23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 090-216040
Offentliggjort
10.05.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Frederiksberg Kommune

Udbud af leje og vask af beklædning samt linned til plejecentre, hjemmeplejen og andre kommunale enheder


Frederiksberg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Frederiksberg Kommune
11259979
Frederiksberg Rådhus
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Natascha Mehlin Lund Hansen
Telefon: +45 28982054
E-mail: naha17@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/56772f94-4ca9-43e5-b78d-2a45d7979215/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/56772f94-4ca9-43e5-b78d-2a45d7979215/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/56772f94-4ca9-43e5-b78d-2a45d7979215/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/56772f94-4ca9-43e5-b78d-2a45d7979215/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af beklædning samt linned til plejecentre, hjemmeplejen og andre kommunale enheder

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter vask og leje af arbejdsbeklædning til personalet på plejecentre, hjemmeplejen, Frederiksberg Renovation og andre kommunale enheder samt leje og vask af linned.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af beklædning til plejecentre, døgnrehabiliering og den ambulante genoptræning i Frederiksberg Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98100000
98300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter vask og leje af arbejdsbeklædning til personalet på plejecentre, Frederiksberg Kommunes døgnrehabilitering (FKD) og Den Ambulante Genoptræning i Frederiksberg Kommune.

Plejecentre, FKD og Den Ambulante Genoptræning har ca. 230-250 medarbejdere, som i hverdagene har brug for arbejdsbeklædning, samt ca.130-140, der har brug for arbejdsbeklædning i weekenden og på helligdage Tallet er cirkatal og ændres over tid.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 24 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har mulighed for en forlængelse på op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af beklædning til hjemmeplejen i Frederiksberg Kommune

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98100000
98300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter vask og leje af beklædning til personalet i hjemmeplejen i Frederiksberg Kommune

Hjemmeplejen har et dagligt fremmøde pr. døgn på ca. 250-290 medarbejdere i hverdagene og ca.170 medarbejdere i weekender. Tallet er cirkatal og ændres over tid.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har mulighed for en forlængelse på op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af beklædning til tandplejen i Frederiksberg Kommune

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98300000
98100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter vask og leje af beklædning til personalet hos den kommunale tandpleje i Frederiksberg Kommune.

Tandplejen har ca. 60 medarbejdere, som dagligt har brug for arbejdsbeklædning. Tallet er cirkatal og ændres over tid.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har mulighed for en forlængelse på op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af beklædning til Frederiksberg Renovation

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98300000
98100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter vask og leje af arbejdsbeklædning til personalet hos Frederiksberg Renovation i Frederiksberg Kommune.

Frederiksberg Renovation har ca.70 medarbejdere, som i hverdagene har brug for arbejdsbeklædning samt ca. 70 medarbejdere som har brug for arbejdsbeklædning på helligdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har mulighed for en forlængelse på op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af beklædning til bygningsservice i Frederiksberg Kommune

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98100000
98300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter vask og leje af arbejdsbeklædning til personalet hos bygningsservice i Frederiksberg Kommune.

Bygningsservice har ca.10 medarbejdere – 3 VVS’er, 2 el- montører, 2 telemontører, 1 tømre/snedker og 2 arbejdsmænd, som dagligt har brug for arbejdsbeklædning. Tallet er cirkatal og ændres over tid.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har mulighed for en forlængelse på op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af leje og vask af linned til institutioner i Frederiksberg Kommune

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98100000
98300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter leje og vask af linned institutioner i Frederiksberg Kommune. Det drejer sig bl.a. om kommunale og selvejende plejecentre i Frederiksberg Kommune samt Frederiksberg Kommunes døgnrehabilitering, og Den Ambulante Genoptræning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kommunen har mulighed for en forlængelse på op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/06/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 06/06/2019
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/05/2019

Send til en kollega

0.08