23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
06.06.2014
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Udbudsmaterialet findes elektronisk på Region Nordjyllands i-Binder portal, og hertil kan der rekvireres adgang via forespørgsel pr. mail til Randi Vibeke Madsen på rvm@rn.dk.

Indlevering af tilbud

Til
30.06.2014 Kl. 10:00

Addresse
i-Binder

Udbyder

Region Nordjylland / Sygehus Thy-Mors

Udvidelse af Sterilcentralen på Sygehus Thy-Mors i Thisted


Region Nordjylland / Sygehus Thy-Mors

Bygherren Region Nordjylland / Sygehus Thy-Mors udbyder denne sag i offentlig licitation

Tildelingskriterium – generelt: Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige tilbud.

Underkriterierne 1- 4 er beskrevet herunder.

Ved bedømmelsen af de enkelte underkriterier opereres der med en karakterskala fra 1-5, hvor karaktererne er udtryk for følgende kvalitative vurdering:
1: En ikke særlig tilfredsstillende løsning
2: En middelmådig løsning
3: En tilfredsstillende løsning
4: En meget tilfredsstillende løsning
5: En optimal løsning

Tidsplan:
Tidsplanen angiver tidsfrister for gennemførelse af byggesagen, og sagen påregnes at forløbe efter denne tidsplan.

Tidsfrist:
Udbud uploades på regionen hjemmeside: 4. juni 2014
Besigtigelse 1 (med mulighed for at bese skopi-stue): 12. juni 2014, kl. 12-14
Besigtigelse 2: 19. juni 2014, kl. 12-14
Aflevering af tilbud til Bygherren: 30. juni 2014, kl. 10
Kontrahering: Primo juli 2014
Afleveringsforretning: I henhold til aftalt arbejdstidsplan
Ibrugtagning (fuld produktion med godkendte maskiner): Optimalt den 20. december 2014, senest den 7. januar 2015

Udbudsmaterialet: Udbudsmaterialet findes elektronisk på Region Nordjyllands i-Binder portal, og hertil kan der rekvireres adgang via forespørgsel pr. mail til Randi Vibeke Madsen på rvm@rn.dk.

Udbudsgrundlag fremgår af byggesagsbeskrivelsen.
Udgifter til udprintning af udbudsmateriale afholdes af de bydende.

Besigtigelse: Tidspunkter for besigtigelse fremgår af punktet ”tidsplan”. Mødested er Sygehus Thy-Mors i Thisted – samling indenfor hovedindgangen ved receptionen.

Spørgsmål: Alle spørgsmål vedr. udbudsmaterialet skal stilles skriftligt på i-Binder og sendes til Bygherrerådgiver Susanne Ørnbo på mail SOR@MOE.dk.
Sidste frist for spørgsmål er den 20.juni. Der vil ikke blive udsendt rettelsesblade senere end den 24. juni.

Aflevering af tilbud: Bygherren modtager kun elektroniske tilbud via i-Binder. Se tidsfrist under afsnittet ”tidsplan”. Kvittering for modtagelse gives via i-Binder. Det er alene den bydendes ansvar at tilbudsmaterialet afleveres rettidigt.

Se krav om indhold af tilbud i udbudsmateriale.

Tilbud angives som fast pris og tid.

Tildelingskriterium – underkriterier 1-4

Følgende underkriterier anvendes:
Underkriterium 1: Tilbudspris. Vægtning 30% i samlet vurdering.
Den maksimale anlægssum er på DKK 10,4 mio. Hvis anlægssummen overstiger dette beløb skal der afleveres forslag til tilsvarende besparelser. Der er afsat et yderligere beløb til udstyr og inventar, som er en bygherreleverance (se specifikationer i udbudsmaterielet).

Væsentlige forbehold tillades ikke. Tilbudspriser korrigeres for evt. forbehold ved kapitalisering af disse.

Ved vurderingen gives den laveste tilbudspris karakteren 5, gennemsnitsprisen får karakteren 3 og den højeste pris får karakteren 1. Der laves en interpolation dels mellem den laveste pris og gennemsnittet og dels mellem gennemsnittet og den højeste pris.

Underkriterium 2: Kvalitet. Vægtning 30% i samlet vurdering.

Følgende punkter vægter ligeligt:

• Beskrivelse af hovedprincipper for byggeri – max 5 A4-sider i alt.
Hovedprincipper beskrives for fagene konstruktion, ventilation/vvs og el.

• Udfyldt bygningsdelsbeskrivelse – vedhæftet. Kolonnen til højre udfyldes for alle punkter – herunder materialeangivelse. Højre-kolonnen skal udfyldes, selv om venstre-kolonnen er tom.

Såfremt det er nødvendigt, skal totalentreprenøren selv beskrive yderligere bygningsdele, som ikke er nævnt i udbudsmaterialets bygningsdelsbeskrivelse.

Ønsker totalentreprenøren under et felt for en bygningsdel at tilbyde et alternativ, skal dette være nøje beskrevet under det pågældende felt. Er det nødvendigt for det alternative tilbud at vedlægge supplerende bilag, SKAL der i feltet være henvist til det vedlagte bilag.

Ovennævnte punkter skal vedlægges tilbuddet. I modsat fald vil tilbuddet ikke blive taget i betragtning.

Underkriterium 3: Projektorganisation: Vægtning 20% i samlet vurdering.

Følgende punkter indgår i bedømmelsen af dette underkriterium:

• Tilsvarende firmareferencer – minimum 3 stk og højst 5 år gamle - vedlægges for opgaver udført af Totalentreprenøren med oplysning om følgende:
- Bygherre + kontaktperson,
- Udførelsesperiode
- Areal
- Arbejdets værdi
- Kort ydelsesbeskrivelse.

• CV’er vedlægges for centrale, deltagende personer hos Totalentreprenør, dennes rådgivere og underentreprenører, som minimum for projekteringsleder, projektleder VVS/ventilation, projektleder el, projektleder arkitekt, byggeleder, sikkerhedskoordinator (både projektering og byggeri) og fagtilsyn. Max 2 sider pr CV.

Ovennævnte punkter skal vedlægges tilbuddet. I modsat fald vil tilbuddet ikke blive taget i betragtning.

Underkriterium 4: Proces: Vægtning 20% i samlet vurdering.

Følgende punkter indgår i bedømmelsen af dette underkriterium:

• Arbejdstidsplan. Planen skal være opdelt på de fagentrepriser og delarbejder, der indgår i Totalentreprisen.

Der lægges vægt på disse forhold:

o Totalentreprenørens evne til at udarbejde en plan med mindst mulig forstyrrelse af driften (støj, støv etc.)

o Totalentreprenørens evne til at udarbejde en plan med kortest mulig stoptid af sterilcentralen samt ingen driftsforstyrrelser af nuværende operationsstuer på samme etage - dog kan få planlagte stop accepteres.

Sterilcentralen skal have så kort en stopperiode som muligt, idet det er besværligt/dyrt at skaffe steriltudstyr på anden vis. Perioden, hvor sterilcentralen ikke er i drift, må tidligst påbegynde uge 38 og sterilcentral og skopistuer mm. skal være oppe at køre fuld produktion senest den 7. januar 2015. Arbejdstidsplanen skal tage højde for, at Bygherren skal installere udstyr (bygherreleverance) i samme periode. Med fuld produktion menes at alle installationer er afsluttet, indregulering af vand og ventilation er udført, alle mangler er udbedret, der forelægger godkendte tests/validering af maskiner og slutrengøring har fundet sted.

Der er mulighed for at udføre opgaven fra mandag til lørdag, alle dage fra kl. 7-21. Støjende aktiviteter skal undgås kl 12-14 pga. sygehusets middagshvil – bedst med støjende aktivitet efter kl. 16. Der vil i helt specielle tilfælde være nødvendigt at standse byggeriet i en kort periode pga. akut situation med patient.

Fra uge 28-33 (t.o.m) vil der være nedsat drift af operationsstuerne, hvilket bør udnyttes til forberedende arbejder. En ide kan være at etablere den nye placering af gang ved siden af sterilcentralen. Diverse interimsløsninger skal være indeholdt i entreprenørens tilbud.

Totalentreprenører, der kan fremvise en arbejdstidsplan, der sandsynliggør at sterilcentralen er oppe at køre med fuld produktion den 20. december 2014 i stedet for den 7. januar 2015, vil få bedre bedømmelse.

• Procesbeskrivelse – max 2 A4-sider.

Ovennævnte punkter skal vedlægges tilbuddet. I modsat fald vil tilbuddet ikke blive taget i betragtning.

Det økonomisk mest fordelagtige tilbud er det tilbud, der opnår højeste samlede karakter.

Bedømmelsesudvalget består af følgende personer:
Steen Urup Skov, Administrationschef, Sygehus Thy-Mors
Hans Christian Madsen, Klinikchef, Klinik Kirurgi, Sygehus Thy-Mors
Grethe Kirk, Klinikchef, Klinik Akut, Sygehus Thy-Mors
Jan Christensen, Teknisk Chef, Sygehus Thy-Mors
Niels Sloth, Kontorchef, Region Nordjylland
Lars Lundsgaard, Projektleder, Region Nordjylland
Lise Juul, Bedømmelsesudvalgssekretær, Region Nordjylland.

Send til en kollega

0.047