Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=239554&B=DTU
Udbyder
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Vindere
Rammeaftale for konsulentydelser vedr. Qlikview, nPrinting og TimeXtender
(27.08.2019)
CGI Danmark
Lautrupvang 4b
2750 Ballerup
Rammeaftale for konsulentydelser vedr. Qlikview, nPrinting og TimeXtender
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
30060946
Anker Engelunds Vej 1
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
Kontaktperson: Christina Heinemann
Telefon: +45 22754726
E-mail: chrfs@dtu.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dtu.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/165863
Del II: Genstand
Rammeaftale for konsulentydelser vedr. Qlikview, nPrinting og TimeXtender
DTU og SDU ønsker at indgå en toårig rammeaftale med mulighed for 2 x 12 måneders forlængelse vedrørende køb af konsulentydelser relateret til Qlikview, nPrinting og TimeXtender. En samlet estimeret 4-årig kontraktsum forventes at være på 12 000 000 DKK – 18 000 000 DKK. Opgaverne er bl.a. fejlretning og vedligeholdelse af DTU´s og SDU’s eksisterende rapporter, udvikling af nye rapporter, inkl. dataudtræk fra DTU´s og SDU’s forretningssystemer, drift optimering, samt rådgivning omkring arkitektur.
DTU og SDU ønsker at indgå en toårig rammeaftale med mulighed for 2 x 12 måneders forlængelse vedrørende køb af konsulentydelser relateret til Qlikview, nPrinting og TimeXtender.
En samlet estimeret 4-årig kontraktsum forventes at være på 12 000 000 DKK – 18 000 000 DKK. Der er udelukkende tale om estimater, og det oplyste er derfor ikke bindende for ordregiver. Estimaterne er udelukkende baseret på historisk data.
Opgaverne er bl.a. fejlretning og vedligeholdelse af DTU´s og SDU’s eksisterende rapporter, udvikling af nye rapporter, inkl. dataudtræk fra DTU´s og SDU’s forretningssystemer, drift optimering, samt rådgivning omkring arkitektur.
Nærværende udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter. Begrundelsen herfor er de økonomiske hensyn. Ordregiver skønner at kontraktens genstand og omfang betyder at Ordregiver ikke kan drage fordel af konkurrencesituationen såfremt kontrakten opdeles i delkontrakter, da stordriftsfordele og de økonomiske omkostninger ved administration vægter tungere end en opdeling i delkontrakter.
DTU agter at indgå kontrakt med én tilbudsgiver. Tildeling vil ske efter kriteriet, bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Rammeaftalen kan forlænges 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Indsæt oplysninger fra udbudsbetingelserne hvis relevant eller skal denne tekst slettes.
Nedenfor er beskrevet hvilke minimumsniveauer for økonomisk og finansiel formåen, der skal være opfyldt.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumsniveauer:
- Den gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår skal minimum være 30 000 000 DKK,
- Den gennemsnitlige overskudsgrad for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår skal minimum være 0,
- Soliditetsgraden for det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår skal minimum være 0.
Tilbudsgiver skal give følgende oplysninger i ESPD, del IV.B:
- Årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår,
- Overskudsgrad for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår,
- Soliditetsgraden for det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår.
Hvis tilbuddet indsendes af et konsortium skal der fremsendes særskilt ESPD for hver juridisk person.
Såfremt Tilbudsgiver ønsker at benytte sig af støttevirksomhed til opfyldelse af minimumniveauer for egnethed, skal der fremsendes særskilt ESPD for den juridiske person, der støttes ret på.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumsniveauer:
- 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelige forstås, at referencerne skal vedrøre samme ydelse som den udbudte kontrakt, og at referencerne skal være virksomheder/organisationer/institutioner, der i størrelse og kompleksitet svarer til DTU. Referencerne skal være udført inden for de seneste 5 år (fra tilbudsafgivelsestidspunktet) og Tilbudsgiver skal have været hovedleverandør (stået for mere end 70% af leverancerne).
Tilbudsgiver skal give følgende oplysninger for hver reference i ESPD, del IV.C:
- Navn på den virksomhed leverancen er leveret til,
- En detaljeret beskrivelse af leverancen herunder formål, ydelser og leveringsperiode,
- Omfanget (i procent) af den anmodende virksomheds del af den samlede leverance til kunden.
Indsæt oplysninger fra udbudsbetingelserne hvis relevant eller skal denne tekst slettes.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over prækvalifikation:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af en kontrakt:
Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1.
Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud):
Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2.
Klage over tildeling af en rammeaftale:
Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
Klage over direkte tildeling:
Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3.
Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien:
Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk