23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 178-313842
Offentliggjort
17.09.2014
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.byggeweb.dk

Indlevering af tilbud

Til
17.10.2014 Kl. 12:00

Udbyder

Tønder Kommune

Samling af administrationen, Tønder Rådhus


Tønder Kommune

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Tønder Kommune
Danmark
Kongevej 57
Kontaktpunkt(er): Teknik og Miljø — Team Ejendomme
Att: Søren Madsen
6270 Tønder
DANMARK
Telefon: +45 74928166
Mailadresse: soemad@toender.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.toender.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.byggeweb.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.byggeweb.dk

Yderligere oplysninger fås her: SLETH A/S
DK
Jægergårdsgade 152, 03E
Kontaktpunkt(er): SLETH A/S
Att: Jacob Jakobsen
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 32111001
Mailadresse: jj@sleth.dk
Internetadresse: http://www.sleth.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Samling af administrationen, Tønder Rådhus.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Tønder Rådhus, Kongevej 57, 6270 Tønder.

NUTS-kode DK032


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Tønder Kommune planlægger i forbindelse med samling af den kommunale administration på Tønder Rådhus, at lade opføre tilbygning til det eksisterende rådhus, samt lade udføre visse ombygninger i det eksisterende rådhus, således at det færdige rådhuskompleks udgør et funktionelt hele.
Nærværende udbud omfatter følgende entrepriser:
E1 — Råhusentreprisen, samt byggeplads
E2 — facadelukningsentreprisen
E3 — tagdækningsentreprisen
E4 — murerentreprisen
E5 — tømrer -og snedkerentreprisen
E6 — VVS-entreprisen
E7 — ventilationsentreprisen
E8 — CTS-entreprisen
E9 — El-entreprisen
E10 — malerentreprisen
E11 — Landskabs- og belægningsentreprisen.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet omfang: Udvidelse og ombygning af Tønder Rådhus, omfatter ca. 3.000 m² nybyggeri og ca. 350 m² ombygning, samt endvidere etablering af ca. 1.100 m² gårdareal og retablering af omliggende arealer efter afrigning af byggeplads.
Anslået værdi eksklusive moms: 43 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 8.12.2014. Færdiggørelse 18.12.2015



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: E1 — Råhusentreprisen, samt byggeplads

1)

Kort beskrivelse

Etablering af råhus, omfattende:
— jordarbejder
— funderingsarbejder
— betonarbejder, in-situbeton
— stål -og smedearbejder
Endvidere byggepladsarbejder, omfattende:
— til- og afrigning af byggeplads, inkl. hegn, veje, belysning, mv.
— drift af byggeplads
— velfærdsforanstaltninger
— tårnkran
— vinterforanstaltninger.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2 Betegnelse: E2 — facadelukningsentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Etablering af lukket hus, omfattende:
— glasfacadearbejder
— døre, vinduer og opluk
— ind -og udvendig facadeaptering.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3 Betegnelse: E3 — tagdækningsentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Etablering af tagdækning, omfattende:
— tagdækning
— sokkelisolering
— faldsikring
— opluk.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 4 Betegnelse: E4 — murerentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Murerarbejder, omfattende:
— nedbrydningsarbejder i eksist. rådhus
— murerarbejder
— beklædninger og belægninger
— gulvarbejder.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 5 Betegnelse: E5 — tømrer -og snedkerentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Tømrer -og snedkerarbejder, omfattende:
— vægge og aptering
— loftsarbejder
— fast inventar.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 6 Betegnelse: E6 — VVS-entreprisen

1)

Kort beskrivelse

VVS-arbejder, omfattende:
— installationsomlægninger i eksist. rådhus
— VVS-installationer.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 7 Betegnelse: E7 — Ventilationsentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Ventilationsarbejder, omfattende:
— ventilationsarbejder.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 8 Betegnelse: E8 — CTS-entreprisen

1)

Kort beskrivelse

CTS-arbejder, omfattende:
— CTS-arbejder.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 9 Betegnelse: E9 — El-entreprisen

1)

Kort beskrivelse

El-arbejder, omfattende:
— Installationsomlægninger i eksist. rådhus
— El-installationer.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 10 Betegnelse: E10 — malerentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Malerarbejder, omfattende:
— malerarbejder.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 11 Betegnelse: E11 — landskabs- og belægningsentreprisen

1)

Kort beskrivelse

Landskabs- og belægningsarbejder, omfattende:
— belægnings- og befæstelsesarbejder
— beplantningsarbejder.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45215222


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Sikkerheds- og garantistillelse iht. AB92, med de tilføjelser og fravigelser som fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Finansierings- og garantistillelse iht. AB92, med de tilføjelser og fravigelser som fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Entreprenøren der afgiver tilbud er eneansvarlig for opfyldelse af kontrakten overfor ordregiver i alle forhold, uanset om der anvendes underentreprenører eller ej. Såfremt et konsortium eller anden sammenslutning får tildelt kontrakten, skal deltagerne påtage sig solidarisk forpligtelse overfor kontrakten og udpege et medlem med fuld prokura overfor den ordregivende myndighed.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Entreprenørens virksomhedsnavn, adresse, selskabsform, organisation, ejerforhold, CVR-nummer, samt tlf. nr. og e-mailadresse på kontaktperson med fuld prokura i relation til projektet.
B1. Tro og love-erklæring (I) vedrørende ubetalt gæld til det offentlige, iht. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Ubetalt og forfalden gæld må ikke overstige 100 000 DKK.
B2. Tro og love-erklæring (II): Om at virksomheden ikke befinder sig i en af de i direktiv nr. 2004/18/EF (udbudsdirektivet) artikel 45 anførte situationer.
C. Underskreven erklæring om at virksomheden vil lade sig evaluere, hvis virksomheden vinder licitationen.
D. Entreprenørens bevis for relevant erhvervsforsikring, inkl. personskade -og produktansvarsforsikring.
E. Underskreven erklæring om at entreprenøren overholder ILO-konvention 94.
F. Underskreven erklæring om at entreprenøren overholder social klausul om lærepladser hos virksomhederne.
Hvis ansøger er et konsortium skal oplysninger gives for hver enkelt deltager.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet


III.2.3)

Teknisk kapacitet


III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Offentlig



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage


IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?


Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 137-245190 af 19.7.2014

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 84-145404 af 30.4.2014

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 138-246864 af 22.7.2014

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 96-166950 af 20.5.2014


IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

17.10.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

til: 12.12.2014



IV.3.8)

Åbning af bud

Dato: 17.10.2014 - 14:05

Sted:

Tønder Rådhus, Kongevej 57, 6270 Tønder.

Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: De indkomne tilbud vil blive åbnet (tilgået elektronisk) fredag den 17.10.2014, kl. 14:05, på Tønder Rådhus, byrådssalen.


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Udbudsbekendtgørelsen udgør sammen med udbudsbrevet og nedenstående udbudsmateriale udbudsbetingelserne:
— FB 1 Byggesagsbeskrivelse med bilag
— FB 2 Plan for Sikkerhed og Sundhed (PSS) med bilag
— FB 3 Udbudstidsplan
— FB 4 Arbejdsklausul (ILO konvention nr. 94)
— FB 5 Social klausul (lærepladser hos virksomhederne)
— SB 1 Tilbudsformular
— SB 2.1 Tilbudsliste
— SB 2.2 Stipulerede ydelser
— SB 3 Tilbudte produkter og systemer med bilag
— SB 4 Forbehold med bilag
— arbejdsbeskrivelser iht. tegningslister og dokumentfortegnelser
— tegninger, bilag og dokumenter i henhold til arkitekt og ingeniør tegningslister
— eventuelle supplementsblade.
Udbuddet afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører at deltagelse og aflevering udelukkende kan foregå via Byggeweb Udbud.

Udbudsmaterialet vil være elektronisk tilgængeligt via adressen: www.byggeweb.dk fra fredag, den 19.9.2014, kl. 13:00
Når man er logget på Byggeweb Udbud skal søges på TN-nummer: TN407869
Efter adgang til portalen vil dokumenter kunne hentes til egen lokalmaskine.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud


VI.4.2)

Indgivelse af klager


VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

12.9.2014

Send til en kollega

0.047