Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 074-127074
Offentliggjort
15.04.2014
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
13.05.2014 Kl. 13:00
Addresse
Rambøll Danmark, Kolding Åpark 1, 2. sal, Kontaktpunkt(er): Modtagelse pr. mail, Att: Mikael Præstholm, 6000 Kolding, Telefon: +45 51613725, Mail: mklp@ramboll.dk,
Internet: www.ramboll.dk
Udbyder
Lejerbo, Kolding c/o Lejerbo
Campus Living Kolding — storentrepriseudbud
Lejerbo, Kolding c/o Lejerbo
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Lejerbo, Kolding c/o Lejerbo
Gammel Køge Landevej 26
Kontaktpunkt(er): Lejerbo
Att: Georg Schmidt
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 30845255
Mailadresse: ges@lejerbo.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.lejerbo.dk
Yderligere oplysninger fås her: Rambøll Danmark A/S
Kolding Åpark 1, 2. sal
Att: Mikael Præstholm
6000 Kolding
DANMARK
Telefon: +45 51613725
Mailadresse: mklp@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Lejerbo, Kolding c/o Lejerbo
Gammel Køge Landevej 26
Kontaktpunkt(er): Lejerbo
Att: Georg Schmidt
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 30845255
Mailadresse: ges@lejerbo.dk
Internetadresse: www.lejerbo.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll Danmark
Kolding Åpark 1, 2. sal
Kontaktpunkt(er): Modtagelse pr. mail
Att: Mikael Præstholm
6000 Kolding
DANMARK
Telefon: +45 51613725
Mailadresse: mklp@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Campus Living Kolding — storentrepriseudbud.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Design City, Kolding Åpark.
NUTS-kode DK032
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Der søges prækvalificeret 5-7 firmaer til afgivelse af tilbud på hver af følgende 3 typer storenterpriser:
1) Råhus: jord, pæle, kloak, beton, betonelementer, murer mv.
2) Kompletering: tømrer/snedker, facadelukning, tagdækning, inventar, gulv, maler, belægninger mv.
3) Teknik: VVS, ventilation, el m.v.
Projektet omfatter:
Ca. 83 undgdomsboliger fordelt på 3 350 m2 hertil kommer kælder, parkeringskælder og udearealer/opholdsarealer.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45211340
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Projektet omfatter:
Ca. 83 undgdomsboliger fordelt på 3 350 m2 hertil kommer kælder, parkeringskælder og udearealer/opholdsarealer.
Anslået værdi eksklusive moms: 37 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Storentreprise 1
1)
Kort beskrivelse
Storentreprise 1:
Jord, kloak, pæle, gartner, belægninger, beton, elementer, murer, slidlag, konstruktionsstål etc.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45211340
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Storentreprise 2
1)
Kort beskrivelse
Storentreprise 2:
Tømrer, snedker, inventar, gulv, maler, lofter, tagdækning, abtering mv.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45211340
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Storentreprise 3
1)
Kort beskrivelse
Storentreprise 3:
Teknik entreprise: VVS, Ventilation, el og svagstrøm.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45211340
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Iht. AB 92/iht. udbudsmaterialet.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Iht. AB 92/iht. udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: PQ-materialet fremsendes i elektronisk udgave til Rambøll.
Der henstilles til at entreprenørerne begrænser materialet i omfang.
Der skal afleveres kortfattet virksomhedsbeskrivelse, med kontaktinfo.
Der skal afleveres tro & love-erklæring om udelukkelsesgrunde (artikel 45, stk. 1 og 2).
Der vil ifbm. kontrahering blive krævet serviceattest.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Regnskabsoplysninger for de seneste 3 år.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
5 reference på sammenlignelige projekter.
Nøgletal/karakterbog iht. bekendtgørelse nr. 675 vedr. alment byggeri eller tilsvarende dokumentation.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 4: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Pr. storentreprise.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
13.5.2014 - 13:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
20.5.2014
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud i DK, Erhvervsstyrelsen
Dallerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 Kbh. Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@ebst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Der henvises til: www.udbudsportalen.dk og www.klfu.dk
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.4.2014