Fakta om udbudet
Udbyder
Digitaliseringsstyrelsen
Vindere
(04.03.2019)
e-Boks A/S
Hans Bekkevolds Allé 7
2900 Hellerup
Allonge til kontrakt om udvikling, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Digital Post
Digitaliseringsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
34 05 11 78
Landgreven 4
København K
1301
Danmark
Kontaktperson: Jacob Rasch
Telefon: +45 20578472
E-mail: jaras@digst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9459bcbd-0159-4258-a764-0e941174ea37/homepage
Del II: Genstand
Allonge til kontrakt om udvikling, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Digital Post
Kontrakten er en allonge til den allerede indgåede kontrakt mellem Digitaliseringsstyrelsen og e-Boks A/S vedrørende forlængelse af den eksisterende kontrakt i en interimsperiode fra 27.9.2020, hvor kontrakten senest udløber, og indtil overgangen til en ny Digital Post løsning er gennemført.
Den nuværende Digitale Post løsning er kritisk for kommunikationen mellem det offentlige, private virksomheder og borgerne og leveres i henhold til kontrakt om udvikling, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Digital Post indgået mellem Digitaliseringsstyrelsen (ordregiver) og e-Boks A/S.
Behovet for forlængelse af kontrakten er opstået som følge af, at udbuddet af den nye Digital Post løsning er blevet annulleret, da der ikke blevet afgivet konditionsmæssige tilbud, jf. bekendtgørelse nr. 2018/S 247/570581. Dette medfører en for ordregiver uforudset forsinkelse af anskaffelsen af en ny løsning for Digital Post. Den eksisterende kontrakt udløber senest den 27.9.2020 og i konsekvens heraf vil der opstå en interim-periode fra kontraktens endelige udløb og indtil overgangen til en ny Digital Post løsning er gennemført, herunder i perioden frem til migrering af data fra den nuværende løsning er fuldført. Som følge af ovenstående befinder ordregiver sig således i en situation, hvor behovet for ændringen af den eksisterende kontrakt ikke kunne forudses, jf. udbudslovens § 183.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Digital Post benyttes til at sende breve fra det offentlige til borgere og virksomheder. Som borger er man forpligtet til at tilmelde sig Digital Post, medmindre man opfylder kravet for fritagelse. Digital Post er således en samfundskritisk løsning og et væsentligt element i kommunikationen mellem det offentlige, private virksomheder og borgere.
Ordregiver er forpligtet til at sikre, at Digital Post efter den eksisterende kontrakts udløb senest 27.9.2020 fortsat er til rådighed, indtil overgang til en ny Digital Post løsning er gennemført. Kontrakten skal derfor forlænges i interimsperiode frem til, at en ny løsning er tilgængelig og data er migreret.
Behovet for forlængelsen skyldes annullation af udbuddet af en ny Digital Post løsning som følge af, at ordregiver havde modtaget ukonditionsmæssige tilbud. Ordregiver har straks herefter iværksat arbejdet med et genudbud. Som følge af den betydelige og uforudsete forsinkelse et sådan genudbud medfører, vurderer ordregiver det ikke realistisk at være på plads med en ny Digital Post løsning inden udløbet af den oprindelige kontrakt.
Ordregiver befinder sig derfor i en situation, hvor uforudsete omstændigheder medfører behov for at ændre kontrakten, jf. udbudslovens § 183.
Kontrakten forlænges på uændrede vilkår og den samlede økonomiske betydning af ændringen er på 25,29% af den oprindelige kontrakts værdi, og den overstiger dermed ikke 50% af den oprindelige kontrakts værdi.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
25674154
Hans Bekkevolds Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk