23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 041-070673
Offentliggjort
27.02.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
09.04.2015 Kl. 12:00

Addresse
Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V

Udbyder

Frederikshavn Spildevand A/S

Bortskaffelse af slam


Frederikshavn Spildevand A/S

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Frederikshavn Spildevand A/S
Knivholtvej 15
Kontaktpunkt(er): René Hansen
9900 Frederikshavn
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://forsyningen.dk

Yderligere oplysninger fås her: Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Kontaktpunkt(er): Krüger A/S
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 21715183
Mailadresse: ks@kruger.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Kontaktpunkt(er): Krüger A/S
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 21715183
Mailadresse: ks@kruger.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Krüger A/S
Haslegårdsvænget 18
Kontaktpunkt(er): Krüger A/S
Att: Kim Sundmark
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 21715183
Mailadresse: ks@kruger.dk


I.2)

Hovedaktivitet

Andet: Spildevandsforsyning



I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

Bortskaffelse af slam — Frederikshavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser

NUTS-kode DK050


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem


II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Udbuddet består af 3 delaftaler:
1. afhentning, transport og slutdeponering af slam fra Frederikshavn Spildevand A/S anlæg i Frederikshavn
2. afhentning, transport og slutdeponering af slam fra Frederikshavn Spildevand A/S anlæg i Sæby
3. afhentning, transport og slutdeponering af slam fra Frederikshavn Spildevand A/S anlæg i Skagen.
Det er ikke et krav, at der skal gives tilbud på alle tre delaftaler. Indgives et samlet tilbud, skal der angives pris for hver delaftale, og Frederikshavn Spildevand A/S forbeholder sig ret til kun at benytte sig af en eller to af delaftalerne fra det samlede tilbud.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Delaftale 1: Ca 3 000 ton slam pr. år
Delaftale 2: Ca 8 000 ton slam pr. år
Delaftale 3: Ca 5 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 12 000 000 og 17 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse af kontrakten med 2 x 12 måneder.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Bortskaffelse af slam — Frederiskhavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation

1)

Kort beskrivelse:

Bortskaffelse fra Frederikshavn Renseanlæg i containere.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900


3)

Mængde eller omfang:

Ca. 3 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 3 000 000 og 4 000 000 DKK


Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Bortskaffelse af slam — Frederiskhavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation

1)

Kort beskrivelse:

Bortskaffelse fra Sæby Renseanlæg fra plansilo.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900


3)

Mængde eller omfang:

Ca. 8 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 5 000 000 og 6 500 000 DKK


Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Bortskaffelse af slam — Frederiskhavn Spildevand — Begrænset udbud med prækvalifikation

1)

Kort beskrivelse:

Bortskaffelse fra Skagen Renseanlæg i containere.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90510000, 90513600, 90513700, 90513800, 90513900


3)

Mængde eller omfang:

Ca. 5 000 ton slam pr. år.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 5 000 000 og 7 000 000 DKK



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Sikkerhedsstillelse svarende til 15 % af kontraktsummen.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betaling sker månedsvis bagud i forholde til de leverede ydelser.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, joint venture eller en anden form for forpligtende samarbejde om tilbudsgivningen, skal samtlige deltagere i det pågældende konsortium, joint venture eller forpligtende samarbejde, oplyses i tilbuddet, og alle deltagere skal afgive de oplysninger, der er specificeret i III.2.1) og overholde de deri anførte krav.
Der skal anføres, hvem der optræder som repræsentant for parterne i samarbejdet og som med bindende virkning kan indgå aftaler på vegne af parterne.
Derudover skal det pågældende konsortium, joint venture eller forpligtende samarbejde samt eventuelle underleverandører under ét overholde kravene i III.2.2) og III.2.3).
Der kræves solidarisk hæftelse for kontrakten.



III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der kræves dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er ramt af nogen af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk.2, litra a),b),c),e) og f) nævnte udelukkelsesgrunde. Dokumentation skal vedlægges i form af en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, der skal være udstedt inden for de seneste 6 mdr. før indlevering til ordregiver.

Herudover kræves der dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er ramt af nogen af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 nævnte udelukkelsesgrunde. Dokumentation kan vedlægges i form af tro og love-erklæring. Eksempel kan hentes på Frederikshavn Spildevand A/S hjemmeside: http:\\www.forsyning.dk
Der skal endvidere vedlægges en underskrevet tro og love-erklæring om, at Tilbudsgiver ikke har forfalden gæld til det offentlige, jf. bekendtgørelse nr. 937 af 16.9.2004.


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Årsregnskaber for de seneste 3 år. Information kan reduceres til: resultatopgørelse, balance, egenkapital, gæld, notater og revisors bemærkninger.
Dokumentation for erhvervsansvarsforsikring, herunder størrelsen af den aktuelle forsikringsdækning fordelt på person- og formueskade.
Erklæring om leverandørens omsætning inden for det kontraktområde kontrakten vedrører, i de seneste 2 regnskabsår.
Der kræves positiv egenkapital i de 3 seneste regnskabsår.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysning om, hvor stor en del af kontrakten Tilbudsgiver eventuelt agter at give i underentreprise.
Referenceliste med op til 5 referencer for tilsvarende opgaver løst inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og kontaktperson,Telefonnummer og/eller e-mailadresse anføres.
Tidligere kontraktholdere vil blive kontaktet, som opfølgning på Tilbudsgiveres referencer.
Oplysning om anvendt materiel.
En beskrivelse af, hvilke generelle foranstaltninger Tilbudsgiver har truffet til sikring af kvaliteten.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej



III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

9.4.2015 - 12:00



IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

Ethvert officielt EU-sprog



IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.7)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger:

Anmodning om prækvalifikation ønskes modtaget i 1 underskrevet papirversion (original).
Herudover ønskes en kopi på USB-stik eller sendt via internettet.
De bydende er ansvarlige for at sikre et materiale er modtaget rettidigt.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over manglende prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Fristen løber kun, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for relevante grunde for beslutningen, jf. Håndhævelsesloven §7, stk. 1.
Klage over udbuddet (og ikke over manglende prækvalificering) skal være indgivet til Klagenævnet for udbud 6 mdr. efter, at ordregiver har offentliggjort bekendtgørelse herom i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter bekendtgørelsens offentliggørelse, jf. § 7, stk. 2.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

24.2.2015

Send til en kollega

0.031