23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 226-518038
Offentliggjort
23.11.2018
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Aarhus kommune, Borgmesterens Afdeling, Økonomistyring og Finans

Vindere

(23.11.2018)
KMD A/S
Lautrupparken 40
Ballerup

Leveringsaftale i henhold til SKI Rammeaftale 02.06 Standardsoftware. Delaftale 4: Standardsoftware kompatibel med SAS software


Aarhus kommune, Borgmesterens Afdeling, Økonomistyring og Finans

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Aarhus kommune, Borgmesterens Afdeling, Økonomistyring og Finans
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Jan Trosborg
E-mail: jt@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Leveringsaftale i henhold til SKI Rammeaftale 02.06 Standardsoftware. Delaftale 4: Standardsoftware kompatibel med SAS software

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aarhus kommune har til hensigt at indgå leveringsaftale i henhold til SKI rammeaftale 02.06 Standardsoftware delaftale 4. Leveringsaftalen omfatter Aarhus Kommunes indkøbsanalysesystem.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 500 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelse i punkt II.1.4.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 51
Pris - Vægtning: 49
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der indgår i kontrakten en option om, at Aarhus Kommune kan tilkøbe modulet "KMD Indkøbsanalyse kobling af økonomi".

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Aarhus Kommune har gennemført miniudbud af Kommunens Indkøbsanalyse system, miniudbuddet er gennemført i forbindelse med Aarhus Kommune ønsker en fortsat anvendelse af et indkøbsanalysesystem. Aarhus Kommune har i forbindelse med miniudbuddet lagt vægt på, at indkøbsanalysesystemet er SAS Kompatibelt. Det gennemførte miniudbud udspringer af en udbudt SKI rammeaftale (rammeaftale nummer 02.06 delaftale 4), hvorfor det er Aarhus Kommunes vurdering, at leveringsaftalen vedrørende indkøbsanalysesystemet er en udbudt kontrakt. Det er desuden Aarhus Kommunes vurdering at de gennemførte ændringer i miniudbudsmaterialet kan rummes indenfor de i rammeaftalen beskrevne rammer for tilpasninger af miniudbudsmaterialet. Herudover er det Aarhus Kommunes vurdering, at ændringerne udgør en ikke væsentlig ændring af miniudbudsmaterialet. Nærmere oplysninger om de konkrete ændringer kan rekvireres hos kontaktpersonen i punkt I.I.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
21/11/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
KMD A/S
26911745
Lautrupparken 40
Ballerup
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Opmærksomheden henledes på, at den i punkt V.2.1 angivne dato er datoen for beslutning om tildeling af leveringsaftalen. Leveringsaftalen vil først blive indgået efter udløbet af standstill perioden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Viborg
8800
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I tilfælde, hvor ordregiver forud for kontraktindgåelsen har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten, uden forudgående offentliggørelse af en Udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet efter dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregivers beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/11/2018

Send til en kollega

0.047