23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 225-515155
Offentliggjort
22.11.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Rigspolitiet

Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreduvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter


Rigspolitiet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Michelle Sigersted Andersen
Telefon: +45 45156565
E-mail: MAN068@POLITI.DK
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreduvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver ønsker at anskaffe en løsning til digitalisering af særakter. En særakt er en samling af tidligere strafferetlige afgørelser mod en borger, og særakten omfatter oplysninger om strafbare forhold samt personlige oplysninger. Særakterne anvendes i forbindelse med efterforskning, tiltalevurdering/sagsforberedelse eller berammelse af retsmøde. Den udbudte kontrakt omfatter udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter, jf. pkt. II.2.4).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212517
72261000
72262000
72263000
72267000
72268000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Landlystvej 34, 2650 Hvidovre

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

1) Baggrund og formål:

Ordregiver ønsker at digitalisere særakterne som et led i digitaliseringen af justitsvæsenet. Arbejdet med særakter foregår i dag ved, at særakterne og de tilhørende personlige oplysninger indsamles og distribueres papirbaseret. Ordregiver ønsker at digitalisere særakterne, således at særakter kan rekvireres via en digital blanket. Særakten fremsendes efterfølgende digitalt. Digitaliseringen af særakterne skal centraliseres under Politiets Administrative Center (PAC) i Holstebro som et særaktkontor i tilknytning til Kriminalregisteret.

Ordregiver idriftsætter i 2018 et ESDH system baseret på Workzone, og løsningen til håndtering af digitale særakter, skal baseres på ordregivers ESDH system. Ordregiver vil således placere en kopi af ESDH systemet i en særskilt silo med henblik på, at de fremtidige løsning til digital håndtering af særakterne skal være kompatibelt med denne kopi.

Ordregiver varetager selv drift af leverandørtest-, kundetest- og driftsmiljø.

2) Ydelser:

Kontrakten omfatter følgende hovedydelser, som vil blive uddybet nærmere i udbudsmaterialet:

A. Udvikling og etablering af løsningen:

Leverandøren skal udvikle og etablere løsningen med fokus på brugervenlighed og sikkerhed. Løsningen skal være kompatibel med en kopi af Kundens ESDH system.

2.1) Udvikling af en løsning med følgende elementer:

(a) Konfigureret brugergrænseflade så sagsbehandling understøttes,

(b) Indlæsning af scannet PDF fil så filnavn vises i en oversigt,

(c) Modtage data fra egenudviklede digitale formularer og vise informationen i oversigt,

(d) Modtage PDF filer vedhæftet egenudviklede digitale formularer og vise filer i oversigt,

(e) Samle PDF filer i én PDF fil sorteret og med indholdsfortegnelse,

(f) Placeret samlet PDF fil i en folderstruktur,

(g) Sende samlet PDF som krypteret mail til ekstern mailadresse,

(h) Slette filer efter et defineret tidsrum,

(i) Sende autogenerede mails til interne og eksterne mailadresser.

B. Vedligeholdelse og support:

Leverandøren skal levere vedligeholdelse og support af løsningen, som udvikles af leverandøren. Dette vil bl.a. omfatte opdatering af programmel, overholdelse af sikkerhedskrav mv. Leverandøren skal varetage den support bestående af 3. level support samt telefonisk støtte til 2. level support. 1. og 2. level support (med telefonisk støtte fra leverandøren) varetages af ordregiver selv. Vedligeholdelse og support vil ikke omfatte den kopi af ESDH-systemet, som Løsningen er baseret på.

C. Videreudvikling:

Leverandøren skal løbende og i takt med den teknologiske udvikling videreudvikle løsningen bl.a. som følge af ændrede og nye lovgivningskrav, herunder ændrede og nye krav til ordregivers behandling af persondata, ændringer i trusselsbilledet samt ændringer nødvendiggjort i forhold til understøttelse af det forretningsmæssige behov, såsom fx videreudvikling af løsning til en portalløsning eller ændringer i procedurerne for ordregivers sagsbehandling, herunder automatisering af manuelle arbejdsgange, eller ændrede tekniske forhold hos ordregiver, herunder integrationer til Kundens øvrige løsninger.

D. Konsulent- og ophørsydelser bistand:

Leverandøren skal til levere konsulentydelser, herunder uddannelse, samt ophørsydelser ved ophør, herunder ved hjemtagelse eller overdragelse til en ny leverandør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 214-490599
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreduvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har konstateret, at det udsendte udbudsmateriale ikke fuldt ud dækker ordregivers forretningsmæssige behov, bl.a. som følge af fejl i vægtningen af delkriterier samt øvrige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, hvorfor nærværende udbud annulleres.

Ordregiver vil tilrette udbudsmaterialet men henblik på et fornyet udbud. Ordregiver forventer, at et fornyet udbud vil blive offentliggjort i løbet af d. 20.11.2018.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/11/2018

Send til en kollega

0.047