23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 015-032303
Offentliggjort
22.01.2019
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(22.01.2019)
ProActive A/S
Frederiksberg

Ændring af kontrakt vedr. support, vedligeholdelse, drift samt videreudvikling af www.HJV.dk


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Samina Gul Parvez
E-mail: gupa@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ændring af kontrakt vedr. support, vedligeholdelse, drift samt videreudvikling af www.HJV.dk

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at forhøje kontraktens økonomiske ramme fra de oprindeligt anslåede 70-90 000 000 DKK jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 233-423615, til 100-120 000 000 DKK. Overskridelsen vil derfor være på ca. 30 000 000 DKK svarende til ca. 33%.

Det er FMI’s vurdering, at denne ændring ikke udgør en væsentlig ændring af kontrakten, og at den derfor kan gennemføres uden afholdelse af en ny udbudsprocedure, jf. udbudslovens § 183.

Værdien i pkt. II.1.7) er derfor den anslåede værdi af kontraktændringen.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72100000
72200000
72210000
72500000
72600000
48000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at forhøje kontraktens økonomiske ramme fra de oprindeligt anslåede 70-90 000 000 DKK jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 233-423615, til 100-120 000 000 DKK. Overskridelsen vil derfor være på ca. 30 000 000 DKK, svarende til ca. 33%.

Det er FMI’s vurdering, at denne ændring ikke udgør en væsentlig ændring af kontrakten, og at den derfor kan gennemføres uden afholdelse af en ny udbudsprocedure, jf. udbudslovens § 183.

Værdien i pkt. II.1.7) er derfor den anslåede værdi af kontraktændringen.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udarbejdelse af Proof of Concept for opgradering af Sharepoint 2010 til Sharepoint 2013, samt mulighed for forlængelse á 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Tildelingen af kontrakten har været genstand for en forudgående udbudsprocedure, herunder offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 233-423615.

Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed offentliggøres, da FMI forudser et større samlet volumen på kontrakten end oprindeligt anført som økonomisk ramme. Der er tale om skalerbare ydelser, som er forudsat i kontrakten. Derfor indebærer ændringen en forhøjelse af den anslåede værdi af kontrakten. Det er FMI’s vurdering, at ændringen af den anslåede værdi ikke udgør en væsentlig ændring af kontrakten.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2015/S 233-423615

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
14/01/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
ProActive A/S
25790936
Frederiksberg
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 100 000 000.00 DKK / Højeste bud: 120 000 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Udvidelsen vil ikke blive udnyttet før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.

Tidsfrist for indgivelse af en klage til Klagenævnet for Udbud:

— Se klagenævnslovens § 7, stk. 3 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk),

— Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/01/2019

Send til en kollega

0.031