Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 178-313842
Offentliggjort
17.09.2014
Udbudstype
Offentligt udbud
Bestilling af materiale
Addresse
www.byggeweb.dk
Indlevering af tilbud
Til
17.10.2014 Kl. 12:00
Udbyder
Tønder Kommune
Samling af administrationen, Tønder Rådhus
Tønder Kommune
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Tønder Kommune
Danmark
Kongevej 57
Kontaktpunkt(er): Teknik og Miljø — Team Ejendomme
Att: Søren Madsen
6270 Tønder
DANMARK
Telefon: +45 74928166
Mailadresse: soemad@toender.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.toender.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.byggeweb.dk
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.byggeweb.dk
Yderligere oplysninger fås her: SLETH A/S
DK
Jægergårdsgade 152, 03E
Kontaktpunkt(er): SLETH A/S
Att: Jacob Jakobsen
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 32111001
Mailadresse: jj@sleth.dk
Internetadresse: http://www.sleth.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Samling af administrationen, Tønder Rådhus.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Tønder Rådhus, Kongevej 57, 6270 Tønder.
NUTS-kode DK032
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Tønder Kommune planlægger i forbindelse med samling af den kommunale administration på Tønder Rådhus, at lade opføre tilbygning til det eksisterende rådhus, samt lade udføre visse ombygninger i det eksisterende rådhus, således at det færdige rådhuskompleks udgør et funktionelt hele.
Nærværende udbud omfatter følgende entrepriser:
E1 — Råhusentreprisen, samt byggeplads
E2 — facadelukningsentreprisen
E3 — tagdækningsentreprisen
E4 — murerentreprisen
E5 — tømrer -og snedkerentreprisen
E6 — VVS-entreprisen
E7 — ventilationsentreprisen
E8 — CTS-entreprisen
E9 — El-entreprisen
E10 — malerentreprisen
E11 — Landskabs- og belægningsentreprisen.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet omfang: Udvidelse og ombygning af Tønder Rådhus, omfatter ca. 3.000 m² nybyggeri og ca. 350 m² ombygning, samt endvidere etablering af ca. 1.100 m² gårdareal og retablering af omliggende arealer efter afrigning af byggeplads.
Anslået værdi eksklusive moms: 43 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 8.12.2014. Færdiggørelse 18.12.2015
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: E1 — Råhusentreprisen, samt byggeplads
1)
Kort beskrivelse
Etablering af råhus, omfattende:
— jordarbejder
— funderingsarbejder
— betonarbejder, in-situbeton
— stål -og smedearbejder
Endvidere byggepladsarbejder, omfattende:
— til- og afrigning af byggeplads, inkl. hegn, veje, belysning, mv.
— drift af byggeplads
— velfærdsforanstaltninger
— tårnkran
— vinterforanstaltninger.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: E2 — facadelukningsentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Etablering af lukket hus, omfattende:
— glasfacadearbejder
— døre, vinduer og opluk
— ind -og udvendig facadeaptering.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: E3 — tagdækningsentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Etablering af tagdækning, omfattende:
— tagdækning
— sokkelisolering
— faldsikring
— opluk.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: E4 — murerentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Murerarbejder, omfattende:
— nedbrydningsarbejder i eksist. rådhus
— murerarbejder
— beklædninger og belægninger
— gulvarbejder.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: E5 — tømrer -og snedkerentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Tømrer -og snedkerarbejder, omfattende:
— vægge og aptering
— loftsarbejder
— fast inventar.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: E6 — VVS-entreprisen
1)
Kort beskrivelse
VVS-arbejder, omfattende:
— installationsomlægninger i eksist. rådhus
— VVS-installationer.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: E7 — Ventilationsentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Ventilationsarbejder, omfattende:
— ventilationsarbejder.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: E8 — CTS-entreprisen
1)
Kort beskrivelse
CTS-arbejder, omfattende:
— CTS-arbejder.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: E9 — El-entreprisen
1)
Kort beskrivelse
El-arbejder, omfattende:
— Installationsomlægninger i eksist. rådhus
— El-installationer.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: E10 — malerentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Malerarbejder, omfattende:
— malerarbejder.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: E11 — landskabs- og belægningsentreprisen
1)
Kort beskrivelse
Landskabs- og belægningsarbejder, omfattende:
— belægnings- og befæstelsesarbejder
— beplantningsarbejder.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45215222
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Sikkerheds- og garantistillelse iht. AB92, med de tilføjelser og fravigelser som fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og garantistillelse iht. AB92, med de tilføjelser og fravigelser som fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Entreprenøren der afgiver tilbud er eneansvarlig for opfyldelse af kontrakten overfor ordregiver i alle forhold, uanset om der anvendes underentreprenører eller ej. Såfremt et konsortium eller anden sammenslutning får tildelt kontrakten, skal deltagerne påtage sig solidarisk forpligtelse overfor kontrakten og udpege et medlem med fuld prokura overfor den ordregivende myndighed.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Entreprenørens virksomhedsnavn, adresse, selskabsform, organisation, ejerforhold, CVR-nummer, samt tlf. nr. og e-mailadresse på kontaktperson med fuld prokura i relation til projektet.
B1. Tro og love-erklæring (I) vedrørende ubetalt gæld til det offentlige, iht. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Ubetalt og forfalden gæld må ikke overstige 100 000 DKK.
B2. Tro og love-erklæring (II): Om at virksomheden ikke befinder sig i en af de i direktiv nr. 2004/18/EF (udbudsdirektivet) artikel 45 anførte situationer.
C. Underskreven erklæring om at virksomheden vil lade sig evaluere, hvis virksomheden vinder licitationen.
D. Entreprenørens bevis for relevant erhvervsforsikring, inkl. personskade -og produktansvarsforsikring.
E. Underskreven erklæring om at entreprenøren overholder ILO-konvention 94.
F. Underskreven erklæring om at entreprenøren overholder social klausul om lærepladser hos virksomhederne.
Hvis ansøger er et konsortium skal oplysninger gives for hver enkelt deltager.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3)
Teknisk kapacitet
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Offentlig
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 137-245190 af 19.7.2014
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 84-145404 af 30.4.2014
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 138-246864 af 22.7.2014
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 96-166950 af 20.5.2014
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.10.2014 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 12.12.2014
IV.3.8)
Åbning af bud
Dato: 17.10.2014 - 14:05
Sted:
Tønder Rådhus, Kongevej 57, 6270 Tønder.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: De indkomne tilbud vil blive åbnet (tilgået elektronisk) fredag den 17.10.2014, kl. 14:05, på Tønder Rådhus, byrådssalen.
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Udbudsbekendtgørelsen udgør sammen med udbudsbrevet og nedenstående udbudsmateriale udbudsbetingelserne:
— FB 1 Byggesagsbeskrivelse med bilag
— FB 2 Plan for Sikkerhed og Sundhed (PSS) med bilag
— FB 3 Udbudstidsplan
— FB 4 Arbejdsklausul (ILO konvention nr. 94)
— FB 5 Social klausul (lærepladser hos virksomhederne)
— SB 1 Tilbudsformular
— SB 2.1 Tilbudsliste
— SB 2.2 Stipulerede ydelser
— SB 3 Tilbudte produkter og systemer med bilag
— SB 4 Forbehold med bilag
— arbejdsbeskrivelser iht. tegningslister og dokumentfortegnelser
— tegninger, bilag og dokumenter i henhold til arkitekt og ingeniør tegningslister
— eventuelle supplementsblade.
Udbuddet afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører at deltagelse og aflevering udelukkende kan foregå via Byggeweb Udbud.
Udbudsmaterialet vil være elektronisk tilgængeligt via adressen: www.byggeweb.dk fra fredag, den 19.9.2014, kl. 13:00
Når man er logget på Byggeweb Udbud skal søges på TN-nummer: TN407869
Efter adgang til portalen vil dokumenter kunne hentes til egen lokalmaskine.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.2)
Indgivelse af klager
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.9.2014