i et indledende møde med bygherren om muligheden for at etablere praktikpladser og midlertidige jobfunktioner i forbindelse med entreprisen. Nærmere oplysninger vil fremgå af udbudsmaterialet.

Anmodning:

Gennemførelsen af tilbudsfasen vil foregå digitalt, idet det bemærkes, at tildelingsbreve vil blive udsendt til den af tilbudsgiver oplyste kontaktpersons mailadresse.

For håndteringen af udbuddet har ordregiver valgt at benytte udbudsportalen iBinder:

www.ibinder.com Udbudsmaterialet er således tilgængeligt på udbudsportalen iBinder.

Adgang til udbudsportalen iBinder kan ske via nedenstående link, hvor tilbudsgiver gives adgang til udbudsmaterialet.

http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lufdhwsngl

Første gang der logges på systemet, skal tilbudsgives udfylde relevante kontaktinformationer.

Evt. spørgsmål til systemet kan rettes til Michael Vielsted Berntsen, mvb@rubowarkitekter.dk Henvendelser vil blive besvaret snarest muligt og senest næstkommende arbejdsdag efter Michael Vielsted Berntsen har modtaget e-mail fra tilbudsgiver.

Det er gratis for tilbudsgivere at få adgang til udbudsportalen iBinder.

Tilbudslister vil være tilgængelige på iBinder under »Tilbudslister«. Udfyldt og underskrevet tilbud skal afleveres under fanebladet »Tilbud« i iBinder.

Spørgsmål:

Eventuelle spørgsmål skal sendes til Michael Vielsted Berntsen, mvb@rubowarkitekter.dk Spørgsmål skal stilles senest den 21.3.2014. Spørgsmål som fremsendes efter denne dato vil alene blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage før prækvalifikationsfristens udløb.

Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:

Sociale klausuler:

Det Sociale Boligselskab Brøndbyparken ser gerne, at der etableres et partnerskab med de vindende entreprenører om etablering af praktikpladser og midlertidige jobfunktioner i forbindelse med entreprisen.

Entreprenørerne er derfor efter kontraktindgåelse forpligtet til at deltage i et indledende møde med bygherren om muligheden for at etablere praktikpladser og midlertidige jobfunktioner i forbindelse med entreprisen.

Nærmere oplysninger vil fremgå af udbudsmaterialet.

Anmodning:

Gennemførelsen af prækvalifikationsfasen samt den efterfølgende tilbudsfase vil foregå digitalt, idet det bemærkes, at meddelelse om hvem der prækvalificeres samt tildelingsbreve vil blive udsendt til den af ansøger/tilbudsgiver oplyste kontaktpersons mailadresse. For håndteringen af prækvalifikationsfasen har ordregiver valgt at benytte udbudsportalen iBinder: www.ibinder.com

Ansøgere skal ved anmodning om prækvalifikation uploade anmodningsmateriale i fanen »ANMODNING« på følgende link på iBinder:

http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=hdreahnlou

Det er gratis for ansøgere/tilbudsgivere at få adgang til udbudsportalen iBinder.

Alt materiale skal samles i 1 pdf pr. ansøger. Fil navngives således: PQ BRØNDBYPARKEN, entreprisenavn, navn på ansøger.

Spørgsmål:

Eventuelle spørgsmål skal sendes til Michael Vielsted Berntsen, mvb@rubowarkitekter.dk Spørgsmål skal stilles senest den 21.3.2014. Spørgsmål som fremsendes efter denne dato vil alene blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage før prækvalifikationsfristens udløb.

Brøndbyparken afd. 1, renovering og modernisering (Rettet) (Rettet)


Det Sociale Boligselskab

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Det Sociale Boligselskab
Brøndbyparken, Nygårds Plads 7
Kontaktpunkt(er): Rubow Arkitekter A/S, Skt. Annæ Passage, Bredgade 25 X, 1260 København K
Att: Michael Vielsted Berntsen
2605 Brøndby
DANMARK
Telefon: +45 69131643
Mailadresse: mvb@rubowarkitekter.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Offentligt organ



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Brøndbyparken afd. 1, renovering og modernisering.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Brøndby.

NUTS-kode DK012


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Projektet Brøndbyparken afd. 1, renovering og modernisering omfatter renovering og modernisering af eksisterende boligblokke samt opførsel af nyt fælleshus. Projektets arbejder omfatter følgende delopgaver:
Facader og altaner m.m. Rækkehuse og tværblokke i alt 539 boliger
Installationer og badeværelser i tværblokke, 282 boliger
Ventilation i rækkehusbebyggelsen, 209 boliger
Ældre- og handicapegnede boliger, 48 boliger
Sikring af stabilitet i rækkehusene

Fælleshus, ca. 750 m2
Parkering
Fællesarealer
Etablering af dræn og kloakforhold
Arbejderne udbydes i følgende fagentrepriser/storentrepriser:
01. Facader og fælleshus
02. Vinduer og døre i facader
03. Indv. VVS
04. Ventilation
05. Indv. el
06. Indv. tømrer/snedker
07. Indv. murer
08. Elevator
09. Anlæg.


II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Fremgår af pkt. II.1.5) og »Oplysninger om delaftaler«.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option 1.
Omfatter: Entreprise 01. Facader og fælleshus. Entreprise 02. Vinduer og døre i facader.
Blok 11 udføres med forskudte facadepartier mod altan.
Option: Blok 11 udføres med lige facadepartier som øvrige blokke.
Option 2.
Omfatter: Entreprise 01. Facader og fælleshus. Entreprise 02. Vinduer og døre i facader.
Kældervinduer i tværblokke udskiftes til nye.
Option: Kældervinduer tilmures.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 42 (fra tildeling af kontrakten)



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Entreprise 01. Facader og fælleshus

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5)
01.01 Murerarbejder
Efterisolering og skalmuring af langfacader, rækkehuse og tværblokke
Efterisolering og puds på gavle, rækkehuse og tværblokke
Eftermontering og renovering af bindere, rækkehuse og tværblokke
Gulvoverflader, fælleshus
Arbejder ifb. med toiletter, fælleshus
Tegltag, fælleshus
01.02 Nedrivning
Udtagning og deponering af vinduer, rækkehuse og tværblokke
Nedrivning af pilastre, rækkehuse og tværblokke
Nedrivnig af brystningsmur langs altangange, rækkehuse
01.03 Stålarbejder
Stabiliserende stålsystem, rækkehuse
Stålkonstruktion for altaner, tværblokke
Dtålbjælker og søjler, fælleshus
01.04 Altaner
Etablering af fiberbetonaltaner, tværblokke
01.05 Blikkenslager
Tagrender og nedløb, rækkehuse og tværblokke samt fælleshus
01.06 Jord/betonarbejder
Fugtsikring langs kældervægge, tværblokke
Påstøbning af konsoller for bæringer af ny skalmur, tværblokke
Etablering af sokler, tværblokke
Kloakarbejder, fælleshus
Fundamenter og terrændæk, fælleshus
Betonelementer, fælleshus
01.07 Tømrer/snedkerarbejder
Forlængelse af stikspær langs tagkanter, rækkehuse og tværblokke
Reetablering af terrasseoverdækninger, rækkehuse
Lette trappeoverdækninger, rækkehuse og tværblokke
Nye træhegn imellem baghaver, rækkehue
Nye træhegn omkring forhaver, rækkehuse
Let ydervægskonstruktion, fælleshus
Tagkonstruktion inkl. spærleverance, fælleshus
Indv. gipsarbejder, fælleshus
Aptering, fælleshus
01.08 Malerarbejder
Indvendige væg- og loftoverflader, fælleshus
01.09 EL-arbejder
El i facader, rækkehuse og tværblokke
El-installationer, fælleshus
01.10 VVS-arbejder
VVS-installationer, fælleshus
01.11 Ventilationsarbejder
Ventilation, fælleshus
01.12 Byggeplads
Fælles byggeplads for samtlige entreprenører



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 155 000 000 og 181 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Entreprise 02. Vinduer og døre i facader

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
Levering af udv. døre og vinduer
Montering af udv. døre og vinduer.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 28 000 000 og 33 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Entreprise 03. Indv. VVS

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
Udskiftning af alle vand og afløbsinstallationer, tværblokke
Omlægning af vand og varmeledninger ifm. etablering af elevatorer ved ældre- og handicapegnede boliger
Vand, afløb og sanitet i nye køkkener i ældre- og handicapegnede boliger.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 18 000 000 og 22 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Entreprise 04. Ventilation

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
Ventilation med genvinding i boliger.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 17 000 000 og 20 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Entreprise 05. Indv. EL

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
Omlægning af elinstallationer i loftrum og kælder
Installationer i udvidede badeværelser, tværblokke
Etablering af lys i loftrum
Elinstallationer i lejligheder der omdannes til ældre- og handicapegnede boliger.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 6 000 000 og 8 500 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Entreprise 06. Indv. tømrer og snedker

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
Efterisolering af kælderlofter
Etablering af dampspærre og efterisolering af lofter over ældre- og handicapegnede boliger
Nyt stuegulv ved fremrykkede facader, tværblokke
Arbejder ifm. indretning af ældre- og handicapegnede boliger
Arbejder ifm. nye badeværelser
Etablering af røgventilation i opgange med ny elevator
Tilpasning af tagkonstruktion ifm. etablering af røgventilation og elevatorer
Etablering af dækkonstruktion og opklodsning til ventilationsanlæg i tagrum.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 17 000 000 og 21 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Entreprise 07. Indv. murer

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
07.01 Nedrivningsarbejder:
Nedrivning af vægge og gulve ifm. indretning af ældre- og handicapegnede boliger
Nedrivning af vægge og gulve ifm. udvidelse af badeværelser, tværblokke
Skæring af dæk og vægge ifm. installering af elevatorer.
07.02 Murerarbejder:
Gulv og vægge i nye udvidede badeværelser
Indretning af ældre- og handicapegnede boliger inkl. badeværelser
Nye døråbninger inkl. ståloverliggere, tværblokke
Tilmuring af eksist. åbninger, tværblokke.
07.01 Betonarbejder:
Etablering af elevatorgrupper inkl. dræn i opgange med ældre- og handicapegnede boliger.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 14 000 000 og 17 500 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Entreprise 08. Elevator

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5).
Etablering af elevator i opgange med ældre- og handicapegnede boliger.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 3 600 000 og 4 600 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Entreprise 09. Anlæg

1)

Kort beskrivelse

Se også II.1.5)
09.01 Nedrivning
Nedrivning af kældertrappe, blok 5
Fjernelse af lyskasser, rækkehuse
09.02 Jord/betonarbejder
Udgravning langs kældervægge
Jordarbejder ifm. p-pladser, ramper, forarealer, reetablerig af baghaver, gavle mm.
09.03 Kloakarbejder
Nye brønde og stikledninger
Udskiftning af stikledninger og brønde pga. gravearbejder ved facader
Nye drænledninger langs blokke inkl drænpumpebrønde
09.04 El-arbejder
Lysmaster ved p-pladser
Lysmaster lange legegade
Standere ved stier
Effektbelysning ved fællesområder
09.05 Anlægsgartnerarbejder
Ny parkeringsplads og - udearealer ved fælleshus
Nye ankomst- og havearealer ved rækkehuse og etageblokke
Udvidelse af p-pladser ved etageblokke ved Bredager
Terrænændringer og forbedringer i fælles friarealer
09.06 Smed
Gelænder og rækværker



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 24 000 000 og 28 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

I henhold til AB92.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

I henhold til AB92 med ordregivers fravigelser, tilføjelser og uddybninger.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Ansøgning skal indgives af én ansvarshavende fagentreprenør. Der tegnes på dette udbud kontrakt med én fagentreprenør.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Entreprenøren skal skriftligt underrette bygherren om indgåelse af aftaler med underentreprenører og væsentlige leverandører. Yderligere forpligter entreprenøren sig til at sikre, at de ansatte, som entreprenøren og eventuelle underentreprenører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn- og ansættelsesforhold, der ikke er ugunstigere end de løn- og ansættelsesforhold, der er gældende på den egn, hvor arbejdet udføres.
Overholder entreprenøren ikke denne forpligtelse, og medfører dette et berettiget krav fra de ansatte, kan bygherren tilbageholde vederlag til entreprenøren med henblik på at tilgodese dette krav.
Entreprenøren skal endvidere på bygherrens opfordring dokumentere, at denne er registreret i relevante registre som f.eks. Registeret for Udenlandske Tjenesteydere (RUT) og E-indkomstregisteret.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 01. Firmanavn, adresse, CVR-nummer, telefon, e-mailadresse, selskabsform samt ejerforhold. For storentreprenøren kontaktperson oplyses: navn, telefonnummer og e-mail.
02. Tro og love-erklæring om ubetalt gæld til det offentlige, jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
03. Tro og love-erklæring om, at ansøgeren ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til Rådets direktiv 2004/18/EF med senere ændringer.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal fremsende oplysninger for følgende punkter e-g. Oplysninger e-g kræves ikke af ansøgerens underentreprenører. Hvis ansøgeren er et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet fremsende oplysninger for punkter e-g.
e. Oplysninger for:
01. Virksomhedens samlede omsætning i de seneste 3 års.
02. Soliditetsgrad.
03. Virksomhedens resultat før skat iht. det seneste regnskabsår.
04. Egenkapital iht. det seneste regnskabsår. Oplysninger skal være bekræftet med revisorerklæring eller egenerklæring. Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttende regnskabsår og de ovenfor anførte tal beregnes ud fra de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.
f. Kopi af relevant gældende erhvervsansvarsforsikring.
g. Erklæring fra garantistiller om at garanti iht. AB92 kan stilles uden forbehold.
(Anmodningsmateriale skal sendes pr. e-mail i pdf-format, som angivet ovenfor under pkt. III.2.1).



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
05. Referenceliste i skemaform for sammenlignelige renoveringsopgaver, udført igennem de seneste 3 regnskabsår, med angivelse af: entreprisesum, type af opgave, tidspunkt for udførelsen og bygherre.
06. Oversigt i skemaform over virksomhedens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede igennem de seneste 3 regnskabsår.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der modtages ansøgninger fra flere egnede ansøgere end de efterspurgte 5, vil der blive foretaget en videregående selektion, hvor der vil blive lagt vægt på følgende:
— Erfaring med lignende byggerier.
— Erfaring med gennemførelse af renoveringsstøttesager i Landsbyggefondens regi.
— Erfaring med alment byggeri.
— Erfaring med renovering af bygninger i drift/beboede lejemål.
— Anden erfaring/referencer som skønnes relevant i forhold til den konkret udbudte opgave. Virksomhedens økonomiske soliditet.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

1086.



IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

2.4.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Sociale klausuler:
Det Sociale Boligselskab Brøndbyparken ser gerne, at der etableres et partnerskab med de vindende entreprenører om etablering af praktikpladser og midlertidige jobfunktioner i forbindelse med entreprisen. Entreprenørerne er derfor efter kontraktindgåelse forpligtet til at deltage i et indledende møde med bygherren om muligheden for at etablere praktikpladser og midlertidige jobfunktioner i forbindelse med entreprisen. Nærmere oplysninger vil fremgå af udbudsmaterialet.
Anmodning:
Gennemførelsen af tilbudsfasen vil foregå digitalt, idet det bemærkes, at tildelingsbreve vil blive udsendt til den af tilbudsgiver oplyste kontaktpersons mailadresse.
For håndteringen af udbuddet har ordregiver valgt at benytte udbudsportalen iBinder:

www.ibinder.com Udbudsmaterialet er således tilgængeligt på udbudsportalen iBinder.
Adgang til udbudsportalen iBinder kan ske via nedenstående link, hvor tilbudsgiver gives adgang til udbudsmaterialet.

http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lufdhwsngl
Første gang der logges på systemet, skal tilbudsgives udfylde relevante kontaktinformationer.

Evt. spørgsmål til systemet kan rettes til Michael Vielsted Berntsen, mvb@rubowarkitekter.dk Henvendelser vil blive besvaret snarest muligt og senest næstkommende arbejdsdag efter Michael Vielsted Berntsen har modtaget e-mail fra tilbudsgiver.
Det er gratis for tilbudsgivere at få adgang til udbudsportalen iBinder.
Tilbudslister vil være tilgængelige på iBinder under »Tilbudslister«. Udfyldt og underskrevet tilbud skal afleveres under fanebladet »Tilbud« i iBinder.
Spørgsmål:

Eventuelle spørgsmål skal sendes til Michael Vielsted Berntsen, mvb@rubowarkitekter.dk Spørgsmål skal stilles senest den 21.3.2014. Spørgsmål som fremsendes efter denne dato vil alene blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage før prækvalifikationsfristens udløb.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævn for Udbud
Dahlerups Pakhus — Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 35291000

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

(Der er ikke et officielt mæglingsorgan i Danmark)


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister:
Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren begrænset udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
I andre tilfælde skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby København
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

3.3.2014

Send til en kollega

0.078