Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
www.byggeweb.dk
Udbyder
Administrationsorganisation Lejerbo
Opdateringer
I stedet for:
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgere skal som minimum kunne dokumentere et positivt resultat før skat de seneste 2 regnskabsår samt en positiv egenkapital det seneste år. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal samtlige deltagere opfylde ovenstående krav.
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
3.6.2014 (13:00)
Læses:
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:
Der stilles ikke mindstekrav ved prækvalifikationen.
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
17.6.2014 (13:00)
Yderligere supplerende oplysninger
Berigtigelser eller tilføjelser i det korresponderende udbudsmateriale.
Yderligere oplysninger findes i det korresponderende udbudsmateriale.
Et vejledende notat om konsortiedannelse, juridisk struktur og ansvarsfordeling vil blive uploadet på Byggeweb under udbudsnummer TN466866-02.
I stedet for:
VI.3) Yderligere oplysninger:
—.
—.
—.
Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:
En virksomhed, der potentielt skal varetage den ingeniørmæssige og/eller arkitektmæssige del af ydelserne i henhold til rammeaftalen, kan kun være involveret i én anmodning om prækvalifikation, for så vidt angår disse ydelser. Dette gælder hvad enten virksomheden: 1) anmoder om prækvalifikation alene, 2) indgiver anmodning om prækvalifikation som en del af en sammenslutning af virksomheder (konsortium) eller 3) indgår som underrådgiver til en anden virksomhed eller til en sammenslutning af virksomheder, der anmoder om prækvalifikation.
Såfremt en virksomhed i strid med ovenstående er involveret i flere anmodninger om prækvalifikation, vil samtlige anmodninger blive afvist som ikke konditionsmæssige.
Med henblik på at etablere det bedst mulige konkurrencegrundlag ved udbuddet accepterer ordregiver, at den virksomhed, der skal varetage den landskabsmæssige del af ydelserne i henhold til rammeaftalen, kan være involveret i flere anmodninger om prækvalifikation. Dette gælder, hvad enten virksomheden selv er at betragte som formel anmoder om prækvalifikation som en del af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), eller indgår som underrådgiver til en virksomhed eller en sammenslutning af virksomheder, der anmoder om prækvalifikation.
Lejerbo - rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand - vest for Storebælt (Rettet) (Rettet)
Administrationsorganisation Lejerbo
TjenesteydelserDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Administrationsorganisation Lejerbo
CVR nr. 18213419
Gammel Køge Landevej 26
Kontaktpunkt(er): Lejerbo
Att: Marianne Sejerbo
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: mse@lejerbo.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.lejerbo.dk
Yderligere oplysninger fås her: emcon a/s
Ordrupvej 60, 5. sal
Att: Jette Stein
2920 Charlottenlund
DANMARK
Mailadresse: js@emcon.dk
Internetadresse: http://www.emcon.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: emcon a/s
Ordrupvej 60, 5. sal
Att: Jette Stein
2920 Charlottenlund
DANMARK
Mailadresse: js@emcon.dk
Internetadresse: http://emcon.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: emcon a/s via Byggeweb
Ordrupvej 60, 5. sal
2920 Charlottenlund
DANMARK
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Lejerbo — rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand — vest for Storebælt.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos ordregiver, hos tjenesteyder og på byggepladser vest for Storebælt.
NUTS-kode DK0
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 8
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 70 000 000 DKK
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Lejerbo udbyder rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand vest for Storebælt. Rammeaftalen omfatter arkitekt-, ingeniør- og landskabsarkitektrådgivning. Rådgiver skal være i stand til at yde rådgivning indenfor alle 3 områder. Det beror på de konkrete opgaver og projekter under rammeaftalen, om alle tre typer rådgiverydelser eller kun 1 eller 2 typer rådgiverydelser indgår. Tildeling under rammeaftalen skal kunne ske, så henholdsvis arkitekt-, ingeniør- og landskabsarkitekt kan fungere som totalrådgiver.
Lejerbo opfører, udlejer, administrerer, vedligeholder og moderniserer almene boliger med tilhørende faciliteter. Lejerbo kan også tilvejebringe lokaler til brug for sociale institutioner, herunder daginstitutioner. Under almene boliger hører familie-, ældre-, pleje-, ungdoms- og handicapboliger samt institutioner m.v. Rammeaftalen skal anvendes ved indkøb af rådgivning i forbindelse med disse opgaver og projekter. Det kan være såvel nybyggeri som ombygning og renovering af eksisterende byggeri med tilhørende udearealer.
Tildeling af kontrakter om konkrete opgaver eller projekter under rammeaftalen sker ved miniudbud enten som 1) totalrådgiver ved nybyggeri, ombygning og renovering i hoved-, stor- eller fagentrepriser eller som 2) rådgiver i forbindelse med andre opgaver, bl.a. totalentrepriser, renovering af enkelte bygningsdele f.eks. tag, afløb, belægning m.v. Opgavens karakter vil være afgørende for valget mellem de 2 typer miniudbud.
Ved miniudbud vil tildelingskriteriet være det økonomisk mest fordelagtige tilbud og der vil primært blive lagt vægt på kvalitative tildelingskriterier.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
71000000, 71200000, 71300000, 71400000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 70 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Kontrakten indgås på baggrund af ABR 89.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Ordregiver er en administrationsorganisation og kontrakter med ordregiver skal følge de regler, der til enhver tid gælder for almene boligorganisationer og disses byggeopgaver, herunder betingelser for støttet byggeri og beboerdemokrati. Ordregiver udfører opgaver for de boligorganisationer, der er tilknyttet ordregiver.
De konkrete rådgivningsopgaver skal evalueres i henhold til bekendtgørelse nr. 675 af 18.6.2010 om nøgletal for alment byggeri m.v. og kontraktbetingelserne vil indeholde bestemmelse herom. Bekendtgørelsen stiller bl.a. krav om op til 2 evalueringer af rådgiveren i byggeprojektet afhængig af, hvornår rådgiveren deltager i projektet, hvis det konkrete rådgiverhonorar overstiger 150 000 DKK ekskl. moms.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: De krævede oplysninger afleveres for alle firmaer i et evt. konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder.
Følgende oplysninger skal afleveres:
1. Firmaets fulde navn, selskabsform, CVR-nr., adresse, telefonnummer og evt. e-mail samt kontaktperson med dennes kontaktoplysninger, herunder e-mail. Ved konsortium oplyses endvidere, hvem der har bemyndigelse til at tegne konsortiet.
2. Tro og love-erklæring om at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet (direktiv nr. 2004/18/EF) art. 45, stk. 1 og 2.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: De nedenfor krævede oplysninger afleveres for alle firmaer i et evt. konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder.
Nystartede virksomheder, der ikke har mulighed for at fremlægge de nedenfor krævede oplysninger skal i stedet fremlægge en revisorerklæring, som kan dokumentere ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet.
Følgende oplysninger skal afleveres:
1. Revisorattesteret erklæring om nøgletal vedrørende omsætning, egenkapital og resultat før skat for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2. Oplysning om virksomhedens omsætning indenfor opgaver vedrørende almene boliger de seneste 3 år.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger), skal ansøger fremlægge dokumentation for, at de pågældende enheder har afgivet juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave. Derudover skal ansøger fremlægge oplysninger som nævnt i nr. 1) og 2) for den/de pågældende enheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgere skal som minimum kunne dokumentere et positivt resultat før skat de seneste 2 regnskabsår samt en positiv egenkapital det seneste år. Såfremt ansøgeren er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal samtlige deltagere opfylde ovenstående krav.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1. Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende opgaver, jf. afsnit II.1.5), som ansøgeren har gennemført indenfor de seneste 3 år, maks. 5 referencer pr. rådgiverydelse (henholdsvis arkitekt-, ingeniør- og landskabsarkitektrådgivning), med oplysning om beløb, sted, tidspunkt og bygherre.
2. Med baggrund i referencerne ønskes en redegørelse for, hvordan ansøgeren arbejder med kvalitet indenfor en budgetramme, hvordan ansøgeren arbejder med optimering af energiforbrug og indeklima i eksisterende bygninger, samt hvordan ansøgeren arbejder med overgangen fra det offentlige rum til bygningen (kantzoner).
3. Oplysning om virksomhedens samlede antal medarbejdere opdelt på medarbejderkategorier, jf. afsnit II.1.5), for de seneste 3 år.
4. Rådgivere skal aflevere nøgletal om kundetilfredshed for de betydeligste tidligere gennemførte rådgivningsopgaver indenfor de seneste 3 år efter reglerne i § 7 i bekendtgørelse nr. 675 af 18.6.2010 om nøgletal for alment byggeri m.v. Hvis rådgiveren har fået beregnet nøgletal af en evaluator for mindst 3 tidligere gennemførte rådgivningsopgaver inden for de seneste 3 år, skal rådgiveren tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 7, herunder et vægtet gennemsnit for nøgletallene om kundetilfredshed samt oplysning om det samlede antal evaluering (dvs. en »karakterbog«).
Hvis rådgiveren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal rådgiveren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen attesteret af en uvildig tredjepart, jf. bekendtgørelsens § 7, stk. 5. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders tekniske kapacitet, skal oplysningerne også vedlægges for hver af disse underleverandører.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 16
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved udvælgelse blandt de konditionsmæssige samt økonomisk og teknisk egnede ansøgere vil ordregiver vælge de ansøgere, som samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante tekniske erfaring og kapacitet og en god økonomiske og finansiel kapacitet i forhold til de oplysninger der kræves efter punkt III.2). Ved udvælgelsen lægges der særlig vægt på referencelisten og ansøgers redegørelse af, jf. III.2.3) pkt. 2), hvordan ansøger har sikret kvaliteten ved opgaverne anført på referencelisten.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
3.6.2014 - 13:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Boligselskabet Lejerbo udbyder og indgår aftaler som ordregiver på vegne af de interne og eksterne boligorganisationer, som administreres af Lejerbo s administrationsorganisation. Rammeaftalen vil ikke være eksklusiv.
Lejerbo udbyder samtidig med dette udbud, tilsvarende rammeaftale geografisk begrænset til øst for Storebælt ved en separat udbudsbekendtgørelse. Ansøgere kan søge på begge udbud og prækvalificeres til begge udbud.
Ordregiver forventer at prækvalificere maks. 16 ansøgere til at give tilbud på rammeaftalen. På baggrund af de modtagne tilbud forventer ordregiver at indgå parallelle rammeaftaler med 8 tilbudsgivere om teknisk rådgivning og bistand vest for Storebælt.
Anmodning om prækvalifikation kan kun afleveres digitalt via Byggeweb. Ved aflevering af ansøgningen foretages log-in på www.byggeweb.dk med ansøgers sædvanlige brugernavn og password. Såfremt ansøger ikke er i besiddelse af et gyldigt brugernavn og password, skal ansøger først oprette sig som ny bruger på Byggeweb s hjemmeside. Derefter modtager ansøger en personlig mail med et link, hvorfra det nødvendige password kan oprettes. Efter godkendelse kan log-in på byggeweb.dk foretages med ansøgers nye brugernavn og password. Adgang til udbuddet sker ved at gå ind under feltet »Offentlige udbud, søgning« og udfylde feltet »Byggeweb udbudsnr.« med: TN466866-02. Derefter vil der være adgang til ansøgning om prækvalifikation. Ansøgning sker ved upload af én samlet ansøgning i pdf format.
Yderligere oplysninger samt paradigme til tro og love-erklæring kan downloades fra Byggeweb under udbudsnummeret.
Der afholdes informationsmøde torsdag den 15.5.2014 (16:00) hos Lejerbo, Gl. Køge Landevej 26, 2500 Valby. Tilmelding med angivelse af antal deltagere sendes til js@emcon.dk
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.4.2014