Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af screeningsudstyr til detektering af euforiserende stoffer i spyt
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Signe Groth Kisby
E-mail: SKI006@POLITI.DK
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819
Del II: Genstand
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af screeningsudstyr til detektering af euforiserende stoffer i spyt
Rigspolitiet udbyder rammeaftale om levering af screeningsudstyr til detektering af euforiserende stoffer i spyt.
Udbuddet omfatter følgende to separate delaftaler:
— Delaftale 1 – Levering af Aflæsningsinstrument og Testkit,
— Delaftale 2 – Levering af Engangstester.
Aflæsningsinstrument og Testkit
Rigspolitiet udbyder rammeaftale om levering af screeningsudstyr til detektering af euforiserende stoffer i spyt.
Delaftale 1 omfatter to af hinanden afhængige produkter:
1) Ordregivers leje af aflæsningsinstrumenter inkl. tilbehør mv. til brug for aflæsning af tilhørende testkit;
2) Køb af testkit, som er kompatible med de lejede aflæsningsinstrumenter og eventuelt kompatible med Dansk Politis eksisterende aflæsningsinstrument »Dräger Drug Test 5000«.
Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 6 000 000-10 000 000 DKK og er et estimat forbundet med betydelig usikkerhed, jf. udbudsbetingelserne pkt. 2.2.
Engangstester
Delaftale 2 omfatter indkøb af engangstester til detektering af euforiserende stoffer i spyt.
Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 3 500 000-6 000 000 DKK og er et estimat forbundet med betydelig usikkerhed, jf. udbudsbetingelserne pkt. 2.2.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Aflæsningsinstrument og Testkit
56523014
Lyskær 9
Herlev
2730
Norge
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Engangstester
Del VI: Supplerende oplysninger
**valg af leverandør er sket på baggrund af tildelingskriteriet. »bedste forhold mellem pris og kvalitet« med følgende underkriterier: 1) Kvalitet og 2) Pris. Tilbuddet er evalueret efter en model, hvor evaluering af pris først foregik efter, at evalueringen af underkriteriet »kvalitet« er foretaget.
Delaftale 2 »engangstester« er annuleret grundet, at ingen Tilbudsgivere kunne opfylde Mindstekrav - jf. Kravspecifikation.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk