Fakta om udbudet
Offentliggjort
22.11.2013
Udbudstype
Begrænset udbud
Bestilling af materiale
Addresse
www.middelfart.dk/Virksomhed/Indkøb%20og%20udbud/Udbud
Anmodning om deltagelse
Addresse
Teknik- og Miljøforvaltningen
Plan og Byg
Middelfart Kommune
Østergade 21
5580 Nørre Aaby
Att.: Søren Yding
E-mail: soren.yding@middelfart.dk
Udbyder
Middelfart Kommune
Totalrådgivning for om- og tilbygning af Båring Skole, Asperup
Middelfart Kommune
Middelfart Kommune ønsker Totalrådgivning i forbindelse med ombygning, renovering og pædagogisk opdatering af de fysiske rammer på Båring Skole, Byvejen 29, 5466 Asperup.Ydelsen der udbydes omfatter forundersøgelser, detailprojektering, udarbejdelse af udbudsmateriale samt indhentning af tilbud, tilsyn i forbindelse med udførelsesfasen samt aflevering og udarbejdelse af vedligeholdelsesvejledninger og afholdelse af 1 års aflevering.
Totalrådgiverydelsen tager afsæt i et udarbejdet pædagogisk byggeprogram med bilag i form af funktionsdiagrammer og skematiske etageplaner med angivelse af bygningens principielle hoveddisponering.
Det samlede budget til håndværkerudgifter ekskl. moms forventes at andrage kr. 13 mio. ekskl. moms
Udvælgelseskriterier for prækvalifikation:
Rådgiver skal dokumentere, at firmaet er i besiddelse af den nødvendige viden og erfaring med at løse opgaven. Desuden skal firmaet have tilstrækkelig kapacitet til at løse opgaven inden for tidsplanen.
Følgende kriterier ønskes dokumenteret/oplyst:
a. Firmaoplysninger: Firmanavn, adresse, telefon, og e-mail, selskabsform samt generelle oplysninger om firmaets hovedformål, startår samt kontaktperson, der repræsenterer tilbudsgiveren.
b. Firmaets økonomiske forhold: Opgørelse af omsætning, resultat, balance og egenkapital for de seneste 3 år.
Erklæring fra virksomheden, eller virksomhedens revisor om, at der ikke er sket væsentlige ændringer i virksomhedens balance og egenkapital siden seneste regnskabsår skal vedlægges. Hvis der er sket væsentlige ændringer, skal de økonomiske nøgletal (omsætning, resultat, balance og egenkapital) opgjort pr. 1.10.2013 vedlægges.
Nøgletal skal gives for samtlige medvirkende firmaer.
c. Firmaets kapacitet og organisering: En beskrivelse af firmaets organisering, herunder oplysning om årlige gennemsnitlige antal beskæftigede medarbejdere fordelt på relevante personalegrupper og/eller de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos virksomhedens medarbejdere gennem de seneste 3 år.
d. Firmaets referencer relateret til skolerenoveringer: Relevante referencer der dokumenterer ansøgers erfaring med:
- Projektering, byggeledelse, fagtilsyn og opfølgning for skoler eller tilsvarende byggerier,
- Samarbejde, brugerprocesser og dialog med brugere og andre interessenter for skoler eller tilsvarende byggerier.
- Energioptimering af eksisterende bygninger.
For alle referencer bør følgende oplysninger indgå:
- Projektnavn og størrelse (håndværkerudgifter og m2),
- opgaver udført af ansøger,
- tidspunkt,
- sted for udførelsen,
- navnet på bestiller/ordregiver.
Oplysningerne gives for alle medvirkende i ansøgningen og relevante referencer (max. 5 pr. medvirkende) gives for hver enkelt deltager.
Højst 3 år gamle referencer.
OBS! prækvalifikationsmaterialet må højst omfatte 10 sider.
Udvælgelse til at afgive tilbud: Ud fra en samlet objektiv helhedsvurdering af det med ansøgningen indsendte materiale, vil bestiller blandt de egnede ansøgere udvælge 5 ansøgere, der efter bestillers opfattelse har de bedste tekniske og faglige kompetencer og skaber den bedste konkurrence om kontrakten.
Ansøgernes tekniske og faglige kompetencer vil blive vurderet på:
• Evne til og erfaring med at løse opgaver sammenlignelige med den forestående opgave (50%)
• Firmaets kapacitet, dvs. mulighed for at opfylde tidsplanen (35%)
• Økonomisk soliditet (15%)
Der ydes ikke vederlag for arbejdet i forbindelse med udarbejdelse af materiale til prækvalifikationsanmodningen.
Procedure for afgivelse af tilbud efter udvælgelse
De kvalificerede firmaer afgiver et fast tilbud på den samlede opgave, som skal være Middelfart Kommune i hænde 3 uger efter tilsendelse af supplerende materiale.
Tilbud afgives med baggrund i annoncen med tilhørende bilag, og supplerende materiale som: Udbudsbrev, pædagogisk byggeprogram med bilag i form af funktionsdiagrammer og skematiske etageplaner med angivelse af bygningens principielle hoveddisponering, miljøscreening (asbest, bly, PCB),paradigma for totalrådgivningsaftale, eksisterende tegninger og geotekniske oplysninger.
Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige. Underkriterier udleveres sammen med det supplerende materiale.
Der udarbejdes en kontrakt for rådgivningsarbejdet (med grundlag i ABR89).
Kontaktoplysninger for spørgsmål: Søren Yding, Middelfart Kommune, Plan og Byg , tlf.:8888 4809
Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation: Anmodning om prækvalifikation skal i 2 eksemplarer indsendes eller mailes til forvaltningen inden fredag den 15. december 2013
Udvælgelsen vil ske i uge 4 2014.
Adresse for anmodning om deltagelse: Teknik- og Miljøforvaltningen, Plan og Byg, Middelfart Kommune, Østergade 21, 5580 Nørre Aaby, Att.: Søren Yding, E-mail: soren.yding@middelfart.dk.