23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 003-003555
Offentliggjort
04.01.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Folketingets Ombudsmand

Kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system


Folketingets Ombudsmand

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Folketingets Ombudsmand
33946384
Gammeltorv 22
København K
1457
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
Telefon: +45 51617987
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ombudsmanden.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/278774

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72267100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter en kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ordregivers eksisterende ESDH-system (Public 360), som ordregiver har en tidsubegrænset brugsret til.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72267000
72268000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hos enten ordregiver eller leverandøren.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Komtrakten omfatter vedligeholdelse og videreudvikling af ordregivers eksisterende ESDH-system (Public 360), som ordregiver har fået tilpasset, og som ordregiver har en tidsubegrænset brugsret til.

Leverandøren skal fra overtagelsesdagen vedligeholde og supportere alle dele af systemet, herunder levere sådanne ydelser, der er nødvendige for at holde systemet i god og driftssikker stand, samt sikre, at systemet i hele kontraktens løbetid opfylder alle kontraktens krav og i øvrigt understøtter ordregivers forretningsmæssige mål.

Kontrakten skal således give ordregiver mulighed for at nyttiggøre licenserne i forholdt til et udbud af vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-systemet. Ordregiver råder over ca. 110 brugerlicenser.

Af rettighedsmæssige årsager er det alene Tieto som producent, der kan vedligeholde Public 360, hvorfor udbuddet i praksis forudsætter, at Tieto indtræder som underleverandør til samtlige de leverandører i markedet, der måtte være interesseret i udbuddet. Det påhviler i den forbindelse ordregiver at sikre, at der er en tilstrækkelig konkurrence mellem tilbudsgiverne.

I forbindelse med udbuddet udarbejder ordregiver en skriftlig instruks til Tieto, der sikrer, at Tieto behandler alle hovedleverandører lige, ligesom ordregiver løbende udøver den nødvendige kontrol hermed på basis af de i instruksen fastsatte kontrolmekanismer.

Ordregiver forestår selv driften af systemet.

Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale. Kontrakten omfatter således både leverandørens pligt til at levere vedligeholdelse af det eksisterende ESDH-system, ligesom der vil indgå et element af rammeaftale i forbindelse med ordregivers mulighed for i kontraktperioden at bestille ændringer og videreudvikling af systemet, så systemet løbende kan tilpasses udviklingen i ordregivers forretningsmæssige behov.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Metode og proces / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Kontraktlige vilkår / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 25
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse af kontrakten med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at anskaffelsen ikke kan opdeles, idet der er tale om udbud af en kontrakt om sammenhængende ydelser, som ikke kan opdeles i delaftaler henset til ordregivers behov for en samlet kontrakt med et samlet ansvar.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 178-403336
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af ESDH-system

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/12/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Tieto Denmark A/S
25680480
Kongevejen 400 C, Øverød
Holte
2840
Danmark
NUTS-kode: DK013
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 3 300 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver overgik til udbud med forhandling i medfør af udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2, da ordregiver i forbindelse med det offentlige udbud kun modtog ét tilbud, som var ikke-forskriftsmæssigt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/01/2019

Send til en kollega

0.047