23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 049-111924
Offentliggjort
11.03.2019
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

Vindere

Tilbudsfase - Indledende tilbud

(17.04.2020)
NetNordic Communication A/S
Lyskær 1
2730 Herlev

Genudbud af Omstillings- og kontaktcenterløsning


Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
64942212
Nyropsgade 1
København V
1602
Danmark
Kontaktperson: Jesper Tarp Petersen
Telefon: +45 29287823
E-mail: jk7a@kk.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/101348167.aspx

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/101348167.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/101348167.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud af Omstillings- og kontaktcenterløsning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
48000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Kommune har annulleret tidligere fremsendte udbud af 25.1.2019 som har udbudsbekendtgørelses nr. 2019/S 021-045915. Dette er således genudbuddet.

Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en Omstillings- og Kontaktcenterløsning, i det efterfølgende kaldet Løsningen. Løsningen skal omfatte Leverandørens klargøring til brug i et datacenter under Leverandørens rådighed, samt drift og vedligeholdelse af Løsningen i kontraktperioden.

Tryk her https://permalink.mercell.com/101348167.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 26 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32540000
48510000
64214200
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Siden 2014 har Københavns kommunes Omstillings- og kontaktcenterløsning været baseret på Telia CallGuide. Kontrakten for denne løsning er under udløb, hvorfor løsningen skal konkurrenceudsættes.

Omstillings- og kontaktcenterløsningen afvikles i dag i samspil med kommunens centrale telefoniplatform og mobiltelefoner. Løsningen skal endvidere integreres med en række generelle og kundespecifikke systemer.

Der er p.t. etableret Omstillings- og kontaktcenterløsninger i over 110 organisatoriske enheder fordelt på over ca. 50 lokationer. I kontaktcentrene besvares dagligt op til 12 000 opkald fra borgere, virksomheder, samarbejdspartnere og kolleger. Der er defineret over 5 000 navngivne agenter med op til 500 i samtidig brug.

Løsningen skal omfatte alt programmel, udstyr og parameteropsætning, der er nødvendig for at levere en fuldt funktionel løsning. Leverandøren skal i implementeringsfasen etablere integration til udvalgte systemer, levere uddannelse samt implementere Løsningen i etaper til Kommunens forvaltninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 26 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Såfremt Kunden ønsker at forlænge kontrakten, kan den skriftligt forlænges af Kunden med 4 x 1 år, med 1 år ad gangen. Forlængelsen af kontrakten skal være Leverandøren i hænde senest 30 dage før kontrakten udløber.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er der flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. pkt. 5.1, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. pkt. 5.2, vil Ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud, lægge vægt på, de ansøgere som har de mest relevante referencer.

Ved mest relevante referencer, forstås referencer, der i højest mulig grad svarer til den udbudte løsning og Ordregivers behov, som dette er beskrevet i pkt. 2.4. Udover ovenstående vil der i vurderingen inddrages følgende:

- i hvor høj grad de konkrete referencer er til Kunder, der har en kompleksitet svarende til Københavns Kommune. Ved kompleksitet forstås antallet af integrationer til eksterne systemer. Flere integrationer, vægtes positivt i det flere integrationer har høj værdi for Ordregiver,

- størrelsen af leverancen (antallet af brugere, idet et stort antal brugere vægtes positivt),

- antallet af relevante referencer (idet flere relevante referencer vægtes mere positivt end færre, dog ikke flere end tre (3).

Udvælgelsen vil blive foretaget på grundlag af ovenstående og de oplysninger som ansøger har oplyst i sine referencer, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.3.

Vedlægger Ansøger mere end tre (3) referencer, vil Ordregiver udvælge de 3 referencer der står først i an-søgningen. Ordregiver opfordrer derfor Ansøger til ikke at vedlægge mere eller mindre end tre (3) referencer.

Såfremt flere ansøgere har anført samme referencer og udført samme del af leverancen, vil Ordregiver ved udvælgelsen mellem disse ligeledes tillægge Ansøgernes økonomiske formåen betydning.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Til Løsningen skal tilbydes følgende Minimumsoptioner:

Yderligere integrationer il KK Integrationsplatform, Integration til Kundens kalenderløsning, Integration af ekstern voicebot løsning, Mobilstatus, Status på telefoni på Unified Communications (Presence), Speech Analytics, Ny kanal - E-mail, Ny kanal - Live-chat, Ny kanal - Video, Ny kanal - Opgavestyring, Ny kanal - Sociale medier. Der henvises til udbudsmaterialet for nærmere information.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal være registeret i det centrale virksomhedsregister, CVR.dk For udenlandske virksomheder skal ansøger have tilsvarende registrering i det land, hvor ansøgers virksomhed er etableret.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 26 000 000 DKK (ekskl. moms).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:

— Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 26 000 000 DKK (ekskl. moms).

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Er der flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. pkt. 5.1, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. pkt. 5.2, vil Ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud, lægge vægt på, de ansøgere som har de mest relevante referencer.

Ved mest relevante referencer, forstås referencer, der i højest mulig grad svarer til den udbudte løsning og Ordregivers behov, som dette er beskrevet i pkt. 2.4. Udover ovenstående vil der i vurderingen inddrages følgende:

— i hvor høj grad de konkrete referencer er til Kunder, der har en kompleksitet svarende til Københavns Kommune. Ved kompleksitet forstås antallet af integrationer til eksterne systemer. Flere integrationer, vægtes positivt i det flere integrationer har høj værdi for Ordregiver,

— størrelsen af leverancen (antallet af brugere, idet et stort antal brugere vægtes positivt),

— antallet af relevante referencer (idet flere relevante referencer vægtes mere positivt end færre, dog ikke flere end tre (3).

Udvælgelsen vil blive foretaget på grundlag af ovenstående og de oplysninger som ansøger har oplyst i sine referencer, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.3.

Vedlægger Ansøger mere end tre (3) referencer, vil Ordregiver udvælge de 3 referencer der står først i ansøgningen. Ordregiver opfordrer derfor Ansøger til ikke at vedlægge mere eller mindre end tre (3) referencer.

Såfremt flere ansøgere har anført samme referencer og udført samme del af leverancen, vil Ordregiver ved udvælgelsen mellem disse ligeledes tillægge Ansøgernes økonomiske formåen betydning.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:

— Ansøger skal have leveret minimum én leverance som er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/04/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 12/04/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ved modtagelse af flere end 5 egnede ansøgninger om prækvalifikation, vil udvælgelse ske på baggrund af det i udbudsbetingelserne anført.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/03/2019

Send til en kollega

0.031