Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 084-145469
Offentliggjort
30.04.2014
Udbudstype
Begrænset udbud
Bestilling af materiale
Addresse
Boligforeningen Fjordblink, afd. 42,
c/o A. Enggaard A/S, Marathonvej 5, Svenstrup, Att: Claus Bertelsen, 9230 Aalborg, Telefon: +45 98381888, Mail: claus.b@enggaard.dk, Fax: +45 98381825
Anmodning om deltagelse
Til
26.05.2014 Kl. 12:00
Addresse
Boligforeningen Fjordblink, afd. 42,
c/o A. Enggaard A/S, Marathonvej 5, Svenstrup, Att: Claus Bertelsen, 9230 Aalborg, Telefon: +45 98381888, Mail: claus.b@enggaard.dk, Fax: +45 98381825
Udbyder
Boligforeningen Fjordblink, afd. 42
5 fagentrepriser til byggeriet Dragen, Godsbanen, Aalborg
Boligforeningen Fjordblink, afd. 42
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Boligforeningen Fjordblink, afd. 42
c/o A. Enggaard A/S, Marathonvej 5, Svenstrup
Att: Claus Bertelsen
9230 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 98381888
Mailadresse: claus.b@enggaard.dk
Fax: +45 98381825
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.enggaard.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Boligforeningen Fjordblink, afd. 42
DK
Brohusgade 2 B
9000 Aalborg
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Facadeskærmsentreprise, tømrer-/snedkerentreprise, inventarentreprise, hårde hvidevare-entreprise og malerentreprise til byggeriet Dragen, Godsbanen, Aalborg.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aalborg.
NUTS-kode DK05
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Boligforeningen Fjordblink har indgået aftale med A. Enggaard A/S om køb af fast ejendom inkl. opførelse af nøglefærdigt byggeri på en del af »Godsbanearealet« i Aalborg. Aftalen er bekendtgjort i EU-Tidende den 7.1.2014 under EUT 2014/4-3423-2014. Det er vilkår ifm. disse aftaler, at A. Enggaard A/S som udbudsbefuldmægtiget for ordregiver, foretager udbud i bygge- og anlægsopgaverne forbundet med opførelsen af det nøglefærdige ungdomsboligbyggeri i henhold til udbudsdirektivet (2004/18/EF).
Der opføres i alt ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
Følgende 5 fagentrepriser udbydes som delaftaler med forudgående prækvalifikation:
— Facadeskærmsentreprisen:
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af facadeskærme i stål og alu.
— Tømrer-snedkerentreprisen:
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af gipsvægge, gipsforsats- og lydvægge, gipslydlofter, akustiklofter, akustikvægfelter, lette ydervægge og -beklædninger, trætagterrasser inkl. møbler, parketgulve på strøer, indvendige døre og snedkerarbejder, samt træpartier på altangange.
— Inventarentreprisen:
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af fast køkkeninventar og garderobeskabe.
—Hårde hvidevare-entreprisen:
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af komfurer, køle-/fryseskabe, emhætter samt opvaskemaskiner.
— Malerentreprisen:
Arbejdet omfatter malerarbejdet samt slut-/håndværkerrengøring.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000, 45211340, 45262400, 45421140, 45421142, 45422000, 45421141, 45421146, 45421000, 45421131, 45432113, 45421151, 39711110, 39713100, 39711361, 45442100
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Totalleverance af facadeskærme, tømrer-/snedkerarbejder, køkkeninventar og garderobeskabe, hårde hvidevarer og malerarbejder til ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs-, og butiksbyggeri.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Facadeskærmsentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Levering og montering af facadeskærme/skodder i galvaniseret vinkelprofilramme med fyldning i stormasket strækmetal på facader mod gader for ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri. Facadeskærme/skodder monteres på galvaniseret u-profil. Dele af facadeskærme/skodder er bevægelige/forskydelige.
Udførelsesperiode forventes for facadeskærmsentreprisen at være i perioden februar 2015 til september 2015. Aflevering december 2015.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45262400, 45421140, 45421142
3)
Mængde eller omfang
Levering og montering af facadeskærm/skodder i galvaniseret vinkelprofilramme med fyldning i stormasket strækmetal på facader mod gader for ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 11 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Tømrer-snedkerentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af gipsvægge, gipsforsats- og lydvægge, gipslydlofter, akustiklofter, akustikvægfelter, lette ydervægge og -beklædninger, trætagterrasser inkl. faste møbler, parketgulve på strøer, indvendige døre og snedkerarbejder, samt træpartier på altangange for ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
Udførelsesperiode forventes for tømrer-snedkerentreprisen at være i perioden september 2014 til november 2015. Aflevering december 2015.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45422000, 45421141, 45421146, 45421000, 45421131, 45432113
3)
Mængde eller omfang
Komplet levering og montering af gipsvægge, gipsforsats- og lydvægge, gipslydlofter, akustiklofter, akustikvægfelter, lette ydervægge og -beklædninger, trætagterrasser inkl. faste møbler, parketgulve på strøer, indvendige døre og snedkerarbejder, samt træpartier på altangange for ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 16 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Inventarentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af fast køkkeninventar og garderobeskabe i ungdomsboliger, gæsteboliger, fælleslokaler samt i velfærdsrum i erhvervs- og butikslokaler for ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
Udførelsesperiode forventes for inventarentreprisen at være juni 2015 til november 2015. Aflevering december 2015.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45421151
3)
Mængde eller omfang
Komplet levering og montering af fast køkkeninventar og garderobeskabe i ungdomsboliger, gæsteboliger, fælleslokaler samt for erhvervs- og butikslokaler.
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 7 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Hårde hvidevare-entreprisen
1)
Kort beskrivelse
Arbejdet omfatter komplet levering og montering af komfurer, køle-/fryseskabe, emhætter samt opvaskemaskiner til ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
Udførelsesperiode forventes for hårde hvidevare-entreprisen at være august 2015 til november 2015. Aflevering december 2015.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
39711110, 39713100, 39711361
3)
Mængde eller omfang
Komplet levering og montering af komfurer, køle-/fryseskabe, emhætter samt opvaskemaskiner til ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 5 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Malerentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Arbejdet omfatter malerarbejdet samt slut-/håndværkerrengøring til ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
Udførelsesperiode forventes for malerentreprisen at være maj 2015 til november 2015. Aflevering december 2015.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45442100
3)
Mængde eller omfang
Malerarbejdet samt slut-/håndværkerrengøring til ca. 11 000 m² ungdomsbolig-, erhvervs- og butiksbyggeri.
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 8 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
I henhold til AB 92.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
I henhold til AB 92.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Oplysning om tilbudsgivers navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, faxnummer samt kontaktpersoner,
— Erklæring på tro og love om at ansøger ikke befinder sig i de i direktiv 2001/18/EF (udbudsdirektivet) artikel 45, stk. 1 eller 2 anførte udelukkelsessituationer. Erklæringen skal vedlægges ansøgningen om prækvalifikation.
— Erklæring på tro og love vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Erklæringen skal vedlægges ansøgningen om prækvalifikation.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysning om økonomiske nøgletal (omsætning, resultat, balance og egenkapital) for de seneste 3 regnskabsår. Oplysningerne skal vedlægges ansøgningen om prækvalifikation.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Oplysning om referencer (maks. 10) fra tilsvarende eller lignende opgaver, der er udført i løbet af de seneste 5 år.
— Oplysning om, hvilke konkrete entrepriseledere og projektledere, der vil blive tilknyttet opgaven samt CV for hver af de pågældende personer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at ansøger dokumenterer erfaring med udførelse af tilsvarende entrepriser, som skal udføres under den eller de delaftaler, der ansøges om prækvalifikation til.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved udvælgelsen blandt de ansøgere/virksomheder, der utvivlsomt har den tilstrækkelige økonomiske og tekniske kapacitet (formåen), vælges de 5 virksomheder, der i lyset af den udbudte opgave har den bedste økonomi jf. pkt. III.2.2) og tekniske kapacitet jf. pkt. III.2.3) med hovedvægt på den tekniske kapacitet.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
12133.
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.5.2014 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Ansøgningen kan fremsendes elektronisk til A. Enggaard A/S, att. Claus Bertelsen, på claus.b@enggaard.dk
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævn for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.4.2014