23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 223-387635
Offentliggjort
18.11.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
16.12.2013 Kl. 11:00

Addresse
Årstiderne Arkitekter P/S
Danmark
Dalgasgade 11
Att: Bent Veller Hansen
7400 Herning

Udbyder

Bomidtvest, Ikast

Opdateringer

Resultat
(07.01.2015)

Den 4.11.2014 er kontrakten blandt 4 modtagne tilbud blevet tildelt:
C.C. Contractor A/S
Nygade 44
7400 Herning
Telefon: +45 97124611



I stedet for:
VI.3) Yderligere oplysninger:
—.

Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:
Anmodningen skal fremsendes i 2 papireksemplarer samt i en digital PDF-udgave på CD-rom eller USB-stik. Materialet returneres ikke.

Bomidtvest – Afd. 630 – Østbyen – område C, Ikast (Rettet) (Resultat)


Bomidtvest, Ikast

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Bomidtvest, Ikast
Islandsgade 3
Kontaktpunkt(er): Bomidtvest
Att: Flemming Roi Madsen
7430 Ikast
DANMARK
Telefon: +45 96603118
Mailadresse: fm@bomidtvest.dk
Fax: +45 97152272

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.bomidtvest.dk

Yderligere oplysninger fås her: Årstiderne Arkitekter P/S
Danmark
Dalgasgade 11
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Bent Veller Hansen
7400 Herning
DANMARK
Telefon: +45 96280834
Mailadresse: bvh@aarstiderne.dk
Fax: +45 97224215
Internetadresse: www.aarstiderne.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Årstiderne Arkitekter P/S
Danmark
Dalgasgade 11
7400 Herning
DANMARK

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Årstiderne Arkitekter P/S
Danmark
Dalgasgade 11
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Bent Veller Hansen
7400 Herning
DANMARK
Telefon: +45 96280834
Mailadresse: bvh@aarstiderne.dk
Fax: +45 224215
Internetadresse: www.aarstiderne.dk

I.2)Type ordregivende myndighed

I.3)Hovedaktivitet

I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Bomidtvest – Afd. 630 – Østbyen – område C, Ikast.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderparken 1-29, Ikast.
NUTS-kode


II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Boligselskabet Bomidtvest, Ikast, udbyder hermed arbejdet med renovering af boligbebyggelsen afd. 630 - Østbyen, område C, Ikast, hvad angår renovering af boliger, tage og facader.
Der påregnes prækvalificeret ca. 5-7 entreprenører til at afgive tilbud.
Byggeriet udbydes i hovedentreprise. Der konkurreres på »billigste pris«.
Område C: (opført i 1965)
112 boliger fordelt på 6 boligblokke (3 boligblokke er med altangang)
Byggeriet er opført i røde mursten og med bølgeeternit tag.
Facaderne bibeholdes, med undtagelse af 3 vestvendte gavle, som efterisoleres/ommures.
Eks. lette facadepartier/vinduer ved altaner og altangang, udskiftes. Der udføres delvis nye altaner. Der efterisoleres i tagrum, og der udføres ny tagbeklædning med bølgeeternitplader.
Lejligheder får nye baderum, samt nyt ventilationsanlæg.
De 36 boliger i altangangsblokkene, renoveres med tilgængelighed for handicappede.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:

II.2.2)Oplysninger om optioner

II.2.3)Oplysninger om forlængelse

II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

III.1.4)Andre særlige vilkår

III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Firmanavn, adresse, CVR-nr., tlf.nr., kontraktperson og emailadresse.
2) Beskrivelse af ansøgers selskabsform og primære arbejdsområder, organisations- og ejerstruktur samt antal medarbejdere.
3) Tro og love erklæring om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 samt vedr. udbudsdirektivet art. 45, stk. 1 og 2. Vedlagte koncept for den udvidede erklæring skal anvendes. Denne erklæring skal vedstås ved kontraktindgåelse.
5) Såfremt ansøgning om prækvalifikation er fra et konsortium, skal oplysninger anført under 1) til 3) angives for alle deltagerne i konsortiet.
6) Såfremt ansøgningen om prækvalifikation er fra et konsortium, skal konsortiets organisation med hensyn til opgaver og ansvarsområde beskrives.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Erklæring med de seneste 3-års regnskabsårs reviderede nøgletal (minimum omsætning, resultat og egenkapital). Såfremt virksomheden har eksisteret i en kortere årsrække, ledsages anmodningen af en tilsvarende dokumentation i den udstrækning denne foreligger, dog minimum for sidste regnskabsår. De økonomiske nøgletal skal være påtegnet af revisor.
2) Erklæring fra virksomheden om, at der ikke er sket væsentlige ændringer siden sidste regnskabsår.
3) Erklæring om virksomhedens omsætning for tilsvarende opgaver de seneste 3 år eller inden for virksomhedens levetid, hvis denne er kortere end 3 år.
4) Dokumentation for relevant erhvervsforsikring, herunder dækningssummer, selvrisiko og angivelse af forsikringsselskab.
5) Såfremt ansøgning om prækvalifikation er fra et konsortium, skal oplysningerne anført under 1) til 4) angives for alle deltagerne i konsortiet.
6) Erklæring fra Garantistiller om, at garanti iht. AB92 kan stilles uden forbehold
7) Bankerklæring om, at bydende er solvent og banken betragter denne som en seriøs samarbejdspartner.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) At virksomheden har en positiv egenkapital.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Beskrivelse af ansøgers væsentligste referencer, som dokumenterer erfaring med tilsvarende projekter gennemført inden for de seneste 3 år eller i en kortere periode, hvis virksomheden ikke har eksisteret i 3 år.
2) For hver reference oplyses kunde, aftaleform (total- eller hoved entreprise), byggeriets areal, byggeperiode fra kontrakt til aflevering, afleveringstidspunktet, entreprisesum, samt en kort beskrivelse af bygningen. Der må højst afleveres 10 referencer.
3) Beskrivelse af virksomhedens KS-system.
4) Entreprenøren skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i bekendtgørelse nr. 1469 af 16. december 2009 om nøgletal for statsbyggerier m.v., herunder især fra tilsvarende entrepriseopgaver som den udbudte, såfremt den konkrete anslåede entreprisesum overstiger 1 500 000 DKK ekskl. moms (dvs. aflevere et eller flere relevante »faktablade«).
5) Hvis entreprenøren har fået beregnet nøgletal for mindst tre tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år, skal entreprenøren tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9, herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal samt oplysning om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en »karakterbog«).
6) Hvis entreprenøren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal entreprenøren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5.
Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, der dokumenterer, at entreprenøren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på de 4 områder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1) Virksomheden skal have erfaring med byggesager med minimum samme kompleksitet som den udbudte opgave.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udbyder udvælger 5-7 kvalificerede tilbudsgivere på grundlag af de modtagne anmodninger. Hvis et større antal kvalificerede firmaer anmoder om deltagelse, vil tilbudsgiverne blive udvalgt efter en samlet vurdering af hvilken gruppe af tilbudsgivere, der vil give den mest effektive konkurrence og størst mulig sikkerhed for udbyder. Dette betyder, at der blandt firmaer med betryggende økonomisk kapacitet, udvælges de firmaer der præsenterer de mest relevante referencer.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Laveste pris


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
Afd. 630 – Område C.


IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
16.12.2013 - 11:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
20.12.2013


IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Kampmannsgade 1
1780 København V
Telefon: +45 33307621

VI.4.2)Indgivelse af klager

VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrencestyrelsen
Nyropsgade 30
1780 København
Telefon: +45 72268000

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15.11.2013

Send til en kollega

0.062