Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/37afc17e-fc62-495e-910d-eb4ee86e0dd4/publicMaterial
Udbyder
Rudersdal Kommune
Vindere
Delaftale 1: Løn- og personalesystem inklusiv vagtplanlægning og lønsumstyring
(13.03.2020)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Udbud af nyt løn- og personelsystem inklusiv vagtplanlægning og lønsumstyring samt økonomi- og debitorsystem
Rudersdal Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188378
Øverødvej 2
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Mikkel Karklinat
Telefon: +45 72682036
E-mail: mikka@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/37afc17e-fc62-495e-910d-eb4ee86e0dd4/homepage
Del II: Genstand
Udbud af nyt løn- og personelsystem inklusiv vagtplanlægning og lønsumstyring samt økonomi- og debitorsystem
Rudersdal Kommune udbyder hermed økonomisystem med tilhørende debitordel samt løn- og personalesystem, inklusiv vagtplanlægning og lønsumsstyring. Det er målet med dette udbud at lægge grundstenen til et samarbejde. Et samarbejde hvor der er vilje til at finde løsninger, der skaber den bedst mulige platform for stærk kommunal ressourcestyring - samtidig med at løsningerne styrker leverandørens forretning. Vigtigst er at gå væk fra køber-sælger rollen i kontraktperioden og i stedet lykkes i en samarbejdsrelation, der ikke handler om mersalg og kontraktrytteri.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler med henblik på størst mulig konkurrence. Delaftalerne består af følgende:
- Delaftale 1: Løn- og personalesystem, inklusiv vagtplan og lønsumsstyring,
- Delaftale 2: Økonomi og debitor.
Løn- og personalesystem inklusiv vagtplanlægning og lønsumstyring
Rudersdal Kommune
Der udbydes et løn og personalesystem indeholdende vagtplansadministration. Det indebærer et IT-system til kommunens løn- og personaleadministration – herunder udbetaling af overenskomstmæssig korrekt løn samt håndtering af personaletilgang, -afgang samt fravær mv. Vagtplan udarbejder vagtplaner til brug for institutioner med døgndækning mv.
Kontraktens varighed er 72 måneder, derudover skal der være mulighed for 2 gange 12 måneders forlængelse til samlet 96 måneder.
Såfremt der er flere end 5 egnede ansøgere om prækvalifikation på en delaftale, vil Ordregiver foretage udvælgelse af de 5 bedst egnede ud fra nedenstående kriterier, der er oplistet i prioriteret rækkefølge. Der gås kun videre til andet kriterium, såfremt første kriterium ikke fører til den nødvendige udskillelse.
1) Antallet af ansøgers kontrakter af sammenlignelig karakter, hvor kontraktperioden ikke er udløbet;
2) Kontraktsummen på ansøgers kontrakter af sammenlignelig karakter. Her udvælges på de igangværende kontrakters samlede kontraktsum.
- Tingsliggørelse af eksisterende data (konvertering)
- Uddannelse af brugere "det minimale forløb",
- Uddannelse af brugere "det anbefalede forløb",
- Uddannelse af brugere "det maksimale forløb",
- Implementeringsbistand,
- Læseadgang til historiske data (i 3 år).
Der kan afgives tilbud på en enkelt delaftale eller begge delaftaler. Gives der bud på begge delaftaler, har
Tilbudsgiver mulighed for at give en rabat, jf. Bilag A, pkt. 2.4.
Økonomi- og debitorsystem
Rudersdal Kommune
Der udbydes et Økonomi- og debitorsystem. Det indebærer et IT-system til administration af Kommunens økonomistyring – herunder udarbejdelse af budget og regnskab inkl. bogføring og betaling mv. Debitor håndterer kommunens tilgodehavender og sikrer opkrævning heraf.
Kontraktens varighed er 72 måneder, derudover skal der være mulighed for 2 gange 12 måneders forlængelse til samlet i alt 96 måneder.
Såfremt der er flere end 5 egnede ansøgere om prækvalifikation på en delaftale, vil Ordregiver foretage udvælgelse af de 5 bedst egnede ud fra nedenstående kriterier, der er oplistet i prioriteret rækkefølge. Der gåes kun videre til andet kriterium, såfremt første kriterium ikke fører til den nødvendige udskillelse.
1) Antallet af ansøgers kontrakter af sammenlignelig karakter, hvor kontraktperioden ikke er udløbet;
2) Kontraktsummen på ansøgers kontrakter af sammenlignelig karakter. Her udvælges på de igangværendekontrakters samlede kontraktsum.
Der kan afgives tilbud på en enkelt delaftale eller begge delaftaler. Gives der bud på begge delaftaler, har tilbudsgiver mulighed for at give en rabat, jf. Bilag A, pkt. 2.4.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Ansøger skal ikke fremsende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen.
- Ansøger skal ikke fremsende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen.
Liste over de 5 (fem) betydeligste leverancer af sammenlignelig karakter – Systemunderstøttelse til
Økonomistyring inkl. debitor samt løn- og personalestyring inkl. vagtplan til kommuner - der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af:
- en overordnet karakteristik af kontrakten,
- angivelse af kontraktlængde (beskrivelse),
- årlig omsætning for kontrakten (beløb),
- kontraktforholdets starttidspunkt (datoer),
- navnet på kunden (modtagere) jf. ESPD, del IV.C,1.b.
Det er et mindstekrav, at ansøger har / har haft 5 kommunale kunder, hvortil de har leveret enten løn- og personaleadministration inklusiv vagtplanlægning og lønsumsstyring (Delaftale 1) eller økonomisystem inklusiv debitor (Delaftale 2) – inden for de seneste 3 år – afhængig af hvilken delaftale der søges om prækvalifikation til.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I kontrakten er der indbygget muligheden for agilitet, og dynamisk forretningsudvikling – altså løbende tilpasning og udvikling af systemunderstøttelsen og anvendelsen af Ordregivers brug af systemet. De agile tilpasninger og den dynamiske forretningsudvikling skal ligge inden for rammerne af leverancens omfang, hvor udgangspunktet er et brugervenligt standardsystem baseret på velafprøvet, tilgængelige teknologi på det danske kommunale marked. Leverandøren kan vælge, at give tilbud på én eller begge delaftaler. Der indgås aftale med [1] leverandør pr. delaftale. Leverandøren er forpligtet til at overholde den i kontrakten angivne arbejdsklausul i hele aftaleperioden. Leverandøren er forpligtet til at sikre overholdelse af grundlæggende rettigheder, herunder at Leverandøren ikke forskelsbehandler som følge af køn, race, religion, seksuel orientering, politisk anskuelse, handicap, alder og etnisk tilhørsforhold. Leverandøren skal overholde alle de ILO-konventioner, som Danmark har tilsluttet sig, herunder:
— Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og 105),
— Ingen diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og 111),
— Mindste alder for adgang til beskæftigelse samt forbud mod og omgående indsats til afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og 182),
— Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155) samt,
— Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, 98 og 135), inden for rammerne af gældende lovgivning.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk