Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=235950&B=HOFOR
Udbyder
HOFOR A/S
Vindere
Telefoni - tjenester
(26.07.2019)
Telia Danmark, filial af Telia Nättjänster Norden AB, Sverige A/S
Holmbladsgade 139
2300 København S
Telefoni - tjenester
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
10073022
Ørestads Boulevard 35
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Joachim Machholm
Telefon: +45 27953819
E-mail: jmac@hofor.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Telefoni - tjenester
Rammeaftalen forventes at træde i kraft den 1.8.2019 og er gældende frem til den 31.7.2021, medmindre HOFOR vælger at gøre brug af nedenstående option(er) om forlængelse af rammeaftalens varighed.
I det omfang at rammeaftalen dækker HOFORs behov foretages købet på aftalen af følgende produkter og ydelser:
Telefoni omfattende mobil- og fastnettelefonitjenester med etablering af og abonnement på:
- Fastnettelefoni,
- Mobiltelefoni,
- ADSL til hjemmearbejdspladser,
- Redundante fremføringer,
- Mobilt bredbånd,
- Nummerserier,
- Samtaletjenester mv. for både indlands- og udlandstelefoni i kombinationer af fastnet og mobilnet,
- Kombinationsydelser af telefonitjenester mv.
Yderligere specifikation af produkter, ydelser og betingelser er detaljeret beskrevet i til udbuddet tilhørende rammeaftalen med bilag.
København S
Rammeaftalen forventes at træde i kraft den 1.8.2019 og er gældende frem til den 31.7.2021, medmindre HOFOR vælger at gøre brug af nedenstående option(er) om forlængelse af rammeaftalens varighed.
I det omfang at rammeaftalen dækker HOFORs behov foretages købet på aftalen af følgende produkter og ydelser:
Telefoni omfattende mobil- og fastnettelefonitjenester med etablering af og abonnement på:
- Fastnettelefoni,
- Mobiltelefoni,
- ADSL til hjemmearbejdspladser,
- Redundante fremføringer,
- Mobilt bredbånd,
- Nummerserier,
- Samtaletjenester mv. for både indlands- og udlandstelefoni i kombinationer af fastnet og mobilnet,
- Kombinationsydelser af telefonitjenester mv.
Yderligere specifikation af produkter, ydelser og betingelser er detaljeret beskrevet i til udbuddet tilhørende rammeaftalen med bilag.
Rammeaftalen vil kunne forlænges med 2 gange 1 år ved HOFORs skriftlige meddelelse herom til Leverandøren senest 3 mdr. før udløb af en aftaleperiode.
HOFOR vil udvælge 3 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere konditionsmæssige ansøgninger end ovenfor, vil HOFOR foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. HOFOR vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. For ansøgere der baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, vil udvælgelse ske på baggrund af samtlige af de referencer der er fremsendt i forbindelse med ansøgningen, jf. dog udbudsbetingelsernes pkt. 3.1.
De enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave vil vægte højest, og antallet af referencer vil være sekundært for udvælgelsen.
Rammeaftalen vil kunne forlænges med 2 gange 1 år ved HOFORs skriftlige meddelelse herom til Leverandøren senest 3 mdr. før udløb af en aftaleperiode.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
HOFOR lægger i udvælgelsen af ansøgere vægt på, at ansøger har den tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet til at løfte kontrakten. Ansøger skal mindst opfylde følgende:
— omsætning indenfor aftaleområdet (seneste regnskabsår) udgør minimum 15 000 000 DKK,
— gennemsnitlige egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 50 000 000 DKK.
Hvis ansøger ikke har været etableret i 3 år, skal der oplyses nøgletal for den tid ansøger har været etableret. Mindstekrav vil da kun gælde for den tid, ansøger har været etableret.
For sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) beregnes sammenslutningens samlede egenkapitals værdi. I forhold til omsætning beregnes denne tilsvarende ud fra ansøgers og disse andre virksomheders samlede resultat i forhold til ansøgers og disse andre virksomheders samlede omsætning.
— omsætning indenfor aftaleområdet (seneste regnskabsår) udgør minimum 15 000 000 DKK,
— gennemsnitlige egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 50 000 000 DKK.
HOFOR stiller følgende minimumskrav til tilbudsgivernes tekniske og faglige formåen:
Referencer:
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende aftaler, der er udført inden for de seneste 3 år. Ansøger kan vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne, såfremt der henvises hertil i ESPD’et.
— Ansøger skal påvise mindst én sammenlignelig reference – gennemført eller igangværende indenfor de sidste 3 år.
For hver reference, bør tilbudsgiver angive følgende i referencelisten:
I. Navn på Ordregiver
II. Beskrivelse af Ordregiver
III. Beskrivelse af leverancen, herunder i forhold til hvilke produkter/ydelser var indeholdt
IV. Kontraktperioden (ophørt eller igangværende)
V. Kontaktperson hos Ordregiver
Kvalitetsledelsessystem:
Ansøger skal have et kvalitetsledelsessystem baseret på ISO 9001 eller tilsvarende.
Dokumentation for ledelsessystemer:
Dokumentationen herfor behøver ikke indgå i ansøgningen, men skal fremlægges når HOFOR anmoder herom, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 7.2. For verifikation og godkendelse af, at kravene til ledelsessystemet er opfyldt, vil HOFOR anmode om følgende:
Såfremt ansøger er certificeret, skal der fremsendes et gyldigt certifikat.
Hvis ansøger anvender et ikke-certificeret system, skal dette som minimum indeholde nedenstående punkter. Besvarelserne skal kunne opnå HOFORs godkendelse.
Kvalitetsledelsessystem:
a) Beskrivelse af virksomhedspraksis for, hvordan kunden får den kvalitet af produkt /ydelse, som er aftalt med kunden.
b) Beskrivelse af, hvordan virksomheden sikrer, at medarbejderne har de rette kompetencer og er bevidst om, hvilken kvalitet der er aftalt med kunden.
c) Beskrivelse af, hvordan virksomheden håndterer ændringer i den aftalte kvalitet af produkt eller ydelse internt i virksomheden og eksternt med kunden.
d) Beskrivelse af, hvordan virksomheden håndterer kundeklager.
e) Beskrivelse af, hvordan virksomheden registrerer og håndterer fejl.
f) Beskrivelse af hvordan virksomheden evaluerer egen præstation i forhold til levering af den aftalte kvalitet.
g) Beskrivelse af, hvordan virksomheden arbejder med kvalitetsforbedring af produkter/ydelser.
— Ansøger skal påvise mindst én sammenlignelig reference – gennemført eller igangværende indenfor de sidste 3 år,
— Ansøger skal have et kvalitetsledelsessystem baseret på ISO 9001 eller tilsvarende.
I henhold til udbudsmaterialet.
I henhold til udbudsmaterialet.
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form.
Hvis tilbud afgives af et konsortium eller partnerskab omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget (projektansvarlig), som HOFOR med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftale med.
Deltagerne hæfter solidarisk. Såfremt et konsortium eller partnerskab får tildelt kontrakten, skal hvert medlem af konsortiet eller partnerskabet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse. Et eksempel på en sådan erklæring er vedlagt udbudsmaterialet.
I henhold til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til udbudsbetingelserne
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagensindbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk