Fakta om udbudet
Udbyder
Forsyningstilsynet
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af digitalt indberetningssystem
Forsyningstilsynet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33750250
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Jonna Burskov
Telefon: +45 41715400
E-mail: enao@forsyningstilsynet.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://energitilsynet.dk/om-os/forsyningstilsynet/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af digitalt indberetningssystem
Udbuddet omfatter support, vedligeholdelse og videreudvikling af Forsyningstilsynets eksisterende digitale indberetningssystem (herefter løsningen). Løsningen er en fleksibel og digital indberetningsløsning, hvor Forsyningstilsynet selv udfører opgaverne relateret til indberetning, herunder redigerer i allerede eksisterende digitale indberetningsskemaer og evt. opretter nye digitale indberetningsskemaer. Leverandøren skal efter en opstartsfase forestå vedligeholdelsen, supporten og videreudviklingen af løsningen. Kontrakten omfatter ikke drift, idet drift varetages af Statens-It. Leverandøren skal i kontraktens løbetid loyalt samarbejde med Statens-It.
Udbuddet omfatter levering af vedligeholdelse, support og videreudvikling af ordregivers nuværende digitale indberetningssystem ENAO (herefter løsningen). Løsningen er en digital selvbetjeningsløsning baseret på Microsoft SharePoint, Microsoft InfoPath og Microsoft SQL Server, hvor brugere indberetter økonomiske og tekniske data til ordregiver. Brugerne indberetter årligt en lang række obligatoriske data vedr. deres virksomhedsdrift til ordregiver. Derudover kan brugerne ad hoc indsende bl.a. vedtægter og tekniske bestemmelser, når det er relevant. Løsningen sikrer, at brugerne nemt og intuitivt kan indberette oplysninger, at brugerne kan få overblik over indberettede data år for år, at data kan trækkes ud af løsningen, og at ordregiver selv kan administrere blanketter til indberetning. Løsningen integrerer til ordregivers ESDH-system ”Public 360” og til CVR-registreret. Der anvendes NemID ved login i løsningen. Brugerne kan tilgå løsningen via hjemmesiden http://enao.energitilsynet.dk/ eller via virk.dk Hjemmesiden består på nuværende tidspunkt af følgende sektioner, som brugerne ser, når de logger ind på løsningen via virk.dk: Ny indberetning, Mine indberetninger, Mine vedhæftninger og Stamdata.
De udbudte hovedydelser omfatter bl.a. følgende:
A. Vedligeholdelse:
Leverandøren påtager sig at udføre vedligeholdelse af løsningen, herunder bl.a.
— fejlretning af både fejl og incidents,
— levering og installation af nye versioner og releases/opdateringer/patches,
— forebyggende vedligeholdelse,
— vedligeholdelse af dokumentation,
— licensadministration i forbindelse med vedligeholdelse af løsningen,
— bistå ordregiver med at sikre en tilstrækkelig it-sikkerhed i forhold til løsningen og håndtere persondata i henhold til gældende lovgivning.
Vedligeholdelsen skal være i overensstemmelse med de af ordregiver fastsatte servicemål.
B. Support:
Leverandøren påtager sig at udføre support af systemet, herunder bl.a.
— ved en service desk, hvor ordregivers henvendelser vedr. incidents, fejl og spørgsmål (support) behandles,
— ved håndtering af fejl og incidents,
— bistå ordregiver med vejledning, f.eks. i forbindelse med oprettelse af nye blanketter eller ændringer i eksisterende blanketter.
C. Videreudvikling:
Leverandøren forpligter sig til efter bestilling fra ordregiver og indgåelse af aftaler herom, at foretage videreudvikling, herunder bl.a. tilføjelser af yderligere funktionalitet til løsningen.
Endvidere skal der leveres tilknyttet rådgivning og konsulentydelser i forhold til løsningen samt bistand med ophørsydelser i forbindelse med kontraktens ophør. Leverandøren skal desuden levere programmel til erstatning af ordregivers eksisterende licenser til standardprogrammel, som udløber ved ophør af ordregivers eksisterende aftale.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af digitalt indberetningssystem
Del VI: Supplerende oplysninger
Baggrunden for annullation af udbuddet skyldes, at ordregiver kun har modtaget ét tilbud med en tilbud pris, der væsentligt overstiger den af ordregiver anslåede værdi for kontrakten. Ordregiver forventer derfor snarest muligt at offentliggøre et nyt udbud med revideret udbudsmateriale. Ordregiver opfordrer alle interesserede leverandører til at holde sig informeret om offentliggørelse af et nyt udbud af den i bekendtgørelsen omhandlede kontrakt.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk