23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 209-361456
Offentliggjort
28.10.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
27.11.2013 Kl. 10:00

Addresse
www.byggeweb.dk

Udbyder

Arena CPHX P/S

Opdateringer

Resultat
(03.12.2014)

Section V: Award of contract
Contract No: E09 Lot title: Plumbing

V.1)

Date of contract award decision:

17.9.2014



V.2)

Information about offers

Number of offers received by electronic means: 4



V.3)

Name and address of economic operator in favour of whom the contract award decision has been taken


Brøndum A/S
Sleipnersvej 4
4100 Ringsted
DENMARK
E-mail: pan@brondum.dk
Telephone: +45 57616300
Internet address: www.brondum.dk
Fax: +45 57618533


V.4)

Information on value of contract

Total final value of the contract:
Value: 31 318 127 DKK
Excluding VAT



V.5)

Information about subcontracting

The contract is likely to be sub-contracted: yes
Value or proportion of the contract likely to be sub-contracted to third parties:
Not known

Copenhagen Arena – Entreprise E09 – VVS (Resultat)


Arena CPHX P/S

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Arena CPHX P/S
c/o Realdania, Jamers Plads
Att: Christian Spang-Thomsen, Construction Manager
1551 København
DANMARK
Telefon: +45 70116666
Mailadresse: e-09@arenacphx.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.copenhagen-arena.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.byggeweb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Se VI.3) Yderligere oplysninger
DANMARK
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Andet: Offentligt Privat Partnerskab


I.3)Hovedaktivitet
Fritid, kultur og religion


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Copenhagen Arena – Entreprise E09 – VVS.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse af bygge- eller anlægsarbejdet, uanset med hvilke midler, efter den ordregivende myndigheds specifikationer
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ørestad Syd, København, Danmark.

NUTS-kode DK011

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Realdania og Københavns Kommune samarbejder om at udvikle en større indendørs arena i København, Danmark, gennem selskabet Arena CPHX P/S (herefter benævnt ACPHX). Arenaen skal imødekomme en stærk lokal og regional efterspørgsel efter underholdnings, kultur- og sportsarrangements faciliteter. Arenaen skal medvirke som generator for økonomisk vækst og udvikling. Copenhagen Arena vil udgøre en vigtig brik i Københavns image og bidrage til livet i byen, dens befolkning og besøgende i fremtiden. Copenhagen Arena vil blive markedsført nationalt og internationalt og være af høj kvalitet sammenlignet med tilsvarende faciliteter i verden, med henblik på at tiltrække de bedste kunstnere og arrangementer fra hele verden. Arenaen vil få en kapacitet på ca. 15.000 tilskuere og vil inkludere ca. 1.000 Premium loungesæder, en række restauranter og lounges samt 16 loger med kapacitet til 12-15 personer i hver. Anlægssummen er for hele arenaen samlet budgetteret til ca. 700.000.000 DKK.
Live Nation har indgået aftale med Arena CPHX P/S om at leje arenaen ved dens færdiggørelse.
Arenaen er placeret i Ørestad Syd, et nyt distrikt mellem lufthavnen og indre by, hvor arenaen skal virke som katalysator for investeringer i de planlagte udbygninger, der vil omgive arenaen.
3XN med underrådgiverteam (HKS, Arup, ME Engineers og Planit-ie) er udpeget som vinder af designkonkurrencen og projekterer arenaen i tæt samarbejde med Arena CPHX P/S og Live Nation.
Arena CPHX P/S vil forestå byggeledelse, styring og koordinering mellem entrepriserne.
Prækvalifikation afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodning om prækvalifikation og deltagelse udelukkende kan foregå via ByggeWeb Udbud, jf. punkt VI.3).
Denne kontrakt – Entreprise E09 – er én af en række entreprisekontrakter, der udbydes i stor- og/eller fagentrepriser til udførelse af arenaen. Denne kontrakt omhandler levering og montering af VVS-installationer i forbindelse med opførelse af arenaen.
Det er muligt at blive prækvalificeret til at afgive bud og evt. få tildelt mere end én kontrakt.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45212000, 45200000, 45000000, 45212171, 45330000, 45332000, 45332200, 45332400

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til punkt II.1.5).
VVS entreprisen på Arena omfatter (men er ikke begrænset til) komplette installationer af brugsvand, sanitet, afløb, tagafvanding, varme, klimaanlæg, køling, lufttæpper, teknik rum, udvendige vand installationer, m.m. Anlægget indeholder ca. 225 toiletter, 150 urinaler, 150 håndvaske i toilet rum samt diverse andre sanitets installationer til f.eks. køkkener.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Ordregiver har ikke nogen planlagte optioner men holder muligheden for fremtidige optioner åben.


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 25.11.2014. Færdiggørelse 27.8.2015



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
15 % i henhold til AB92 og udbudsmaterialet i øvrigt.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Bygherrens betalingsfrist er 20 kalenderdage efter modtagelse af faktura.
Vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af entreprenører, skal konsortiedeltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og direkte hæftelse for Arena CPHX P/S, og mindst én af konsortiedeltagerne skal have fuld prokura over konsortiet.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Kontrakten er underlagt særlige vilkår, herunder ILO s konvention No. 94 vedrørende Løn- og Arbejdsvilkår, Københavns Kommunes krav til private virksomheder vedrørende beskæftigelse af praktikanter samt FN s Global Impact-regler særligt vedrørende sociale og etiske hensyn ved indkøb.
AB92 med tilføjelser og afvigelser vil være gældende sammen med kontrakten. Kontrakten vil være underlagt dansk lovgivning.
Udbudsmateriale og projektmateriale vil kunne forekomme på dansk og engelsk.


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal afgive oplysninger i henhold til afleveringskrav på Byggeweb Udbud:
1) Oplysninger om ansøgeren, i form af firmanavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, kontaktperson, ejerforhold/selskabsform og CVR-nummer eller tilsvarende.
2) Erklæringen om at ansøgeren ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f) anførte situationer. Ansøgere, der befinder sig i en af de i art. 45, stk. 1 og 2, anførte situationer, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Skabelon findes på Byggeweb Udbud.
Hvis ansøger er et konsortium, bedes dokumentation for punkt 1 og 2 fremlagt for hver enkelt deltager i konsortiet.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal afgive oplysninger i henhold til afleveringskrav på Byggeweb Udbud:
1) Oplysninger om ansøgerens økonomiske forhold i form af nøgletal for de seneste tre tilgængelige regnskabsår i form af omsætning, overskudsgrad og soliditet. Såfremt virksomheden har eksisteret i en kortere årrække, skal der fremlægges nøgletal for det/de år, hvor der er aflagt årsregnskab. Virksomheder, der endnu ikke har aflagt årsregnskab, skal dokumentere virksomhedens økonomiske og finansielle kapacitet ved revisorerklæring.
2) Erklæring fra virksomhedens revisor eller ledelse om, hvorvidt og i givet fald hvordan omsætning, overskudsgrad og soliditet for perioden siden aflæggelse af seneste regnskab afviger væsentligt fra nøgletallene i årsregnskabet.
Skabelon findes på Byggeweb Udbud
Såfremt ansøger er et børsnoteret selskab, vil en erklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse har været anledning til at afgive børsmeddelelser, være tilstrækkeligt. Såfremt der har været afgivet børsmeddelelser vedrørende regnskabet, skal disse vedlægges.
3) Dokumentation for relevant ansvarsforsikring med oplysning om forsikringsselskab og policenummer, ansvarsbegrænsning og selvrisiko.
Hvis ansøger er et konsortium, skal dokumentation for punkt 1), 2) og 3) foreligge fra hver enkelt deltager i konsortiet.
Hvis ansøger planlægger at løse opgaven med væsentlig bistand fra underentreprenører, skal dokumentation for punkt 1), 2) og 3) foreligge fra de væsentligste underentreprenører. En underentreprenør er væsentlig, hvis hans entreprisesum skønsmæssigt udgør 20 % eller mere af den samlede entreprisesum.
Hvis virksomheden er afhængig af den økonomiske og finansielle kapacitet i andre juridiske enheder, skal den ansøgende virksomhed præsentere et bindende tilsagn fra sådanne enheder om at sikre de nødvendige ressourcer. Ligeledes skal ansøgningen specificere sådanne enheders økonomiske og finansielle kapacitet.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal afgive oplysninger i henhold til afleveringskrav på Byggeweb Udbud:
1) Relevante referencer fra opgaver af tilsvarende størrelse og kompleksitet som den udbudte kontrakt inden for de seneste 5 (fem) år. Maksimalt 10 referencer bedes fremsendt. Referencerne bedes indeholde en kort beskrivelse af det udførte arbejde, oplysning om ansøgers rolle og ansvarsområder på den enkelte opgave, samt oplysning om opgavens størrelse i DKK.
Skabelon findes på Byggeweb Udbud.

2) Nøgletal, der er sammenlignelige med tal beregnet af Byggeriets Evalueringscenter, for overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed og som modsvarer reglerne om brug af nøgletal inden for det statslige byggeri iht. bekendtgørelse nr. 1469 af 16. december 2009, § 9. Oplysningerne kan gives i form af et eller flere såkaldte »faktablade« og »karakterbøger«. Hvis ansøgeren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal ansøgeren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 6, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år fra den daværende ordregiver, der dokumenterer, at ansøgeren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på områderne. Yderligere informationer og vejledning om nøgletal kan findes på: www.byggeevaluering.dk
3) Oplysning om gennemsnitligt antal medarbejdere pr. år fordelt på faggrupper for hvert af de seneste 3 år.
Hvis ansøger er et konsortium, skal dokumentationen for punkt 1)-3) foreligge for hvert enkel deltager i konsortiet. Hvis ansøger planlægger at løse opgaven med væsentlig bistand fra underentreprenører, skal dokumentationen foreligge for de væsentligste underentreprenører. En underentreprenør er væsentlig, hvis hans entreprisesum skønsmæssigt udgør 20 % eller mere af den samlede entreprisesum.

III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Arena CPHX P/S vil udvælge de 5 ansøgere, der har de bedste kompetencer vurderet ud fra oplysninger afgivet i henhold til del III.2.2) og III.2.3). Der vil særlig blive lagt på referencernes relevans og størrelse, ansøgerens økonomisk formåen, ansøgerens dokumenterede evne til at aflevere rettidigt, opretholde et godt arbejdsmiljø, aflevere i god kvalitet og til kundens tilfredshed og hensigtsmæssigheden af ansøgerens medarbejderantal og fordelingen heraf i relation til den udbudte kontrakt.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.11.2013 - 10:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger

Anmodning om prækvalifikation skal ske via: www.byggeweb.dk
Har du allerede et Byggeweb-Log in:
1. Log in ved at taste dine personlige brugerinformationer.
2. I »personligt område« vælg boksen »søg efter offentlige udbud«.
3. Indtast Byggeweb-udbudsnummer TN759450 og tryk »Søg«.
4. Når korrekt prækvalifikation er fundet, vælg »OK«.
5. Åbn prækvalifikationen ved at vælge fanebladet »Applikationer«/»Byggeweb Udbud«, og tryk på prækvalifikationsnavnet.
6. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig aflevering af prækvalifikationsansøgning.
Mangler du et Byggeweb Log in:

— Gå til internetadressen: http://www.byggeweb.dk vælg »Ny bruger«, og følg vejledningen.
Har du mistet dine personlige brugerkoder:
— Vælg »Log in«, tryk »Glemt brugernavn/password?«, og følg vejledning.
Såfremt ansøger er et konsortium eller forventer at have underentreprenører, der udfører 20 % eller mere af den forventede entreprisesum, skal der rettes henvendelse direkte til Byggeweb på tlf. +45 35245250 med henblik på korrekt oprettelse på Byggeweb.
i) Uanset at der ikke er tale om statsbyggeri, skal det oplyses, at byggeprojektet forventes evalueret i overensstemmelse med reglerne i Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16. december 2009 om nøgletal for statsbyggeri mv. Kontrakten vil indeholde betingelser herom. Dette medfører, at alle entreprenører og underentreprenører skal medvirke til at indsamle oplysninger under byggeprocessen til brug for beregning af nøgletal. Der henvises i øvrigt til kravene i bekendtgørelsen.

ii) Yderligere materiale om arenaen generelt findes på: www.copenhagen-arena.dk
iii) Eventuelle spørgsmål og svar vil i anonymiseret form blive offentliggjort på Byggeweb Udbud.
iv) Ansøgerne vil i forbindelse med tilbudsafgivelsen blive bedt om at aflevere en tro og love erklæring vedførende forfalden ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997.
v) Arena CPHX P/S forbeholder sig ret til at kræve en Serviceattest eller tilsvarende forud for kontraktindgåelse.

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Tidsfrister og procedure for at indgive klager er fastsat i Lov Nr. 492 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. af 12. maj 2010. I henhold til § 7, stk. 1, i Lov nr. 492 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Arena CPHX P/S har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Senest samtidig med fremsendelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal kopi af klagen fremsendes til udbyder.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Jura og Udbud
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/udbudsomraadet/

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24.10.2013

Send til en kollega

0.062