Fakta om udbudet
EU-nr
2015/S 041-070673
Offentliggjort
27.02.2015
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
09.04.2015 Kl. 12:00
Addresse
Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
Udbyder
Frederikshavn Spildevand A/S
Bortskaffelse af slam
Frederikshavn Spildevand A/S
TjenesteydelserDirektiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Frederikshavn Spildevand A/S
Knivholtvej 15
Kontaktpunkt(er): René Hansen
9900 Frederikshavn
DANMARK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://forsyningen.dk
Yderligere oplysninger fås her: Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Kontaktpunkt(er): Krüger A/S
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 21715183
Mailadresse: ks@kruger.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Kontaktpunkt(er): Krüger A/S
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 21715183
Mailadresse: ks@kruger.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Kontaktpunkt(er): Krüger A/S
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 21715183
Mailadresse: ks@kruger.dk
I.2)
Hovedaktivitet
Andet: Spildevandsforsyning
I.3)
Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Bortskaffelse af slam — Frederikshavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
NUTS-kode DK050
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udbuddet består af 3 delaftaler:
1. afhentning, transport og slutdeponering af slam fra Frederikshavn Spildevand A/S anlæg i Frederikshavn
2. afhentning, transport og slutdeponering af slam fra Frederikshavn Spildevand A/S anlæg i Sæby
3. afhentning, transport og slutdeponering af slam fra Frederikshavn Spildevand A/S anlæg i Skagen.
Det er ikke et krav, at der skal gives tilbud på alle tre delaftaler. Indgives et samlet tilbud, skal der angives pris for hver delaftale, og Frederikshavn Spildevand A/S forbeholder sig ret til kun at benytte sig af en eller to af delaftalerne fra det samlede tilbud.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Delaftale 1: Ca 3 000 ton slam pr. år
Delaftale 2: Ca 8 000 ton slam pr. år
Delaftale 3: Ca 5 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 12 000 000 og 17 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse af kontrakten med 2 x 12 måneder.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Bortskaffelse af slam — Frederiskhavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation
1)
Kort beskrivelse:
Bortskaffelse fra Frederikshavn Renseanlæg i containere.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900
3)
Mængde eller omfang:
Ca. 3 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 3 000 000 og 4 000 000 DKK
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Bortskaffelse af slam — Frederiskhavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation
1)
Kort beskrivelse:
Bortskaffelse fra Sæby Renseanlæg fra plansilo.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900
3)
Mængde eller omfang:
Ca. 8 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 5 000 000 og 6 500 000 DKK
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Bortskaffelse af slam — Frederiskhavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation
1)
Kort beskrivelse:
Bortskaffelse fra Skagen Renseanlæg i containere.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900
3)
Mængde eller omfang:
Ca. 5 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 5 000 000 og 7 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Sikkerhedsstillelse svarende til 15 % af kontraktsummen.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling sker månedsvis bagud i forholde til de leverede ydelser.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, joint venture eller en anden form for forpligtende samarbejde om tilbudsgivningen, skal samtlige deltagere i det pågældende konsortium, joint venture eller forpligtende samarbejde, oplyses i tilbuddet, og alle deltagere skal afgive de oplysninger, der er specificeret i III.2.1) og overholde de deri anførte krav.
Der skal anføres, hvem der optræder som repræsentant for parterne i samarbejdet og som med bindende virkning kan indgå aftaler på vegne af parterne.
Derudover skal det pågældende konsortium, joint venture eller forpligtende samarbejde samt eventuelle underleverandører under ét overholde kravene i III.2.2) og III.2.3).
Der kræves solidarisk hæftelse for kontrakten.
III.1.4)
Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der kræves dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er ramt af nogen af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk.2, litra a),b),c),e) og f) nævnte udelukkelsesgrunde. Dokumentation skal vedlægges i form af en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, der skal være udstedt inden for de seneste 6 mdr. før indlevering til ordregiver.
Herudover kræves der dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er ramt af nogen af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 nævnte udelukkelsesgrunde. Dokumentation kan vedlægges i form af tro og love-erklæring. Eksempel kan hentes på Frederikshavn Spildevand A/S hjemmeside: http:\\www.forsyning.dk
Der skal endvidere vedlægges en underskrevet tro og love-erklæring om, at Tilbudsgiver ikke har forfalden gæld til det offentlige, jf. bekendtgørelse nr. 937 af 16.9.2004.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Årsregnskaber for de seneste 3 år. Information kan reduceres til: resultatopgørelse, balance, egenkapital, gæld, notater og revisors bemærkninger.
Dokumentation for erhvervsansvarsforsikring, herunder størrelsen af den aktuelle forsikringsdækning fordelt på person- og formueskade.
Erklæring om leverandørens omsætning inden for det kontraktområde kontrakten vedrører, i de seneste 2 regnskabsår.
Der kræves positiv egenkapital i de 3 seneste regnskabsår.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysning om, hvor stor en del af kontrakten Tilbudsgiver eventuelt agter at give i underentreprise.
Referenceliste med op til 5 referencer for tilsvarende opgaver løst inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og kontaktperson,Telefonnummer og/eller e-mailadresse anføres.
Tidligere kontraktholdere vil blive kontaktet, som opfølgning på Tilbudsgiveres referencer.
Oplysning om anvendt materiel.
En beskrivelse af, hvilke generelle foranstaltninger Tilbudsgiver har truffet til sikring af kvaliteten.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
9.4.2015 - 12:00
IV.3.5)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Ethvert officielt EU-sprog
IV.3.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger:
Anmodning om prækvalifikation ønskes modtaget i 1 underskrevet papirversion (original).
Herudover ønskes en kopi på USB-stik eller sendt via internettet.
De bydende er ansvarlige for at sikre et materiale er modtaget rettidigt.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over manglende prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Fristen løber kun, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for relevante grunde for beslutningen, jf. Håndhævelsesloven §7, stk. 1.
Klage over udbuddet (og ikke over manglende prækvalificering) skal være indgivet til Klagenævnet for udbud 6 mdr. efter, at ordregiver har offentliggjort bekendtgørelse herom i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter bekendtgørelsens offentliggørelse, jf. § 7, stk. 2.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24.2.2015